Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - TSX / RM

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #14314 - TSX / RM
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-12-2003 18:16 Print reply

Posts: 17929
ik heb vandaag een rm blok gekregen met carb cil en al!

dat f in mn tsx gelegd en erachtergekoemn dat als ik een stuk of 4 beugeltjes las het er best in past

heeft zelfde tandwielen als tsx ez ze staan mooi 8er elkaar

dus ik denk dat ik er eens wat mee ga proberen

iemmand nog een freem te beschikking?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-1-2004 15:21 Print reply

Posts: 17929
zow ik ben alweer wat verder met mn tsx/rm ombou gezooi


blok past erop met carb en rad alleen uitlaat niet helemaal

met wat flensjes hier en daar zit het blok wel vast

ketting is ook geen probleem

kickstart en schakelpookje werken ook



nu hebben we uitgerekend dat het 160 moet gaan met 15/36

alleen de vraag houd dit het allenaal?
 
KaWaReZ 2-1-2004 15:22 Print reply

Posts: 20582
je achterbrug zal wss een zwakke schakel kunne vormen, omdat die er niet voor is gebouwd,

e kunt het proberen , maar doe rustig aan
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
bart de schakelgek 2-1-2004 15:22 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

zow ik ben alweer wat verder met mn tsx/rm ombou gezooi


blok past erop met carb en rad alleen uitlaat niet helemaal

met wat flensjes hier en daar zit het blok wel vast

ketting is ook geen probleem

kickstart en schakelpookje werken ook



nu hebben we uitgerekend dat het 160 moet gaan met 15/36

alleen de vraag houd dit het allenaal?



aah ruig man,
ik had het ook geprobeerd en bij mij was het blok veel breder als het frame

maarja succes en suzuki houd dat wel hoor! misschien aanpassingen aan achterbrug ophanging meer niet
 
Limburger
Woeter 2-1-2004 15:25 Print reply

Posts: 2832
Dat je Suzuki dat houd zou ik niet vanuit gaan. Ik kwam er zelf op de BigMeeting in Ommen achter dat mijn achterwiel niet helemaal meer recht achter het voorwiel stond en naar links was getrokken (kant van de ketting)

En dan reed ik met 80cc en een top van 118

Dus reken maar dat dit snel krom gaat worden (achterbrug)
 
bart de schakelgek 2-1-2004 15:26 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woeter

Dat je Suzuki dat houd zou ik niet vanuit gaan. Ik kwam er zelf op de BigMeeting in Ommen achter dat mijn achterwiel niet helemaal meer recht achter het voorwiel stond en naar links was getrokken (kant van de ketting)

En dan reed ik met 80cc en een top van 118

Dus reken maar dat dit snel krom gaat worden (achterbrug)


hm ok, en dat terwijl tsx50 en tsx80 frame compleet gelijk zijn, heb ze hier langs elkaar liggen

nou ja, las er maar wat op los dan
 
Limburger
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-1-2004 15:29 Print reply

Posts: 17929
het is ene ts80x freem is identiek jah

maar ik heb nog een rm brug liggen allen dat die niet past en ik kan geen alu lassen
 
barry 2-1-2004 16:13 Print reply

Posts: 7387
het stuk waar je as doorheen gaat van je achterbrug door je frame moet je versterken, door middel van ringen o.i.d

ik zou een crossmotor achterbrug en wiel er in leggen. niet alleen voor de stevigheid, maar ook voor de slijtage aan lagers/wielen/banden/achteras.

bij je orginele as/naaf/lagers (tsx) zullen erg snel slijten en krom trekken o.i.d, als je er dan een crossmotor achterbrug in hebt, is de achterbrug ten eerste al sterk genoeg. en je as/lagers e.d houden het veel beter/langer.

alleen dan leg je wel een wegband op de velg...
en als je zo hard gaat. zou ik dit niet testen, voordat je goede banden er op hebt.

want als je zo hard wilt gaan rijden heb je grote kans dat je brommer banden hier niet op berekend zijn en dat ze dus te warm worden o.i.d en dat je dan een klapband krijgt op zeer hoge snelheid. en dat wil je niet meemaken denk ik...
 
He?
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-1-2004 18:16 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

het stuk waar je as doorheen gaat van je achterbrug door je frame moet je versterken, door middel van ringen o.i.d

ik zou een crossmotor achterbrug en wiel er in leggen. niet alleen voor de stevigheid, maar ook voor de slijtage aan lagers/wielen/banden/achteras.

bij je orginele as/naaf/lagers (tsx) zullen erg snel slijten en krom trekken o.i.d, als je er dan een crossmotor achterbrug in hebt, is de achterbrug ten eerste al sterk genoeg. en je as/lagers e.d houden het veel beter/langer.

alleen dan leg je wel een wegband op de velg...
en als je zo hard gaat. zou ik dit niet testen, voordat je goede banden er op hebt.

want als je zo hard wilt gaan rijden heb je grote kans dat je brommer banden hier niet op berekend zijn en dat ze dus te warm worden o.i.d en dat je dan een klapband krijgt op zeer hoge snelheid. en dat wil je niet meemaken denk ik...



welek banden weet k nog niet iig geen noppen banden

ik heb een rm brug en velg maar geen remplaat en as enzo

en ik denk ook dat niemmand er daadwerkelijk die 160 op gaat rijden
 
barry 2-1-2004 18:26 Print reply

Posts: 7387
ik weet wel zeker dat als je zoiets op je brommer hebt liggen dat je gewoon wilt weten wat zijn top is. dus reken er maar op, met een 125cc crossblok en 35pk? onder de kont op een tsx frame, dat dat wel erg hard kan gaan...
 
He?

Dit topic is 1450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved