Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opvoeren Derbi Senda R

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14285 - Opvoeren Derbi Senda R
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 25217 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mr.derbi 23-12-2003 15:16 Print topicpost
Posts: 8
Kan iemand mij vertellen waar de standaard begrenzers van een Derbi Senda R zitten, hoe ik ze moet verwijderen en wat voor verschil ze maken? Alvast bedankt


Carlo
 

Joscross 23-12-2003 15:35 Print reply

Posts: 12501
In het begin vd uitlaat zit een begrenzer, die kan je er uit halen, een grotere sproeier erin en een zwaardere tandwiel verhouding en mischien is ie begrensd op luchtinlaat
Daarmee rij je iets van 90/95 op de teller
 
mr.derbi 23-12-2003 15:47 Print reply
Posts: 8
Bedankt voor de tips.
Welke van deze begrenzers laat me sneller optrekken ?
 
Joscross 23-12-2003 15:48 Print reply

Posts: 12501
Als je de prop uit de uitlaat haalt en de tandwiel verhouding zo laat dan zal je harder te trekken, als je alles doet ook
 
BlizzarD 23-12-2003 15:49 Print reply

Posts: 2050
Inweze allemaal, maar je gaat er ook weer sneller van rijden.

Optrekken kan ook met lichtere tandwiel verhouding. Voor kun je dan kleiner nemen, of achter groter (of een combinatie natuurlijk). Maar kijk uit voor overtoeren.
 
Koos non-brommerloos!
2wheels[jurg] 23-12-2003 15:49 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr.derbi

Bedankt voor de tips.
Welke van deze begrenzers laat me sneller optrekken ?



alle 3
 
AkroBatik 23-12-2003 19:00 Print reply

Posts: 1049
95 ga je alleen niet halen met de standaard cilinder. Je zit nu op zn top. ofwel cilinder laten tunen, ofwel andere cilinder. Anders is er echt niks sneller aan te maken.
 
Gunther -> der tollest
Joscross 23-12-2003 19:06 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik

95 ga je alleen niet halen met de standaard cilinder. Je zit nu op zn top. ofwel cilinder laten tunen, ofwel andere cilinder. Anders is er echt niks sneller aan te maken.

hij heb de begrenzers er nog niet uit hoor
 
AkroBatik 23-12-2003 19:36 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

hij heb de begrenzers er nog niet uit hoor


Kan me niet voorstellen.

zitten nauwelijks begrenzers in. Alleen de cat, luchtfilter (tja noem het een begrenzer) en tandwielen. Zo als te lezen is bij zn brommer specs, is zn tandwiel verhouding veranderd. Katt zal er in veel gevallen al uit zijn en luchtfilter begrenzer scheelt nihil.

Zo kom je op 65 km MAX. Carb + uitlaat zullen niet heel veel uit gaan halen.

De cilinder is de grote bottleneck. Cilinder dus tunen of andere der onder steken. 49cc opdruk bijvoorbeeld. Er zit standaard op die gele (hmz ik zie net dat jij een euit 99'hebt. bij die weet ik het niet zeker bij '97 en '98 wel) senda een cilinder met 50cc er op gedrukt. Die is dus echt zwaar sloom! Dat komt door de uitlaat poort die super klein is.

Dus het advies voor vandaag, niet gaan opvoeren totdat je iets met je cilinder hebt gedaan.

Dit bericht is ge-edit door AkroBatik op 23-12-2003 19:37
 
Gunther -> der tollest
Luc 23-12-2003 21:25 Print reply

Posts: 3590
Ori cilinders van de derbi's zijn ZEKER wel snel

ik rijdt met een Yasuni uitlaatje al dik 100;
maar nou zit ik er dus aan te twijfelen offie door een vorige eigenaar getuned is;

alhoewel ik er een Derbi Senda SM Extreme; (zelfde blok/cilinder)
met zwaardere twv, Metrakutuitlaat uitrijdt...
en die reed precies 100 op de teller..

 
Bullet 23-12-2003 21:29 Print reply

Posts: 12150
std derbi cil is ongeveer net zo snel als een 50 Polini voor derbi!
 
**My BungHole Will Speak Now**
POM 23-12-2003 22:23 Print reply

Posts: 757
derbie is zeer snel en zeker een goede standaard cilinder

begrenzers:
spagettie uitlaat bocht(moet dus een dikkere worden

twv achter tandwiel in nu ongeveer even groot als de velg

op luchtfilterbox zit een rubber (der afrukken)

carb afstelling

zo haal je de 70-80 ga je een andere uitlaat erop doen haal je der veel meer uit
 
Luc 23-12-2003 22:28 Print reply

Posts: 3590
idd; vooral op de uitlaat issie echt ERG begrenst, is gewon triest
 
bazzz 24-12-2003 0:10 Print reply

Posts: 182
gozers...
ik heb een aprillia rs, waarvan ik de bus uit de uitlaat heb verwijderd, en ik rij 95, ik heb neit eens mn sproeier veranderd, rij met choke aan.
 
Bart-DRD 24-12-2003 0:24 Print reply

Posts: 1838
*zucht*

zoals AkroBatik al vertelde, de cilinders op de OUDE modelen senda R, tot en met 99 dus, die hebben een SLOOOOME cilinder, met 50cc opdruk.

geloof me, als je em uit elkaar trekt je cil dan zie je wel waarom.... dat ding is puur begrensd daarop!!

dus, je kan OF andere snelle cilinder zoeken, Of je laat em licht tunen...

tunen had een vriend van me gedaan, was gewoon uitlaatpoort groter laten maken ibij brommerboer, simpel dus, en met als gevolg dat ik em met me DRD met snelle cilinder niet meer bij kan houden...

edit: waar jullie het allemaal over hebben zijn de nieuwe modellen met spaghetti uitlaatje enzow...

Dit bericht is ge-edit door Bart-DRD op 24-12-2003 0:27
 
stom stuk ei uit blik...
AR50 24-12-2003 0:29 Print reply
Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bazzz

gozers...
ik heb een aprillia rs, waarvan ik de bus uit de uitlaat heb verwijderd, en ik rij 95, ik heb neit eens mn sproeier veranderd, rij met choke aan.



niet echt slim zou maar een wat grotere sproeier er op doen sprintje choke er een keer af of zo heb je een probleem en beter afgesteld rijden rijd nog beter oook
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)

Dit topic is 25217 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved