Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuiger tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 710 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14329 - Zuiger tunen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blijhoofd 25-12-2003 21:23 Print reply

Posts: 7378
ik verveel me op saaie kerst avond dus ga nu wel ff port mapje maken van me 50 imi en ori toch schoon binnen liggeh :P

moet alleen ff zien hoe ik dat op de computer

ehhhm ah maak wel foto met digi cam
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Joostvdw 25-12-2003 21:26 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

ik verveel me op saaie kerst avond dus ga nu wel ff port mapje maken van me 50 imi en ori toch schoon binnen liggeh :P

moet alleen ff zien hoe ik dat op de computer

ehhhm ah maak wel foto met digi cam


je kan ook ff scanne
moet je wel f overtrekken met zwartepen anders kan je het niet goed lezen

op foto kan je namelijk niet goed verhoudingen zien

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Blijhoofd 25-12-2003 21:30 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


je kan ook ff scanne
moet je wel f overtrekken met zwartepen anders kan je het niet goed lezen

op foto kan je namelijk niet goed verhoudingen zien



heb geen scanner
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
David 25-12-2003 22:06 Print reply
Posts: 259
Ik haal altijd gewoon een stuk van de zuiger aan de onderkant eraf, ongeveer 3mm, gewoon vlak net zoals je een HD kop maakt...

verschil merk je altijd best redelijk in trekkracht inderdaad.


 
Tsxdude AKU MicheL 25-12-2003 22:14 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David

Ik haal altijd gewoon een stuk van de zuiger aan de onderkant eraf, ongeveer 3mm, gewoon vlak net zoals je een HD kop maakt...

verschil merk je altijd best redelijk in trekkracht inderdaad.




mja idd alleen kan het wel meer 3mm is erg weinig in verhouding, je kan er makkelijke een anderhalve cm uithalen
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Blijhoofd 25-12-2003 23:09 Print reply

Posts: 7378
damm wat is dat nog moeilijk zon poortmapje maken ben er een uur en een kwartier mee bezig geweest :P

tich keer mislukt

deze cil heeft paar vast naaiers gehad daardoor was die uitlaat poort en inlaat poort heel erg schuin afgesleten,en kut duidelijk te krijgen

en op de foto zijn de afmetingen niet goed te lezen moet je me msn toevoegeh of inboxxen welke maten je moet weten


 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Eef 25-12-2003 23:11 Print reply

Posts: 2351
Vriend van mij heeft het toevallig vandaag gedaan. Hij had een eurokut zuiger voor MT getuned.. hij had wel dikke power erbij. hij had 2 gaten aan inlaat kant geboord. ook boven de piston 2 gaten.. hij blaast al een trekpop
 
aprilia2000 mod... :p
huh 25-12-2003 23:16 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Eef

Vriend van mij heeft het toevallig vandaag gedaan. Hij had een eurokut zuiger voor MT getuned.. hij had wel dikke power erbij. hij had 2 gaten aan inlaat kant geboord. ook boven de piston 2 gaten.. hij blaast al een trekpop


Eurokut zuiger heeft toch al 2 poorten bij de inlaat? Mijn Airsaltje tenminste wel, kweet nie of Eurokit of Airsal dezelfde zuiger heeft maar goed.
 
mcdronkz 25-12-2003 23:19 Print reply

Posts: 32777
eurokit/airsal is toch exact hetzelfde?
 
Eef 25-12-2003 23:31 Print reply

Posts: 2351
als iedereen hier ze portmap laat zien doe ik het ook maar:


 
aprilia2000 mod... :p
BlizzarD 26-12-2003 2:28 Print reply

Posts: 2050
Tot hoeveel cm boven de uitlaatpoort is het BDP? Dan kan ik namelijk kijken of de inlaatpoorten goed open gaan staan


Ga ik er trouwens wat van merken als ik alleen deze zuiger zo met dat halve maantje eruit in mijn cilinder doe, zonder dat ik de spoelpoorten bewerk? Wil namelijk beetje rustig aan beginnen

Halve maantje is nu trouwens 1 cm hoog en even breed als dat hij eerst was. Is dat ongeveer goed?

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 26-12-2003 2:55
 
Koos non-brommerloos!
Pingu 26-12-2003 8:10 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

damm wat is dat nog moeilijk zon poortmapje maken ben er een uur en een kwartier mee bezig geweest :P

tich keer mislukt

deze cil heeft paar vast naaiers gehad daardoor was die uitlaat poort en inlaat poort heel erg schuin afgesleten,en kut duidelijk te krijgen

en op de foto zijn de afmetingen niet goed te lezen moet je me msn toevoegeh of inboxxen welke maten je moet weten

afbeelding

poortmap maken moeilijk???? 5 min werk ofzo, met papier knippen erbij
Marruh.. zet de maten erbij, zo heb je er ook niets aan he

En eef.. doe wat aan die uitlaatpoort.. Is nogal smal, geen plek voor fluiters? Zit op 66% ongecorrigeerd ofzo.. Verder wel erg hoekig.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Tsxdude AKU MicheL 26-12-2003 10:04 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlizzarD

Tot hoeveel cm boven de uitlaatpoort is het BDP? Dan kan ik namelijk kijken of de inlaatpoorten goed open gaan staan


Ga ik er trouwens wat van merken als ik alleen deze zuiger zo met dat halve maantje eruit in mijn cilinder doe, zonder dat ik de spoelpoorten bewerk? Wil namelijk beetje rustig aan beginnen

Halve maantje is nu trouwens 1 cm hoog en even breed als dat hij eerst was. Is dat ongeveer goed?

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 26-12-2003 2:55


maantje is goed als je hem eerst cm hoog hebt, alleen die mini gaatjes gaan niet helpen/amper...
gewoon kleine 4kantjes van maken aan de voorkant EN aan de zijkant
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Knoxville 26-12-2003 12:02 Print reply

Posts: 1454
Lude adviseerde mij om eens een paar MM aan de inlaatkant van de zuiger af te halen. (TSX)

Ik heb er 2 mm afgehaald.
Toen alles weer in elkaar gezet, ineens te kleine sproeier, het heeft dus wel effect.

Trekt merkbaar harder op, komt eerder in zijn powerband(bijna 1000 toeren eerder) Rijd echt soepel nu....


 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Tsxdude AKU MicheL 26-12-2003 12:12 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

Lude adviseerde mij om eens een paar MM aan de inlaatkant van de zuiger af te halen. (TSX)

Ik heb er 2 mm afgehaald.
Toen alles weer in elkaar gezet, ineens te kleine sproeier, het heeft dus wel effect.

Trekt merkbaar harder op, komt eerder in zijn powerband(bijna 1000 toeren eerder) Rijd echt soepel nu....




haha ja, men pa had het by zijn totale orginele tsx dus gedaan... anderhalve cm... merk je echt bruut, dat ding trekt snel hoog in toeren voor een tsx en maakt ook 9k.. wat je echt nooit haalt met een orinele tsx maar hij heeft ook nog meer zitten te prutsen

 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve

Dit topic is 3914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved