de_koen |
25-12-2003 18:48 |
Posts: 5595 |
ja dat past, je moet dan wel ook de waterpomp over zetten, en een rad hebben, watergekoelde kop
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
De Schout |
25-12-2003 18:50 |
Posts: 5327 |
oliepomp past, die past zelfs van een mb/mt geloof ik.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
de_koen |
25-12-2003 18:55 |
Posts: 5595 |
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Luc |
25-12-2003 19:11 |
Posts: 3590 |
Nu we tog een dergelijk topic hebben;
Ik dacht altijd dat MBX en NSR cilinders identiek waren; maar ik heb ooit gehoord; volgens mij van martinus; dat er een verschil inzat...
kan iemand mij hier meer info overgeven?
|
|
|
|
de_koen |
25-12-2003 19:13 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Luc
Nu we tog een dergelijk topic hebben;
Ik dacht altijd dat MBX en NSR cilinders identiek waren; maar ik heb ooit gehoord; volgens mij van martinus; dat er een verschil inzat...
kan iemand mij hier meer info overgeven?
50 of 80cc ?
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Luc |
25-12-2003 19:14 |
Posts: 3590 |
iig 80; dar gaat het mijom; maar als 80 cilinders hetzelfde zouden zijn; zou 50 logischer wijs toch ook hetzelfde zijn?
Dit bericht is ge-edit door Luc op 25-12-2003 19:16
|
|
|
|
REPSOL_MIKE |
25-12-2003 19:17 |
Posts: 2238 |
snap niet wat daar logisch aan is eigenlijk..
der is trouwens tog geen specifiek nsr 80-blok..?
Dit bericht is ge-edit door REPSOL_MIKE op 25-12-2003 19:20
|
|
|
|
Luc |
25-12-2003 19:20 |
Posts: 3590 |
bv; nou weet iedereen dat MT en MB gewoon hetzelfde is; maar stell;
een 80cc cilinder voor MB is gewoon hetzelfde als MT;
Ik zou dan denken dat de 50 cilinder ook hetzelfde is...
maargoed; zo denk ik erover
edit; de hele basis van een 50 en 80 blok is gewoon hetzelfde
Dit bericht is ge-edit door Luc op 25-12-2003 19:20
|
|
|
|
REPSOL_MIKE |
25-12-2003 19:26 |
Posts: 2238 |
mjah oke..snap nu hoe je het bedoelt...maar der is tog geen specifiek 80 blok...voor nsr dan..
|
|
|
|
de_koen |
25-12-2003 19:28 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: REPSOL_MIKE
mjah oke..snap nu hoe je het bedoelt...maar der is tog geen specifiek 80 blok...voor nsr dan..
Volgens mij wel, onderblok is zelfde als mbx80, maar cilinder is anders, en de kop ook
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
De Schout |
25-12-2003 19:30 |
Posts: 5327 |
nsr50 zijn de zelfde als mbx50, nsr80 passen niet in een mbx80 blok omdat daar zo een richeltje inzit, mbx cilinder is daarom vanonder iets afgedraait.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
REPSOL_MIKE |
25-12-2003 19:31 |
Posts: 2238 |
jah idd dus er is geen specifiek nsr-80 blok
|
|
|
|
Luc |
25-12-2003 19:35 |
Posts: 3590 |
Maar MBX 80 past dus wel op nsr als ik het goed begrijp?
|
|
|
|
2wheels[jurg] |
25-12-2003 19:39 |
Posts: 3503 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: REPSOL_MIKE
jah idd dus er is geen specifiek nsr-80 blok
nsr 80 blok bestaat wel maar zijn zeer zeldzaam. ik heb er is op eentje gereden, dat ding ging 110 op teller met een proma 80 uitlaat
edit:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Luc
Maar MBX 80 past dus wel op nsr als ik het goed begrijp?
mbx 80 blok past op nsr, mbx 80 cilinder past niet op nsr 50 blok (zonder aanpassingen dan)
Dit bericht is ge-edit door 50cc-nsr-50cc op 25-12-2003 19:41
|
|
|
|
de_koen |
25-12-2003 20:29 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
nsr50 zijn de zelfde als mbx50, nsr80 passen niet in een mbx80 blok omdat daar zo een richeltje inzit, mbx cilinder is daarom vanonder iets afgedraait.
mbx50 heeft een rollager voor de bediening van de koppeling, nsr een naaldlager.
Ook zit er tussen de vorm van de vliegwielen verschil.
En dan hangt het ook nog van de versie af of er een gt4 of een ge2 cilinder opligt
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|