Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Onverbrande benzine door uitlaat.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 956 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #14321 - Onverbrande benzine door uitlaat.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TripleEdged 25-12-2003 12:52 Print topicpost

Posts: 506
Ok met het koude weer rookt elke brommer natuurlijk als de pest...
maar ik heb nu net een nieuw blok gekocht wat ik ( net als de zuiger ) aan het inrijden ben.
Setup: een imi 43mm ( 56 cc ) snel, prox zuiger, gianelli uitlaat( bullet demper ), 16 mm mikuni en 82 sproeier.
luchtsroef staat nu helemaal open en heb de ori luchtslang vervangen voor een stofzuigerslang.
als ik nu een gasbranden achter men uitlaat hou, krijk ik vlammen van zon 20 cm.
trek ik het gas open wordt dit wat erger, en gooi ik het gas dan weer dicht, krijg ik een flinke brandende wolk benzine ( ter grootte van een basketbal ong. )
Dit is natuurlijk wel lache, maar is dit wel normaal, heeft elke brommer dit?
Of ligt dit gewoon aan men afstelling?

Dit bericht is ge-edit door TSX Core op 25-12-2003 12:52
 

Martijn 25-12-2003 13:32 Print reply
Posts: 10000
is waarschijnlijk je afstelling. Hij verbrandt het gewoon niet in de cilinder waardoor het in je uitlaat terecht komt..je moet dus zorgen dat het w?l in je cil verbrand..door em af te stellen ..

het kan ook zijn dat door de warmte brandbare gassen in je demperwol er weer uit komen, en deze dan in de fik vliegen...

Je kunt nooit zorgen dat ?l je mengsel verbrand..en dus een deel komt er altijd via de uitlaat uit, en k?n in je demperwol trekken.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
xplodus 25-12-2003 14:37 Print reply
Posts: 124
lijkt me wel vet
 
Laten we lekker link gaan doen!!! :-)
SIWWN 25-12-2003 14:40 Print reply
Posts: 7079
Ik had met mijn mb waar toen nog een originele 80 op lag met een 20mm en 100 sproeier en prokma 80 (Dat was me setup toen dus ) pffff


Maar als je daar volgas mee ree, in de 3,4 of 5 boeiede niet en contact uit deed en volgas houden en dan contact weer aan, knalde hij ook altijd en mooi blauwe vlam

Kon er wel mooi mee showen
 
TripleEdged 25-12-2003 17:25 Print reply

Posts: 506
dat is idd bij mij ook wel zo, contact uit en weer aan, werk hetzelfde als de decompressie inknijpen bij een puch als je volgas rijdt...

maar het ligt dus wel aan me afstelling, maar krijgt hij nu teveel benzine of teveel lucht, of kan het allebei?

 
TripleEdged 25-12-2003 17:34 Print reply

Posts: 506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

het kan ook zijn dat door de warmte brandbare gassen in je demperwol er weer uit komen, en deze dan in de fik vliegen...




neeh het is duidelijk een nevel benzine...
 
Pistonpen Paultje 25-12-2003 18:05 Print reply

Posts: 8678
Kouwe weer+afstelling.

Heb er hier al 2 bougies doorgedraaid in de sneeuw (wel op 2 brommies). Ook allemaal naontstekingen op een gegeven moment en stotteren en doen...
 
TripleEdged 25-12-2003 20:23 Print reply

Posts: 506
stotteren heb ik nog geen last van ( tenminste niet tot 9000 rpm , inrijden he..)

 
SuzukiMARC 25-12-2003 20:29 Print reply

Posts: 3023
EINDELIJK!! de oplossing voor martijn ze vlammenwerper/uitlaat!!!

gewoon een aansteker die je op afstand ken aan doen in je uitlaat bouwe en klaar
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
-jaZper- 25-12-2003 21:00 Print reply

Posts: 3841
je probleem ligt bij je luchtbuis van de stofzuiger, deze buis is ribbelig en dat verstoord de luchtstroming waardoor hij niet goed meer lucht aanzuigt, en dus te veel benzine krijgt, ff een gladde buis erop zetten en klaar

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 25-12-2003 21:03
 
groene motoren gaan harder

Dit topic is 1635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved