Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuiger tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14329 - Zuiger tunen
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3902 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tsxdude AKU MicheL 26-12-2003 22:17 Print reply

Posts: 10676
oke,


zo had ik em dus bewerkt, onderaan de inlaat kant op de 2 inlaatpoorten beetje bygewerkt

hier het resulaat als hij erin zit

nog een keer

en mijn 50cc en 70cc naast elkaar, op mijn 70cc eurokit zuigertje had ik ook al ff 1 gemaakt om beetje te proberen..

rijd dus niet denk dat hij verzuipt met een sproeier 95 in 50cc
maar ik had geen kleinere dus




Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 26-12-2003 22:22
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
pepijn 26-12-2003 23:44 Print reply
Posts: 1287
kzie niks......kruisje
 
Pas 27-12-2003 1:04 Print reply

Posts: 1181
ik heb 105 in me 50cc dus verzuipen lijkt me stug :S
 
GSXR600K1
KaWaReZ 27-12-2003 1:10 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pas

ik heb 105 in me 50cc dus verzuipen lijkt me stug :S


ik 110, maart hangt af van je setup en hoe je cil/zuiger eraantoe zijn

hoe versletener hoe meer et zuipt
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Tsxdude AKU MicheL 27-12-2003 9:30 Print reply

Posts: 10676
hmmz ooit gehoord van verschillende merken cabr brommers cilinder uitlaatjes spoeiers?!
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
MWvdK 27-12-2003 10:17 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

hmmz ooit gehoord van verschillende merken cabr brommers cilinder uitlaatjes spoeiers?!

ja idd.... lekker handig vergelijken zo, ik heb dit in 50 en jij? net alsof dat de enige factor is die de maat bepaalt...
 
BlizzarD 27-12-2003 15:19 Print reply

Posts: 2050
Ziet er wel goed uit, alleen een beetje klein of niet?
 
Koos non-brommerloos!
Teunmenator 27-12-2003 15:42 Print reply

Posts: 2524
is er trouwens altijd meetwerk voor nodig om je brommer iets op te voeren dmv veilen of kan er meestal wel gezegd worden van: als je je zuiger nou zo houd dan kun je tot... ver iets weghalen ofzow. want ik zou da natuurlijk wel een keer willen proberen alleen weet ik megod niet hoe het werkt. Moet je je poort groter maken? moetje zorgen dat ie eerder/later opgengaat en hoe zie je wanneer je teveel weghaald ofzow...
 
BlizzarD 27-12-2003 16:54 Print reply

Posts: 2050
Nou ja meetwerk.. Opzich wel als je echt wil gaan tunen ja

Maar opzich heb je er genoeg aan als je een poortmap hebt of als je telkens je zuiger in je cilinder doet om te kijken of het allemaal een beetje uitkomt. Is natuurlijk niet zo precies als alles uitmeten, maar werkt ook wel

Natuurlijk moet je zoals bij je uitlaatpoort niet de breed gaan, dus dat is wel handig om te berekenen.

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 27-12-2003 16:54
 
Koos non-brommerloos!
Teunmenator 27-12-2003 17:26 Print reply

Posts: 2524
ja maar ik probeer er net achter te komen hoe je het kan zien en wat wel en niet mag/ wat de bedoeling is. Want ik heb nou een best plekmerk cilinder erop dus ik kan altijd wel een gokje wagen...
 
BlizzarD 27-12-2003 17:31 Print reply

Posts: 2050
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

ja maar ik probeer er net achter te komen hoe je het kan zien en wat wel en niet mag/ wat de bedoeling is. Want ik heb nou een best plekmerk cilinder erop dus ik kan altijd wel een gokje wagen...


Wat je dan kan proberen is hetzelfde als ik heb gedaan. Half maantje er rustig uit vijlen. Neem er vooral de tijd voor!

Af en toe de zuiger in je cilinder doen om te kijken, als je zuiger helemaal bovenin je cilinder zit, of dat de onderste (inlaat) poorten open zijn.

Ik ga overigens dindsdag eerst een grotere sproeier halen en daarna denk ik m'n zuiger erin gooien Ben heel erg benieuwd of het nou veel gaat schelen
 
Koos non-brommerloos!
Teunmenator 27-12-2003 17:54 Print reply

Posts: 2524
maar daar zit dus al een half maantje en die moet je mooi gelijke vorm laten houden en wat uitvijlen ook in de breedte?

en daarbij als ije zuiger helemaal boven zit moet de poort dicht zijn neem ik aan...

en wat win je hiermee toeren of trekkracht
 
Honda_boy 27-12-2003 19:11 Print reply

Posts: 555
Ik zou ook wel mijn zuiger willen tunen, maar daardoor gaat die toch aan 1 kant lichter zijn omdat je niks aan uilaatkant wegdoet. Dus gaat die zicht schuin zetten en een ovale vorm in de cilinder maken, dit vind ik minder

Is er niks aan de andere kant wat je ook zou kunnen wegdoen zodat het gewicht aan beide kanten gelijk is? Of de wand van de zuiger wat dunner maken aan de binnen kant, aan de kant van de uitlaatpoort


 
Honda rulezzz !!!

Dit topic is 3902 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved