Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppeling AM6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1078 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14340 - koppeling AM6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1064 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jackmasterTZR 26-12-2003 11:52 Print topicpost

Posts: 3062
Heeft een am6 natte platen op droge??
En wat is dus precies het verschil ertussen??
Want ik zie tot nu toe het nut er niet van...

Dit bericht is ge-edit door jackmaster op 26-12-2003 11:52
 

Ralf 26-12-2003 12:12 Print reply

Posts: 9073
Nat, net als elk schakelbrommer blok.

Droge platen heeft als voordeel dat het feller aanpakt en stuk minder weerstand heeft door die olie, nadeel is wel hoop meer slijtage. Daarom worden droge platen alleen in de racerij gebruikt, en natte op brommers, erg logisch allemaal.

Er zijn vast wel droge kits voor AM6 te krijgen, reken wel op een euro of 1000.
 
jackmasterTZR 26-12-2003 12:14 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Nat, net als elk schakelbrommer blok.

Droge platen heeft als voordeel dat het feller aanpakt en stuk minder weerstand heeft door die olie, nadeel is wel hoop meer slijtage. Daarom worden droge platen alleen in de racerij gebruikt, en natte op brommers, erg logisch allemaal.

Er zijn vast wel droge kits voor AM6 te krijgen, reken wel op een euro of 1000.


ow oke, nie dat ik zo?n kit hoef maar ik wist het verschil niet, danke.....
 
SMALL HONDA 26-12-2003 13:09 Print reply

Posts: 1575
en omdat die natte nat zijn (duhhh)
koelen ze beter daarom kan je ze ook wat langer laten slippen voordat ze verbranden.
Leraar op school(HTS-Autotechniek) zei altijd droog kan je ongeveer 4 seconden laten slippen en natte 8 ofzo.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Kampersjaak 26-12-2003 13:29 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA

en omdat die natte nat zijn (duhhh)
koelen ze beter daarom kan je ze ook wat langer laten slippen voordat ze verbranden.
Leraar op school(HTS-Autotechniek) zei altijd droog kan je ongeveer 4 seconden laten slippen en natte 8 ofzo.


ik denk dat je met natte wel langer kan gaan slippen. tenminste wat ik heb meegemaakt.
ze zullen niet gelijk verbranden
 
oderint dum metuant
Martijn 26-12-2003 13:48 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA

en omdat die natte nat zijn (duhhh)
koelen ze beter daarom kan je ze ook wat langer laten slippen voordat ze verbranden.
Leraar op school(HTS-Autotechniek) zei altijd droog kan je ongeveer 4 seconden laten slippen en natte 8 ofzo.


nou...als ik van zn 3 naar zn 4 moet trekt ie et net niet..dus moet ik em ff hoger in de toeren slippen, en dat duurt wel zo'n 20 seconden ....maakt me niet uit als ze stuk gaan, maar het kan blijkbaar wel. ..of ik merk niet dat ze versleten zijn

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SavagePielk 26-12-2003 14:05 Print reply

Posts: 4562
hangt gwoon van je vermogen af hoe lang je ze kan laten slippen me brommer; 20 sec. zonder problemen, Volvo V70; 2 sec en je ruikt em al
 

Dit topic is 1064 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved