Joscross |
23-12-2003 15:35 |
Posts: 12501 |
In het begin vd uitlaat zit een begrenzer, die kan je er uit halen, een grotere sproeier erin en een zwaardere tandwiel verhouding en mischien is ie begrensd op luchtinlaat
Daarmee rij je iets van 90/95 op de teller
|
|
|
|
mr.derbi |
23-12-2003 15:47 |
Posts: 8 |
Bedankt voor de tips.
Welke van deze begrenzers laat me sneller optrekken ?
|
|
|
|
Joscross |
23-12-2003 15:48 |
Posts: 12501 |
Als je de prop uit de uitlaat haalt en de tandwiel verhouding zo laat dan zal je harder te trekken, als je alles doet ook
|
|
|
|
BlizzarD |
23-12-2003 15:49 |
Posts: 2050 |
Inweze allemaal, maar je gaat er ook weer sneller van rijden.
Optrekken kan ook met lichtere tandwiel verhouding. Voor kun je dan kleiner nemen, of achter groter (of een combinatie natuurlijk). Maar kijk uit voor overtoeren.
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
2wheels[jurg] |
23-12-2003 15:49 |
|
AkroBatik |
23-12-2003 19:00 |
Posts: 1049 |
95 ga je alleen niet halen met de standaard cilinder. Je zit nu op zn top. ofwel cilinder laten tunen, ofwel andere cilinder. Anders is er echt niks sneller aan te maken.
|
|
Gunther -> der tollest |
|
Joscross |
23-12-2003 19:06 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik
95 ga je alleen niet halen met de standaard cilinder. Je zit nu op zn top. ofwel cilinder laten tunen, ofwel andere cilinder. Anders is er echt niks sneller aan te maken.
hij heb de begrenzers er nog niet uit hoor
|
|
|
|
AkroBatik |
23-12-2003 19:36 |
Posts: 1049 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
hij heb de begrenzers er nog niet uit hoor
Kan me niet voorstellen.
zitten nauwelijks begrenzers in. Alleen de cat, luchtfilter (tja noem het een begrenzer) en tandwielen. Zo als te lezen is bij zn brommer specs, is zn tandwiel verhouding veranderd. Katt zal er in veel gevallen al uit zijn en luchtfilter begrenzer scheelt nihil.
Zo kom je op 65 km MAX. Carb + uitlaat zullen niet heel veel uit gaan halen.
De cilinder is de grote bottleneck. Cilinder dus tunen of andere der onder steken. 49cc opdruk bijvoorbeeld. Er zit standaard op die gele (hmz ik zie net dat jij een euit 99'hebt. bij die weet ik het niet zeker bij '97 en '98 wel) senda een cilinder met 50cc er op gedrukt. Die is dus echt zwaar sloom! Dat komt door de uitlaat poort die super klein is.
Dus het advies voor vandaag, niet gaan opvoeren totdat je iets met je cilinder hebt gedaan.
Dit bericht is ge-edit door AkroBatik op 23-12-2003 19:37
|
|
Gunther -> der tollest |
|
Luc |
23-12-2003 21:25 |
Posts: 3590 |
Ori cilinders van de derbi's zijn ZEKER wel snel
ik rijdt met een Yasuni uitlaatje al dik 100;
maar nou zit ik er dus aan te twijfelen offie door een vorige eigenaar getuned is;
alhoewel ik er een Derbi Senda SM Extreme; (zelfde blok/cilinder)
met zwaardere twv, Metrakutuitlaat uitrijdt...
en die reed precies 100 op de teller..
|
|
|
|
Bullet |
23-12-2003 21:29 |
Posts: 12150 |
std derbi cil is ongeveer net zo snel als een 50 Polini voor derbi!
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
POM |
23-12-2003 22:23 |
Posts: 757 |
derbie is zeer snel en zeker een goede standaard cilinder
begrenzers:
spagettie uitlaat bocht(moet dus een dikkere worden
twv achter tandwiel in nu ongeveer even groot als de velg
op luchtfilterbox zit een rubber (der afrukken)
carb afstelling
zo haal je de 70-80 ga je een andere uitlaat erop doen haal je der veel meer uit
|
|
|
|
Luc |
23-12-2003 22:28 |
|
bazzz |
24-12-2003 0:10 |
Posts: 182 |
gozers...
ik heb een aprillia rs, waarvan ik de bus uit de uitlaat heb verwijderd, en ik rij 95, ik heb neit eens mn sproeier veranderd, rij met choke aan.
|
|
|
|
Bart-DRD |
24-12-2003 0:24 |
Posts: 1838 |
*zucht*
zoals AkroBatik al vertelde, de cilinders op de OUDE modelen senda R, tot en met 99 dus, die hebben een SLOOOOME cilinder, met 50cc opdruk.
geloof me, als je em uit elkaar trekt je cil dan zie je wel waarom.... dat ding is puur begrensd daarop!!
dus, je kan OF andere snelle cilinder zoeken, Of je laat em licht tunen...
tunen had een vriend van me gedaan, was gewoon uitlaatpoort groter laten maken ibij brommerboer, simpel dus, en met als gevolg dat ik em met me DRD met snelle cilinder niet meer bij kan houden...
edit: waar jullie het allemaal over hebben zijn de nieuwe modellen met spaghetti uitlaatje enzow...
Dit bericht is ge-edit door Bart-DRD op 24-12-2003 0:27
|
|
stom stuk ei uit blik... |
|
AR50 |
24-12-2003 0:29 |
Posts: 307 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bazzz
gozers...
ik heb een aprillia rs, waarvan ik de bus uit de uitlaat heb verwijderd, en ik rij 95, ik heb neit eens mn sproeier veranderd, rij met choke aan.
niet echt slim zou maar een wat grotere sproeier er op doen sprintje choke er een keer af of zo heb je een probleem en beter afgesteld rijden rijd nog beter oook
|
|
Suzuki the 1 weel driving adventure ;) |
|