Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
|
Pagina 42 van 52
|
Dit topic is 79262 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Martin mt5 knol |
10-7-2004 20:06 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1563/avatar) Posts: 2211 |
Ik had zon site, waarop stond hoe hij zijn 50 cc imi had getuned.... (Spoelpoorten scherper maken, inlaat beter aansluit opt blok, inlaat glad gemaakt geen randen, uitlaat 3 mm omhoog, poorten uitgeholt zegmaar...)
Had uitgeprobeerd op cilinder van een vriend. En die imi (70 cc) Loopt rond de 95, als je lang doorrijd ![](img/post/s/e.gif) Liep 75 / 80
|
|
brommerforum stinkt |
|
[RRT] Lost-P |
10-7-2004 20:28 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol
Ik had zon site, waarop stond hoe hij zijn 50 cc imi had getuned.... (Spoelpoorten scherper maken, inlaat beter aansluit opt blok, inlaat glad gemaakt geen randen, uitlaat 3 mm omhoog, poorten uitgeholt zegmaar...)
Had uitgeprobeerd op cilinder van een vriend. En die imi (70 cc) Loopt rond de 95, als je lang doorrijd Liep 75 / 80
mijn 50 imi loopt nu ook ongeveer 90/95...
Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 10-7-2004 20:34
|
|
Chille Tune shit dan |
|
arie-de-arier |
10-7-2004 20:59 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2778/avatar) Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lost-P
C = deckheight ( Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm. ), en lijkt me dus "beetje onwaarschijnlijk" dat dat 96mm is?
oh dacht dat het odp was, maar hij geeft math error, dat heeft er dus nieks mee te maken:(
|
|
Allah is beter |
|
[RRT] Lost-P |
10-7-2004 21:12 |
Posts: 4578 |
verder alles goed ingevult? ( ik heb een Texas Instruments, dus geen idee wat die melding betekent)
|
|
Chille Tune shit dan |
|
theredone51 |
10-7-2004 21:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1943/avatar) Posts: 2506 |
@ arie, hier mijn excel sheet met de berekeningen er al in, alleen nog ff jouw waardes invullen
Download de excel sheet
owja di klopt dus niet he:
vlinder
R=41.4:2=20.6mm
L=90mm
C=96mm
E=24mm
T=182,6
spoel2
R=41.4:2=20.6mm
L=90mm
C=96mm
E=24mm
T=154,6
alle gegevens zijn hetzelfde dus dan kan T niet verschillend zijn
Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 10-7-2004 21:22
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
arie-de-arier |
10-7-2004 23:14 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2778/avatar) Posts: 10000 |
bedankt ![](img/post/s/smile.gif) ja dat moet 34 zijn :$
maar het moet zo wel lukken, hoewel ik exel niet zo goed begrijp:$ er staat een beveiliging met wachtwoord op:S zou je die kunnen inboxen
|
|
Allah is beter |
|
boostah |
18-7-2004 22:58 |
Posts: 308 |
weet er iemand de drijfstang lengte van een honda mtx-R dus gewoon van een nsr blokje
|
|
|
|
Blukaap2 |
18-7-2004 23:04 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4874/avatar) Posts: 9972 |
90mm
|
|
Stoere brommers |
|
opperhoofd |
19-7-2004 0:54 |
Posts: 330 |
Idd 90mm
|
|
|
|
arie-de-arier |
19-7-2004 5:46 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2778/avatar) Posts: 10000 |
idd he 90mm
|
|
Allah is beter |
|
Hondalover19 |
23-7-2004 1:29 |
|
Hondalover19 |
23-7-2004 1:43 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5296/avatar) Posts: 1255 |
BTW om de timing van je cilinder uit te te rekenen heb je deze formule nodig :
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2
T=R+L+C-E = 20.8 + 85+ 0+ 23.5 =129.3
R is de slag gedeeld door 2 in mm. = 20.8mm
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm. = 85mm
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm. 0
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm. 23.5mm
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm. deze afstand heb ik gewoon niet , zuiger komt bij mij met het bovenste punt iets boven de cilinder uit en met het vlakke gedeelte een 0.2mm ofzo onder de cilinder.. ![](img/post/s/v.gif) kan dit wel? of moet ik mss een koppaking er tss steking die zit er normaal tss meen ik ( het is een kawa ar 50 )En als ik die koppaking ertss steek gaat hij dan niet slechter.?
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Hondalover19 |
23-7-2004 2:43 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5296/avatar) Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: orange
reactie op classic pielk..
zie hier boven
extra
geef de boring/slag/krukaslengte aan.
ook zijn er maar enkele hiero in staat om een uitlaat zelf te ontwerpen. en die zullen hun informatie niet zomaar prijs geven. aan een persoon die niet voor prestaties een uitlaat wil hebben.
ik zou zeggen ga boeken kopen veel leren. en hoop dat je dan zelf wat verder wijs wordt.
wat is eigenlijk de rede dat je een andere zelf ontworpen uitlaat op je brommer wil??
kijk anders even op www.2stroke-tuning.nl
of
http://www.2stroke-t...aat_moto73/index.htm
dus succes met het ontwerpen van uitlaten..
euhmz uitlaat ontwerpen is gewoon maten in uitlaat prog geven en dan maten ingeven op conus prog. en uitprinten dan is het alleen kwestie van connussen plooien en verzagen en lassen zo heel moeilijk is het ook weer niet...
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Ralf |
23-7-2004 8:44 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/732/avatar) Posts: 9073 |
wahahaahaaha
|
|
|
|
Joostvdw |
23-7-2004 9:59 |
|
Dit topic is 79262 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 42 van 52
|
|