Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1231 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 42 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 79262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martin mt5 knol 10-7-2004 20:06 Print reply

Posts: 2211
Ik had zon site, waarop stond hoe hij zijn 50 cc imi had getuned.... (Spoelpoorten scherper maken, inlaat beter aansluit opt blok, inlaat glad gemaakt geen randen, uitlaat 3 mm omhoog, poorten uitgeholt zegmaar...)

Had uitgeprobeerd op cilinder van een vriend. En die imi (70 cc) Loopt rond de 95, als je lang doorrijd Liep 75 / 80
 
brommerforum stinkt
[RRT] Lost-P 10-7-2004 20:28 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

Ik had zon site, waarop stond hoe hij zijn 50 cc imi had getuned.... (Spoelpoorten scherper maken, inlaat beter aansluit opt blok, inlaat glad gemaakt geen randen, uitlaat 3 mm omhoog, poorten uitgeholt zegmaar...)

Had uitgeprobeerd op cilinder van een vriend. En die imi (70 cc) Loopt rond de 95, als je lang doorrijd Liep 75 / 80


mijn 50 imi loopt nu ook ongeveer 90/95...

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 10-7-2004 20:34
 
Chille Tune shit dan
arie-de-arier 10-7-2004 20:59 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

C = deckheight ( Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm. ), en lijkt me dus "beetje onwaarschijnlijk" dat dat 96mm is?


oh dacht dat het odp was, maar hij geeft math error, dat heeft er dus nieks mee te maken:(
 
Allah is beter
[RRT] Lost-P 10-7-2004 21:12 Print reply
Posts: 4578
verder alles goed ingevult? ( ik heb een Texas Instruments, dus geen idee wat die melding betekent)
 
Chille Tune shit dan
theredone51 10-7-2004 21:17 Print reply

Posts: 2506
@ arie, hier mijn excel sheet met de berekeningen er al in, alleen nog ff jouw waardes invullen
Download de excel sheet


owja di klopt dus niet he:
vlinder
R=41.4:2=20.6mm
L=90mm
C=96mm
E=24mm
T=182,6

spoel2
R=41.4:2=20.6mm
L=90mm
C=96mm
E=24mm
T=154,6

alle gegevens zijn hetzelfde dus dan kan T niet verschillend zijn

Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 10-7-2004 21:22
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
arie-de-arier 10-7-2004 23:14 Print reply

Posts: 10000
bedankt ja dat moet 34 zijn :$

maar het moet zo wel lukken, hoewel ik exel niet zo goed begrijp:$ er staat een beveiliging met wachtwoord op:S zou je die kunnen inboxen
 
Allah is beter
boostah 18-7-2004 22:58 Print reply
Posts: 308
weet er iemand de drijfstang lengte van een honda mtx-R dus gewoon van een nsr blokje
 
Blukaap2 18-7-2004 23:04 Print reply

Posts: 9972
90mm
 
Stoere brommers
opperhoofd 19-7-2004 0:54 Print reply
Posts: 330
Idd 90mm
 
arie-de-arier 19-7-2004 5:46 Print reply

Posts: 10000
idd he 90mm




 
Allah is beter
Hondalover19 23-7-2004 1:29 Print reply

Posts: 1255
Ik heb vandaag poortmap gemaakt van mijn kawa ar 50 cil en tussen de boostpoort en membraam sleuven zit een gat Maar het is niet door en door is maar 1 mm diep ofzo Weet iemand waarvoor dit is /dient?
Foto van poortmap >>>

 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Hondalover19 23-7-2004 1:43 Print reply

Posts: 1255
BTW om de timing van je cilinder uit te te rekenen heb je deze formule nodig :



D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

T=R+L+C-E = 20.8 + 85+ 0+ 23.5 =129.3

R is de slag gedeeld door 2 in mm. = 20.8mm
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm. = 85mm
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm. 0
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm. 23.5mm


C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm. deze afstand heb ik gewoon niet , zuiger komt bij mij met het bovenste punt iets boven de cilinder uit en met het vlakke gedeelte een 0.2mm ofzo onder de cilinder.. kan dit wel? of moet ik mss een koppaking er tss steking die zit er normaal tss meen ik ( het is een kawa ar 50 )En als ik die koppaking ertss steek gaat hij dan niet slechter.?

 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Hondalover19 23-7-2004 2:43 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orange

reactie op classic pielk..

zie hier boven

extra
geef de boring/slag/krukaslengte aan.

ook zijn er maar enkele hiero in staat om een uitlaat zelf te ontwerpen. en die zullen hun informatie niet zomaar prijs geven. aan een persoon die niet voor prestaties een uitlaat wil hebben.
ik zou zeggen ga boeken kopen veel leren. en hoop dat je dan zelf wat verder wijs wordt.

wat is eigenlijk de rede dat je een andere zelf ontworpen uitlaat op je brommer wil??

kijk anders even op www.2stroke-tuning.nl
of
http://www.2stroke-t...aat_moto73/index.htm

dus succes met het ontwerpen van uitlaten..

euhmz uitlaat ontwerpen is gewoon maten in uitlaat prog geven en dan maten ingeven op conus prog. en uitprinten dan is het alleen kwestie van connussen plooien en verzagen en lassen zo heel moeilijk is het ook weer niet...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Ralf 23-7-2004 8:44 Print reply

Posts: 9073
wahahaahaaha
 
Joostvdw 23-7-2004 9:59 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]

euhmz uitlaat ontwerpen is gewoon maten in uitlaat prog geven en dan maten ingeven op conus prog. en uitprinten dan is het alleen kwestie van connussen plooien en verzagen en lassen zo heel moeilijk is het ook weer niet...




als het zo makkelijk zou zijn, waarom heeft dan niet iedereen een opmaat uitlaat....
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 79262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 42 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved