Eef |
22-12-2003 19:45 |
Posts: 2351 |
ik zou gewoon goed kijken waar de witte uitkomt. En gewoon logisch na-kijken dan zou het wel moeten lukken..
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
REPSOL_MIKE |
22-12-2003 19:48 |
Posts: 2238 |
kzal vanavond ff snel een paar fotos van ontsteking PROBEREN te maken..
|
|
|
|
CustomWorks |
22-12-2003 19:49 |
Posts: 409 |
het witte draadje hoort op de massa van de spoel,..er zitten 3 contacten waarvan er maar 2 gebruikt worden dus de 3e is vrij.
de witte moet je gewoon naast dat zwarte blokje op de massa solderen (ijzer dus) daar hoort namelijk een soldeer punt te zitten.
onsteking werkt niet omdat de massa van het blok niet met de massa van de onsteking is verbonden.
|
|
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::...... |
|
Luc |
22-12-2003 19:51 |
Posts: 3590 |
Hier een bedradingsschema; zit gelijk een legenda bij; dus als je er dan niet uit komt..
klik
|
|
|
|
CustomWorks |
22-12-2003 19:57 |
Posts: 409 |
aan het schema heb je niet veel want er staat niets op over het inwendige van de ontsteking.
|
|
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::...... |
|
Honda_boy |
22-12-2003 20:19 |
Posts: 555 |
ja dat schema had ik, maar daar staat inderdaad niet meer op over bij de spoelen.
En wat moet ik met dat kleine draadje doen, wat uit het zwarte blokje komt??? Die gaf verbinding met de groene draad dacht ik
|
|
Honda rulezzz !!! |
|
Honda_boy |
22-12-2003 23:20 |
Posts: 555 |
zou iemand aub foto kunnen posten, want ik weet niet juist wat ik met dat kleine draadje moet?
Maar de groene, moet die contact geven met de aarde als ik dat nameet?
En de witte niet h?? Moet de witte missch verbonden worden met dat kleine draadje
Sorry maar ik zie het echt niet, vorige eigenaar heeft hier blijkbaar ook al aan zitten klooien, daarom ging hem niet meer.
|
|
Honda rulezzz !!! |
|
CustomWorks |
23-12-2003 1:36 |
Posts: 409 |
dat draadje moet volgens mij gewoon in verbinding staan met de spoelen of met de massa kan ook nog,.......ik zal morgen ff eentje van de gilera gsm erbij halen das dezelfde zal ik ff kijken en dan hier posten
|
|
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::...... |
|
spitfire5 |
23-12-2003 8:29 |
Posts: 503 |
|
|
's avonds een vent 's ochtends absent |
|
Honda_boy |
23-12-2003 11:50 |
Posts: 555 |
Maar de groene draad geleidt met dat kleine draadje, maar als ik dat kleine op de massa zet, en de witte moet daar ook gesoldeert worden, dan vraag ik mij af waarom 2 draden, als ze toch alletwee op massa zitten dus dat kan niet.
Ik denk dat het kleine draadje op de massa moet, en de witte op de draad aan het begin van de spoelen zonder de massa te raken. maar ik ben helemaal niet zeker,
graag nog hulp
|
|
Honda rulezzz !!! |
|
Cebess |
23-12-2003 12:56 |
Posts: 1203 |
Hmm lastig, ik het er ook niet echt een schema van.
Jij hebt denk ik rood, wit en groen net als bij de AF1's. Rood is triggerspoel (kleine spoeltje), groen is de spanning voor de ontsteking en wit is de massa.
Hier een fototje van mijn ontsteking (AF1).
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|
Honda_boy |
28-12-2003 14:34 |
Posts: 555 |
dus de groene draad is voor de spanning van de ontsteking. waar moet die dan op worden aangesloten .
Of moet missch de gele aan het begin van de draad van de spoelen en de groene aan het einde?
Of moet de spoel toch aan 1 kant aan de massa aangesloten worden?
Ik moet gewoon nog even de groene weten
|
|
Honda rulezzz !!! |
|
Sampers |
28-12-2003 15:41 |
Posts: 1231 |
zijn die dingen bij AF1 en rs hetzelfde? en kan ik dan niet een bedradingsschema enzo gebruiken van een rs. zou ook een handboek willen van AF1 maar nergens vind je die
|
|
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017 |
|
Mike de klerk |
28-12-2003 15:55 |
Posts: 211 |
Je moet even naar je CDI kijken. Daar lopen een aantal draden naartoe. Als het goed is zijn het er 5. Waarvan een rode en een witte. Deze gaan alle twee naar beneden (vanaf je CDI) naar je vliegwiel etc. Hier zitten 2 verschillende spoelen als ik het goed heb. De rode draad is voor je ontsteking (wat uiteindelijk vonkt in je bougie) en de witte gaat ook vanaf je stroomgenerators naar je CDI. Als r 1 vast zit aan een spoel dan moet je dus de andere die los zit aan de andere spoel solderen ofzo. Alle andere draden die niet doorlopen naar boven richtin je CDI of 12 volt richter moeten uitaarde op je frame
Dit bericht is ge-edit door Mike de klerk op 28-12-2003 15:57
|
|
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat |
|
Cebess |
28-12-2003 16:58 |
Posts: 1203 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sampers
zijn die dingen bij AF1 en rs hetzelfde? en kan ik dan niet een bedradingsschema enzo gebruiken van een rs. zou ook een handboek willen van AF1 maar nergens vind je die
http://www.aprilia-af1.nl
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|