Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Het zoveelste begrenzer topic.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 966 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14294 - Het zoveelste begrenzer topic.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SuzukiMARC 24-12-2003 18:02 Print reply

Posts: 3023
ja aan zoeits denk ik dus ook
lekker simpel volges mij..
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
KaWaReZ 24-12-2003 18:07 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roeland

Kun je niet beter iets doen bij de ingang van het luchtfilter?
Bij mijn senda is het zo, dat de opening van de luchtfilterbox bovenop zit. Als je daar nou iets van een klepje maakt wat er gedeeltelijk overheen schijft. Dan krijgt ie minder lucht.
Geen gezeik met luchtdicht enzo en tiz vrij simpel.. of denk ik nu te simpel


luchtfilterbox is ideaal.... om dit soort dingen te doen..
maar meesten zitten met een Pahwahfiltah....
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Daan Da Man 24-12-2003 18:08 Print reply
Posts: 2064
een hele ouwe, grote, waardeloze, vlakschuif carb (van bijv een 4takt met vacuumsysteem ofzo) ombouwen tot spruitstuk...

schoke syteem op de gaskabel bouwen van dat ding.

vlotterbak ed. heb je allemaal nie nodig, dus hoeft nieteens zo gigantisch groot te worden...

Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 24-12-2003 18:08
 
-jaZper- 24-12-2003 18:08 Print reply

Posts: 3841
nja, ik hou het toch op electrischs, loopt wel klote maar voor de rest moet je gewoion geluk hebben dat je een domme agent hebt die niet het gestotter opmerkt
 
groene motoren gaan harder
TripleEdged 24-12-2003 19:40 Print reply

Posts: 506
ik ben op het moment bezig met een uitlaatbegrenzer, ga ff de bouwmarkten af of die wat bruikbaars hebben liggen.... gaat wel lukken...
 
bart de scootergek 24-12-2003 19:47 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

een hele ouwe, grote, waardeloze, vlakschuif carb (van bijv een 4takt met vacuumsysteem ofzo) ombouwen tot spruitstuk...

schoke syteem op de gaskabel bouwen van dat ding.

vlotterbak ed. heb je allemaal nie nodig, dus hoeft nieteens zo gigantisch groot te worden...

Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 24-12-2003 18:08


deze had ik ook in gedachte, dat je de carburateur achter deze carburateur met vlinderklep hangt, en je met die gasschuif kunt begrenzen. ik denk dat ik binnekort eens langs het werk ga voor een oud carbureteurtje
 
Honda RC-33
Roeland 26-12-2003 18:12 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]

[...]


luchtfilterbox is ideaal.... om dit soort dingen te doen..
maar meesten zitten met een Pahwahfiltah....


Ik heb ook een powerfilter, maar die heb ik in mijn luchtfilterbox geconstrueerd. Komt er ook geen vuil bij.
 
MWvdK 26-12-2003 20:23 Print reply

Posts: 2247
aar 2 carbs (1halve dan) zal wel aardig opvallen...
 
KaWaReZ 26-12-2003 20:27 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MWvdK

aar 2 carbs (1halve dan) zal wel aardig opvallen...



spruitstukverlenging... zodat et mengsel meer tijd heeft om goed met de lucht te mengen
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
TripleEdged 26-12-2003 20:33 Print reply

Posts: 506
of je bouwt een oude 16 mm oid op je uitlaat, daar zien ze hem niet ook....je kunt natuurlijk alles wat met de vlotterbak te maken heeft eraf slijpen, dan hou je de luchtinlaat enzo over, lekker klein!
en dat kan je aan alle 2 de kanten een btje dichtkoeken met gun gum, zit wel goed hoor...
en niemand die het ziet
 
Whoopz0r 26-12-2003 20:40 Print reply
Posts: 945
OK, weer een idee, kraak het maar af als het niets is:

Meeste brommers hebben lucht filter huis, en de benzine damp wordt hier tijdelijk in opgeslagen om bij de volgende slag weer in de carb te worden gezogen. Als je nou een klein elektromotortje in het luchtfilter huis zet, dat die deze lucht er uit zuigt, en carb zal dan toch winnen van het kleine elektromotortje, maar er mist dan toch wat benzine damp uit het luchtfilter, wat minder verdamt.

Of is dit verschil zo klein, dat er maar heel weinig benzine damp in het filter komt?
 
Z
TripleEdged 26-12-2003 20:45 Print reply

Posts: 506
beter id om op te voeren: laat dat ventilatortje de lucht je carb in BLAZEN....
draai je door middel van een bepaalde schakelaar de polen om, en dan begrenst ie... ja kan het proberen...

Dit bericht is ge-edit door TSX Core op 26-12-2003 20:45
 
Harm 26-12-2003 20:46 Print reply

Posts: 3032
zal weinig uitmake denk ik. Een carb bij je uitlaat bakken lijkt me wel een slim idee, alleen met een crosser zie je het nog.
 
http://www.durtikkers.tk
TripleEdged 26-12-2003 20:50 Print reply

Posts: 506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harrie

zal weinig uitmake denk ik. Een carb bij je uitlaat bakken lijkt me wel een slim idee, alleen met een crosser zie je het nog.


niet bij suzuki tsx, daar zit er nog een kap overheen, bij wel meer crossers trouwens.
 
Martijn 26-12-2003 21:21 Print reply
Posts: 10000
whahahah begrenzers zijn zooooo makkelijk te maken, en je moet het zelf gewoon verzinnen, dan krijg je de beste ideejen...

zo simpel mogelijk houden, verschillende begrenzers combineren...das het mooiste...

ik heb ook heel veel begrenzers ontworpen, maar de helft lukte in de praktijk niet (versnellingsbak begrenzer...als ik spijkers had die 2x zo sterk waren blokkeerde ie de 5 en6 automatisch als ie in zn 4 kwam..)...

maja..toen ging mn blokkeerspijker krom...verder werkte et perfect...
...zijn de leukere begrenzers imho...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved