ik kon even niets vinden in de search dus: ik heb een 6 bak uit een mtx80 blok (luchtgekoeld) is dit nou een korte of lange vertanding (als jullie begrijpen wat ik bedoel)
je hebt een 6- bak die wat kortere verhoudingen heeft met de versnellingen, deze zal dus sneller optrekken. de twv tussen de versnellingen is gewoon wat korter. met de lange heb je dus een wat langere twv tussen de versnellingen. blukaap zei dat het maar 5 % scheelde in topsnelheid had ik gelezen in een topic ergens.
ik vind de lange 6 bak wel fijn,
trekt gewoon goed op en je kan toch met redelijk weinig toeren 80 ofzo gaan,
ligt natuurlijk ook aan je vertanding en aan je setup.
maar het scheelt idd niet zo heel super veel hoor dat overdrive effect valt best wel mee
je hebt close ratio en een gewone versnellingsbak. Met een close ratio heb je een langere 1 dus kan je wat later schakelen als met een gewone. Dit zeiden ze bij motorxperinence op sbs6.
Frank MB:
Klopt niet helemaal (in dit geval).
De korte 6-bak heeft een wat kortere 6 dan de lange bak, dat is alles (en dat scheelt idd niet zo heel veel).
Je hebt nog wel een close-ratio bak, maar die komt uit een CR80.
volgens mij komt het er gewoon op neer dat bij een korte 6 bak de powerbanden elkaar overlappen dus trekt ie lekker door (vooral voor de cross dus) en met een lange 6 kun je wat harder en rijd ie wat rustiger, dus minder overtoeren. heb ik gelijk??
volgens mij komt het er gewoon op neer dat bij een korte 6 bak de powerbanden elkaar overlappen dus trekt ie lekker door (vooral voor de cross dus) en met een lange 6 kun je wat harder en rijd ie wat rustiger, dus minder overtoeren. heb ik gelijk??
mja , maar een korte 6bak vertand je gewoon zwaarder (mijn MBX bak rijdt bijv. met 17/40) en een lange bak vertand je lichter, vriend van mij rijdt met iets van 13/45