Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #14239 - Cilinder tsx te "lang"
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 2012 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Blorn |
21-12-2003 20:28 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX Core
jah idd, maar zoals blorn ons meldde, zou de wand af kunnen brokkelen
Geld alleen voor chroom of nica wanden. Ik wist namelijk niet wat voor wand zo'n cilinder heeft.
|
|
|
|
TripleEdged |
21-12-2003 20:30 |
Posts: 506 |
ok bedankt, dan weet ik nu dat dat alleen bij chroom en nika is, dan hoef ik me geen zorgen te maken met me stalen wandje ...
|
|
|
|
pepijn |
21-12-2003 21:41 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX Core
ok bedankt, dan weet ik nu dat dat alleen bij chroom en nika is, dan hoef ik me geen zorgen te maken met me stalen wandje ...
stalen wand????
Dit bericht is ge-edit door pepijn op 21-12-2003 21:42
|
|
|
|
Ralf |
21-12-2003 21:42 |
Posts: 9073 |
Gietijzer.
|
|
|
|
de_koen |
21-12-2003 22:31 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX Core
jah idd, maar zoals blorn ons meldde, zou de wand af kunnen brokkelen, dus ik ga het morgen eens lekker proberen of het wil lopen( hopelijk wel, kan ik voor het eerst weer schakelen in 2 maanden )
en loopt het, dan gaan we lekker afstellen en kijken of het aan de eisen voldoet( compressieverhouding enz.)
en dan lekker op het gemakje inrijden
alleen hoe bepaal ik nu men squish?
ik las er iets van met een tindraadje voor de bougischacht en dan de zuiger 1 keer op en neer laten gaan, maar moet je dat draadje rechtop houden, dus middenin de zuiger, of moet het draadje de cilinderwand raken?
en dan nog, hoe kan ik aan dat koperdraadje zien wat mijn squish is?
heeft iemand daar wat berekeninge voor?
stuk tin vouw je in een hoek van 90 graden
het tin word geplet tussen de zuiger en de kop, en dan weet je je squish (gewoon opmeten met micrometer)
meet het wel een paar keer, en neem dan de meest voorkomende waarde
immi tsx cil is idd alu cil met gietijzeren wand, kan dus perfect afgedraaid worden.
Je kan mss ineens in je cil kop een mooie verbrandings kamer laten draaien, en je squish laten goed zetten.
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 21-12-2003 22:31
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
TripleEdged |
22-12-2003 18:26 |
Posts: 506 |
ok, allemaal leuk, maar hij doet het wel...
trekt goed, k moet alleen n btje veel schakelen, dat wordt een zwaardere tandwielverhouding dus...
maar ik had een deck height van 0,95 mm, en dan kwam er nog een koppakking tussen( 0,3 mm), dus als ik men cilinder af laat draaien en er een mooie verbrandingskamer van maak, zou ie t nog beter moeten doen...
is er geen mogelijkheid dat de compressie dan te hoog wordt? of kan dit gewoon niet?
maar als er een mm van de cil afgaat, kan het alleen maar beter worden?
Zit trouwens net een nieuwe 43 mm prox zuiger in, voor als dat wat uitmaakt....
maar voor iedereen die me op weg heeft geholpen wat betreft squish en deck height's enzo, bedankt, maar hij zou nu een squish moeten hebben van ( 0,95 + 0,3 ) 1,25 mm, en toch doet ie het goed ... ik zal zo dadelijk een de squish bepalen met een stukje tin... jullie horen het nog wel..
|
|
|
|
-Niellesie- |
22-12-2003 18:28 |
Posts: 6454 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX Core
ok, allemaal leuk, maar hij doet het wel...
trekt goed, k moet alleen n btje veel schakelen, dat wordt een zwaardere tandwielverhouding dus...
maar ik had een deck height van 0,95 mm, en dan kwam er nog een koppakking tussen( 0,3 mm), dus als ik men cilinder af laat draaien en er een mooie verbrandingskamer van maak, zou ie t nog beter moeten doen...
is er geen mogelijkheid dat de compressie dan te hoog wordt? of kan dit gewoon niet?
maar als er een mm van de cil afgaat, kan het alleen maar beter worden?
Zit trouwens net een nieuwe 43 mm prox zuiger in, voor als dat wat uitmaakt....
maar voor iedereen die me op weg heeft geholpen wat betreft squish en deck height's enzo, bedankt, maar hij zou nu een squish moeten hebben van ( 0,95 + 0,3 ) 1,25 mm, en toch doet ie het goed ... ik zal zo dadelijk een de squish bepalen met een stukje tin... jullie horen het nog wel..
Ik had hetzelfde probleem met mijn mt met prox zuiger
|
|
allalallalallalalallalala |
|
TripleEdged |
22-12-2003 18:30 |
Posts: 506 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: niellesie
[...]
Ik had hetzelfde probleem met mijn mt met prox zuiger
ligt het dan neit gewoon aan die prox zuigers?
nog meer prox eigenaren met hetzelfde probleem?
|
|
|
|
Neonlampje |
22-12-2003 18:50 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
[...]
Geld alleen voor chroom of nica wanden. Ik wist namelijk niet wat voor wand zo'n cilinder heeft.
als je eerst een randje draait in de wand.. spitse beitel haaks op de wand.. tot je net door je nika of chroom bent.. en vervolgens van midden naar buiten je cilinder afdraaien dan moet het wel lukken toch?
Opletten dat voor dat soort metalen je niet te snel draait, goed koelt, en je beiteltje niet te snel in het metaal beukt.. dan knapt het nl zeker weten af
Maar wat ik me af vraag, hoe zit het met je poorten? als die helemaal open gaan en mooi aan je zuiger liggen dan zou ik hem aan de bovenkant afdraaien, zo niet.. de onderkant..
inspannen doe je dmv een stuk staf een bus te draaien die net in je cil past.. hier van bovenaf een kruis in te zagen.. en taps toelopend busje erin, en deze dmv een tapend in het blok trekken.. zodat je bus wat uitzet...
|
|
|
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
22-12-2003 18:51 |
Posts: 3697 |
Dat afdraaien moet idd wel lukken ja. Had toen 50cc zeta voor mb. Was ook helemaal op en top afgedraait.
|
|
|
|
Martijn |
22-12-2003 21:56 |
Posts: 10000 |
nie alles gelezen...maar is je zuiger niet gewoon fout?...dat ie korter is vanaf je zuigerpen tot je zuigerbodem??
of zat ie bij de cil (tja..bij imi krijg je nu eenmaal troep)
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
TripleEdged |
23-12-2003 18:30 |
Posts: 506 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
nie alles gelezen...maar is je zuiger niet gewoon fout?...dat ie korter is vanaf je zuigerpen tot je zuigerbodem??
of zat ie bij de cil (tja..bij imi krijg je nu eenmaal troep)
neh het is een imi cil met een prox zuiger....
( to neonlamptje ): de onderkant van de uitlaatpoort ligt presies gelijk aan de zuiger.
Ik heb trouwes de ontsteking even ori gezet( dus de streepjes gelijk) en dit rijdt toch nog wel het beste.
Met de ontsteking vervroegd trok ie sowiso iets minder hard( alleen een beetje merkbaar in zn 5 ).
Maar om nog even terug te komen op de verbrandingskamer, squis e.d.
welke vorm zou "ideaal" zijn voor de verbrandingskamer, of bestaat een ideale verbrandingskamers niet, omdat het voor elke brommer verschillend is?
en ik ben erachter dat de voetpakking( vloeibaar ivm negative deck height) op een bepaald punt een klein beetje benzine naar buiten pruttelt( heel weinig, bijna niet te zien, net een paar kleine belletjes).
maar als ik nu dus een dunne papieren voetpakking neem, die goed aansluit, waardoor hij dus geen druk in het carter verliest, maar dan wordt de deck height wel weer wat "erger" waardoor je weer wat compressie verliest in de verbrandingskamer.
Maar wat is er nu "erger", minder compressie in de verbrandingskamer omdat de squish wat minder is, of minder druk in het carter?
Jah ik weet dat als ik die papieren pakking neem en ik laat de cil afdraaien, dat het dan alletwee goed is, maar ik wil in de tussentijd ook nog wel goed rijden natuurlijk....
jonges jonges toch, wat een lang verhaal...
|
|
|
|
TripleEdged |
27-12-2003 17:15 |
Posts: 506 |
ik heb nu dus een squish van 1,1 mm, ff opgemeten
hoezeel zou ik nu van de cilinder af kunnen laten halen?
Want laats hoorde ik ook wat over een laagje mengel op de kop en zuiger dat altijd koud blijft oid...
wat lijkt jullie het beste, ik heb hier namelijk totaal geen verstand van...
Of moet ik er gewoon 0,5 mm af laten halen en hopen dat het goed is?
Dit bericht is ge-edit door TSX Core op 27-12-2003 17:16
|
|
|
|
Racekip #1 |
27-12-2003 17:30 |
Posts: 1119 |
of je moet je cilinderpet/kop
ff vlakken
|
|
loud pipes saves lives |
|
TripleEdged |
27-12-2003 17:37 |
Posts: 506 |
Heb ik bij de vorige cilinder zo gevlakt dat ie m net niet neukt.
dus de kop is wel goed, alleen de cilinder niet.
Als je alles had gelezen had je geweten dat me zuiger 0,95 mm voor de rand van me cil op het BDP zit, dus me cilinder is het probleem( of de zuiger, maar daar kan ik niets aan doen... ), niet me kop.
|
|
|
|
Dit topic is 2012 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|