Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
MF: Yamaha DT 50 mx ...
BeF: zoektocht naar ...
BeF: Motorhispania r...
BeF: Honda nsr afste...
BeF: AM6 Geen massa ...
BeF: aprili sr50 dit...
MF: Vakantie uitrust...
Project: MTX80s moto...
BeF: Verlichting van...
TF: watergekoelde ci...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
User: wilfredJ
Bromfiets: Skyteam D...
User: jd boer
Motor: KTM EXC
Bromfiets: Puch Maxi
User: Nick
User: thom7647
Auto: Overig Onbeken...
Auto: Overig Onbeken...
User: gerwin88
   Online Users
   Er zijn 679 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 27 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 79717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 14-5-2004 18:23 Print reply

Posts: 14825
Als je serieus wilt gaan tunen, zeker doen.. een imitatie dremel zal je wensen prima vervullen
 
huh 14-5-2004 20:18 Print reply
Posts: 1755
Jaaah zo'n (imi) dremel roelt

De helft van het gereedschap wat erbij zat, is wel al kapot nou, das wel minder...en ik kan nie eens meer iets vastklemmen in dat ding, omdat dat ook al gaar is
 
Tomos 50 14-5-2004 21:19 Print reply

Posts: 925
Ik heb geprobeert mijn deckheight te bereken maar de top van mijn zuiger steekt boven cilinderrand uit
het laagste punt van de bovenkant van de zuiger zit er 0,5 mm onder ofzo.
welke moet ik hebben?

 
[RRT] Lost-P 14-5-2004 21:24 Print reply
Posts: 4578
die 0,5mm

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 14-5-2004 21:25
 
Chille Tune shit dan
Tomos 50 14-5-2004 22:03 Print reply

Posts: 925
Voor een Tomas A5 ori cilinder:

D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

T=R+L+C-E

R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.

R=21.5
L=86(2x slag)
C=0.5
E=33(voor uitlaatpoort) en 37(voor spoelpoort)

Uitlaattiming=132.12
spoelpoorttiming=103.37

(132.42-132.12):2 =Blowdown =14.39
Uitlaatpoort 5 mm naar boven(162.14-103.37):2 =blowdown =29.39

Dit zou dus betekenen dat ik de uitlaatpoort 5 mm naar boven mag uitvijlen, dit lijkt me erg veel. en een blowdown van 14.39 lijkt me erg laag!


Verder breedte van de uitlaatpoort: 21mm
gecorrigeerd=19.94 =52% van de boring
65%=24.7mm op poortmap=27mm
Dit zou dus beteken dat ik aan beide kanten 3.5 in de breedte mag vijlen.


Heb ik dit allemaal goed gedaan, zoniet wat heb ik fout gedaan.
bvd
 
Tomos 50 14-5-2004 22:51 Print reply

Posts: 925
heeft niemand zin dit voor mij te checken?
 
[RRT] Lost-P 15-5-2004 22:27 Print reply
Posts: 4578
Je berekeningen kloppen wel hoor ...
En die Blowdown is zo laag omdat het een Automaatje is, je Tomos ( daar gaat t om toch?). En als je een lage blowdown hebt, dan heb je in de lage toeren meer trekkracht, zeg maar zo, hoe hoger de Blowdown hoe piekeriger de Cilinder is. en omdat je koppeling vroeg aangrijpt ( in de lage toeren) heeft t geen nut om een hoge blowdown te hebben, want dan heeftie geen kracht in die lage toeren...Dus je moet dan OF je koppeling aanpassen, OF de Blowdown een beetje aan de lage kant houden...

(Hoop dat je t nog een beetje snapt? )

 
Chille Tune shit dan
Pistonpen Paultje 15-5-2004 22:33 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Als je serieus wilt gaan tunen, zeker doen.. een imitatie dremel zal je wensen prima vervullen


Me zus heeft een echte, beroeps-gericht nodig...Das niet gezond, hoe duur dat spul is

Imi was laatst in de aanbieding voor 19 euro ofzo
 
[RRT] Lost-P 15-5-2004 22:35 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

[...]


Me zus heeft een echte, beroeps-gericht nodig...Das niet gezond, hoe duur dat spul is

Imi was laatst in de aanbieding voor 19 euro ofzo


(de echte)Dingen zijn echt TE! duur gewoon, ook alle shit die je erbij/ervoor moet kopen, alle accesiores zijn echt fucking veels te duur

Edit: Maja t werkt wel

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 15-5-2004 22:35
 
Chille Tune shit dan
arie-de-arier 15-5-2004 22:36 Print reply

Posts: 10000
beroeps gericht voor tuning?
 
Allah is beter
Tomos 50 16-5-2004 14:23 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

Je berekeningen kloppen wel hoor ...
En die Blowdown is zo laag omdat het een Automaatje is, je Tomos ( daar gaat t om toch?). En als je een lage blowdown hebt, dan heb je in de lage toeren meer trekkracht, zeg maar zo, hoe hoger de Blowdown hoe piekeriger de Cilinder is. en omdat je koppeling vroeg aangrijpt ( in de lage toeren) heeft t geen nut om een hoge blowdown te hebben, want dan heeftie geen kracht in die lage toeren...Dus je moet dan OF je koppeling aanpassen, OF de Blowdown een beetje aan de lage kant houden...

(Hoop dat je t nog een beetje snapt? )


Ja ik begrijp et
Maar wat zou een goeie blowdown zijn voor voor een Tomos A35b automaatje?
 
Pistonpen Paultje 16-5-2004 14:35 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

beroeps gericht voor tuning?


Nee, goudsmid/edelstenen studie
 
Pingu 16-5-2004 15:50 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-SpEeDfReAk

[...]

wel dat het niet lang meegaat..

ligt eraan wat je onder niet netjes verstaat, een scheve poort maakt bv voor slijtage vrij weinig uit, maar netjes is het niet
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 16-5-2004 16:39 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

[...]


Me zus heeft een echte, beroeps-gericht nodig...Das niet gezond, hoe duur dat spul is

Imi was laatst in de aanbieding voor 19 euro ofzo
normale dremel is ook niet zo duur.. maar als je in het echte spul komt, dan loopt de prijs kwadratisch op (zo heb ik voor mijn tandarts boor 200 euro gedokt, 2ehands.. en nog is dat redelijk goedkoop )
 
orange 16-5-2004 16:57 Print reply

Posts: 672
ik heb een mooie imi dremel
maar boortjes schuurtjes etc. slijten gigantisch hard. maar is wel een relaxt ding. ik durf hem alleen niet vol uit te zetten want dan denk ik dat ie onploft haha. dan maakt ie 33000 toeren en dan maakt ie best herrie en trilt ie vet hard.

maar dat ding koste maar 18 euro ofzo. je moet gewoon opletten wanneer ze zo iets in de aanbieding hebben meestal ook gelijk met extra doosjes onderdelen
 

Dit topic is 79717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 27 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved