Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
27-12-2003 18:16 |
Posts: 17929 |
ik heb vandaag een rm blok gekregen met carb cil en al!
dat f in mn tsx gelegd en erachtergekoemn dat als ik een stuk of 4 beugeltjes las het er best in past
heeft zelfde tandwielen als tsx ez ze staan mooi 8er elkaar
dus ik denk dat ik er eens wat mee ga proberen
iemmand nog een freem te beschikking?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
2-1-2004 15:21 |
Posts: 17929 |
zow ik ben alweer wat verder met mn tsx/rm ombou gezooi
blok past erop met carb en rad alleen uitlaat niet helemaal
met wat flensjes hier en daar zit het blok wel vast
ketting is ook geen probleem
kickstart en schakelpookje werken ook
nu hebben we uitgerekend dat het 160 moet gaan met 15/36
alleen de vraag houd dit het allenaal?
|
|
|
|
KaWaReZ |
2-1-2004 15:22 |
Posts: 20582 |
je achterbrug zal wss een zwakke schakel kunne vormen, omdat die er niet voor is gebouwd,
e kunt het proberen , maar doe rustig aan
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
bart de schakelgek |
2-1-2004 15:22 |
Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
zow ik ben alweer wat verder met mn tsx/rm ombou gezooi
blok past erop met carb en rad alleen uitlaat niet helemaal
met wat flensjes hier en daar zit het blok wel vast
ketting is ook geen probleem
kickstart en schakelpookje werken ook
nu hebben we uitgerekend dat het 160 moet gaan met 15/36
alleen de vraag houd dit het allenaal?
aah ruig man,
ik had het ook geprobeerd en bij mij was het blok veel breder als het frame
maarja succes en suzuki houd dat wel hoor! misschien aanpassingen aan achterbrug ophanging meer niet
|
|
Limburger |
|
Woeter |
2-1-2004 15:25 |
Posts: 2832 |
Dat je Suzuki dat houd zou ik niet vanuit gaan. Ik kwam er zelf op de BigMeeting in Ommen achter dat mijn achterwiel niet helemaal meer recht achter het voorwiel stond en naar links was getrokken (kant van de ketting)
En dan reed ik met 80cc en een top van 118
Dus reken maar dat dit snel krom gaat worden (achterbrug)
|
|
|
|
bart de schakelgek |
2-1-2004 15:26 |
Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Woeter
Dat je Suzuki dat houd zou ik niet vanuit gaan. Ik kwam er zelf op de BigMeeting in Ommen achter dat mijn achterwiel niet helemaal meer recht achter het voorwiel stond en naar links was getrokken (kant van de ketting)
En dan reed ik met 80cc en een top van 118
Dus reken maar dat dit snel krom gaat worden (achterbrug)
hm ok, en dat terwijl tsx50 en tsx80 frame compleet gelijk zijn, heb ze hier langs elkaar liggen
nou ja, las er maar wat op los dan
|
|
Limburger |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
2-1-2004 15:29 |
Posts: 17929 |
het is ene ts80x freem is identiek jah
maar ik heb nog een rm brug liggen allen dat die niet past en ik kan geen alu lassen
|
|
|
|
barry |
2-1-2004 16:13 |
Posts: 7387 |
het stuk waar je as doorheen gaat van je achterbrug door je frame moet je versterken, door middel van ringen o.i.d
ik zou een crossmotor achterbrug en wiel er in leggen. niet alleen voor de stevigheid, maar ook voor de slijtage aan lagers/wielen/banden/achteras.
bij je orginele as/naaf/lagers (tsx) zullen erg snel slijten en krom trekken o.i.d, als je er dan een crossmotor achterbrug in hebt, is de achterbrug ten eerste al sterk genoeg. en je as/lagers e.d houden het veel beter/langer.
alleen dan leg je wel een wegband op de velg...
en als je zo hard gaat. zou ik dit niet testen, voordat je goede banden er op hebt.
want als je zo hard wilt gaan rijden heb je grote kans dat je brommer banden hier niet op berekend zijn en dat ze dus te warm worden o.i.d en dat je dan een klapband krijgt op zeer hoge snelheid. en dat wil je niet meemaken denk ik...
|
|
He? |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
2-1-2004 18:16 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
het stuk waar je as doorheen gaat van je achterbrug door je frame moet je versterken, door middel van ringen o.i.d
ik zou een crossmotor achterbrug en wiel er in leggen. niet alleen voor de stevigheid, maar ook voor de slijtage aan lagers/wielen/banden/achteras.
bij je orginele as/naaf/lagers (tsx) zullen erg snel slijten en krom trekken o.i.d, als je er dan een crossmotor achterbrug in hebt, is de achterbrug ten eerste al sterk genoeg. en je as/lagers e.d houden het veel beter/langer.
alleen dan leg je wel een wegband op de velg...
en als je zo hard gaat. zou ik dit niet testen, voordat je goede banden er op hebt.
want als je zo hard wilt gaan rijden heb je grote kans dat je brommer banden hier niet op berekend zijn en dat ze dus te warm worden o.i.d en dat je dan een klapband krijgt op zeer hoge snelheid. en dat wil je niet meemaken denk ik...
welek banden weet k nog niet iig geen noppen banden
ik heb een rm brug en velg maar geen remplaat en as enzo
en ik denk ook dat niemmand er daadwerkelijk die 160 op gaat rijden
|
|
|
|
barry |
2-1-2004 18:26 |
Posts: 7387 |
ik weet wel zeker dat als je zoiets op je brommer hebt liggen dat je gewoon wilt weten wat zijn top is. dus reken er maar op, met een 125cc crossblok en 35pk? onder de kont op een tsx frame, dat dat wel erg hard kan gaan...
|
|
He? |
|