Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stuk van cilinder afgebroken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 699 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14280 - stuk van cilinder afgebroken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

boostah 23-12-2003 12:20 Print topicpost
Posts: 308
zo'n stuk van mijn cilinder dat in het carter schijft is bji mijn cilinder si afgebroken

dit is langs de kant van de caterinlaat en het spijltje is ook afgebroken

nu wou ik dit maken door een bus te draaien die mooi in de cilinder past. dan het plaatje dertegen zetten dus mooi recht. Laten speciaal lassen zodat de lasnaad niet beweegt dus afwijkt door temperatuursverschillen. De bus eruit doen en dan langs de binnenkant van de cilinder ook lassen zodat alles stevig is. Hierna in de cilinder enkel waar de lasnaad is laten uitdraaien.

ik dank dat dit mooet lukken zodat mijn cilinder niet verloren is. Maar op het einde de lasnaad deruit draaien: geeft dat een vodoende gladheid in de cilinder want enkel de zuiger zelf passeert daar en geen zuigerveren of gaat dit niet lukken en moet ik clinder daarna opnieuw laten honen???
 

Joscross 23-12-2003 13:03 Print reply

Posts: 12501
Als het al lukt laten honen
 
theredone51 23-12-2003 13:11 Print reply

Posts: 2506
koop gewoon nieuwe cil, scheelt hoop moeite en ben je denk ik ongeveer even duur uit
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
boostah 23-12-2003 13:14 Print reply
Posts: 308
zo draaien en lassen kan ik allemaal gratis laten doen dus zie ik niet in waarom dak ne nieuwe cilinder moet kopen en we spreken hier ook over een GT4 cilinder

maar zou de lasnaad eruit draaien niet gaan want de zuigerveren passeren daar toch nooit
 
de_koen 23-12-2003 13:36 Print reply

Posts: 5595
cil trekt hoogstwrslk krom als je eraan gaat beginnen lassen
 
Honda 5-Bak te koop
riejuracer 23-12-2003 14:22 Print reply
Posts: 353
als het aan de kant vna de inlaat is, is het meestal geen probleem. als het aan de kant is van de uitlaat poort kan je zuiger gaan kantelen. maak anders effe een pic als het kan.
 
pro race vlamt.
boostah 23-12-2003 14:44 Print reply
Posts: 308
nee ik geen digicam maar het is langs de inlaatkant afgebroken

maar ivm dat lassen ik kan het laten lassen bij een bedrijf voor industriele ovens en op die manier van lassen trekt de las pas krom bij een temperatuur van 200+ celcius dus dat kan geen probleem zijn

ma las de zuiger langs de inlaatkant nooit komt door dat ie kantelt dan zou de lasnaad alngs de binnenkant gewoon kunnen weg gedraait worden
 
jackmasterTZR 23-12-2003 16:06 Print reply

Posts: 3062
stuk van cilinder of zuiger??
 
AR50 23-12-2003 16:58 Print reply
Posts: 307
moet je laten slijpen want een las naad vijlen of zagen/boren wil bijna niet of je moet dan de hele cylinder in een oven uitlaten glooien zo dat alles weer de zelfde eigenschappen krijcht
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
boostah 23-12-2003 17:11 Print reply
Posts: 308
maar dat glooien moet gedaan worden want ander buigt de lasnaad en dat moag niet

dus de cilinder zal worden geglooit dus kan ik daar dan de lasnaad langs de binnenkant wegdraaien op dezelfde diameter als de rest van de cilinder zodat alles opnieuw egaal wordt
 
AR50 23-12-2003 17:17 Print reply
Posts: 307
dan wel moet je wel een adres weten om te glooien aleen ik weet niet wat voor want je hebt
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
boostah 23-12-2003 17:30 Print reply
Posts: 308
ja ik weet waar ik dat kan doen en gratis dus dat is het probleem niet

dus dit moet dan lukken

maar moet ik om de lasnaad in de cilinder wegtewerken de cilinder opnieuw laten honen of kan ik gewoon de lasnaad eruit draaien
 
TripleEdged 23-12-2003 18:40 Print reply

Posts: 506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

koop gewoon nieuwe cil, scheelt hoop moeite en ben je denk ik ongeveer even duur uit


het gaat er niet echt om of het veel moeite scheelt, maar of het KAN.
Als rasechte doe-het-zelver zou je dat moeten begrijpen toch?
( no hard feelings he )
 
boostah 23-12-2003 18:49 Print reply
Posts: 308
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX Core

[...]


het gaat er niet echt om of het veel moeite scheelt, maar of het KAN.
Als rasechte doe-het-zelver zou je dat moeten begrijpen toch?
( no hard feelings he )


juist maar daarmee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag
 
TripleEdged 23-12-2003 18:53 Print reply

Posts: 506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boostah

[...]


juist maar daarmee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag


ik reageerde ook niet op jouw vraag, maar op theredone51, maar was inderdaad een btje offtopic jah, excuses daarvoor, maar ik heb het id dat als je dat stukkie aan de binnenkant goed afbraamd, dat het wel netjes glad te honen is.
ik zou het gewoon proberen, en als het niet lukt heb je het in ieder geval geprobeert, veel slechter kan de cilinder er niet op worden toch?

Dit bericht is ge-edit door TSX Core op 23-12-2003 18:54
 
boostah 23-12-2003 18:56 Print reply
Posts: 308
maar moest het echt onmogelijk zijn dan kan men drijfstang naar de kl*ten gaan

maar ik zou de lasnaad daarna willen uitdraaien omdat ik dat gratis kan doen en omdat de zuigerveren er toch niet passeren enkel de zuiger

maar ik weet niet of het even glad moet zijn dan waar de zuigerveren passeren
 

Dit topic is 1982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved