Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
|
Pagina 27 van 52
|
Dit topic is 79717 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Neonlampje |
14-5-2004 18:23 |
 Posts: 14825 |
Als je serieus wilt gaan tunen, zeker doen.. een imitatie dremel zal je wensen prima vervullen
|
|
|
|
huh |
14-5-2004 20:18 |
Posts: 1755 |
Jaaah zo'n (imi) dremel roelt
De helft van het gereedschap wat erbij zat, is wel al kapot nou, das wel minder...en ik kan nie eens meer iets vastklemmen in dat ding, omdat dat ook al gaar is
|
|
|
|
Tomos 50 |
14-5-2004 21:19 |
 Posts: 925 |
Ik heb geprobeert mijn deckheight te bereken maar de top van mijn zuiger steekt boven cilinderrand uit 
het laagste punt van de bovenkant van de zuiger zit er 0,5 mm onder ofzo.
welke moet ik hebben?
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
14-5-2004 21:24 |
Posts: 4578 |
die 0,5mm
Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 14-5-2004 21:25
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Tomos 50 |
14-5-2004 22:03 |
 Posts: 925 |
Voor een Tomas A5 ori cilinder:
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2
T=R+L+C-E
R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.
R=21.5
L=86(2x slag)
C=0.5
E=33(voor uitlaatpoort) en 37(voor spoelpoort)
Uitlaattiming=132.12
spoelpoorttiming=103.37
(132.42-132.12):2 =Blowdown =14.39
Uitlaatpoort 5 mm naar boven(162.14-103.37):2 =blowdown =29.39
Dit zou dus betekenen dat ik de uitlaatpoort 5 mm naar boven mag uitvijlen, dit lijkt me erg veel. en een blowdown van 14.39 lijkt me erg laag!
Verder breedte van de uitlaatpoort: 21mm
gecorrigeerd=19.94 =52% van de boring
65%=24.7mm op poortmap=27mm
Dit zou dus beteken dat ik aan beide kanten 3.5 in de breedte mag vijlen.
Heb ik dit allemaal goed gedaan, zoniet wat heb ik fout gedaan.
bvd
|
|
|
|
Tomos 50 |
14-5-2004 22:51 |
 Posts: 925 |
heeft niemand zin dit voor mij te checken?
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
15-5-2004 22:27 |
Posts: 4578 |
Je berekeningen kloppen wel hoor  ...
En die Blowdown is zo laag omdat het een Automaatje is, je Tomos ( daar gaat t om toch?). En als je een lage blowdown hebt, dan heb je in de lage toeren meer trekkracht, zeg maar zo, hoe hoger de Blowdown hoe piekeriger de Cilinder is. en omdat je koppeling vroeg aangrijpt ( in de lage toeren) heeft t geen nut om een hoge blowdown te hebben, want dan heeftie geen kracht in die lage toeren...Dus je moet dan OF je koppeling aanpassen, OF de Blowdown een beetje aan de lage kant houden...
(Hoop dat je t nog een beetje snapt?  )
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Pistonpen Paultje |
15-5-2004 22:33 |
|
[RRT] Lost-P |
15-5-2004 22:35 |
Posts: 4578 |
|
|
Chille Tune shit dan |
|
arie-de-arier |
15-5-2004 22:36 |
 Posts: 10000 |
beroeps gericht voor tuning?
|
|
Allah is beter |
|
Tomos 50 |
16-5-2004 14:23 |
 Posts: 925 |
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
16-5-2004 14:35 |
|
Pingu |
16-5-2004 15:50 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MB-SpEeDfReAk
[...]
wel dat het niet lang meegaat..
ligt eraan wat je onder niet netjes verstaat, een scheve poort maakt bv voor slijtage vrij weinig uit, maar netjes is het niet
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Neonlampje |
16-5-2004 16:39 |
|
orange |
16-5-2004 16:57 |
 Posts: 672 |
ik heb een mooie imi dremel
maar boortjes schuurtjes etc. slijten gigantisch hard. maar is wel een relaxt ding. ik durf hem alleen niet vol uit te zetten want dan denk ik dat ie onploft haha. dan maakt ie 33000 toeren en dan maakt ie best herrie en trilt ie vet hard.
maar dat ding koste maar 18 euro ofzo. je moet gewoon opletten wanneer ze zo iets in de aanbieding hebben meestal ook gelijk met extra doosjes onderdelen
|
|
|
|
Dit topic is 79717 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 27 van 52
|
|