Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Pro Forum - Topic #14202 - turbo
|
Pagina 6 van 6
|
Dit topic is 135076 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
User 927 |
18-4-2006 13:22 |
Posts: 6405 |
Dan nog zit je met problemen met je keeringen. Die zullen maar al te graag naar buiten willen met een beste overdruk in je carter.
Maar misschien is dat wel op te lossen door metalen ringen over je keering houders te lassen zodat ze niet naar buiten kunnen. Word wel lastig reviseren dan, maar je moet er iets voor over hebben.
|
|
|
|
rsruud |
18-4-2006 13:29 |
Posts: 281 |
idd een houder erover. Als je die gewoon netjes maak dat je hem er zo vanaf kan bouten is er geen probleem. Maar dat zijn slechts details. Ik vraag me af waarom bij het plaatje van neonlampje ( had em al meer gezien) die turbo recht het carter blaast, en niet via de roots blower..
|
|
|
|
User 927 |
18-4-2006 18:04 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rsruud
idd een houder erover. Als je die gewoon netjes maak dat je hem er zo vanaf kan bouten is er geen probleem. Maar dat zijn slechts details. Ik vraag me af waarom bij het plaatje van neonlampje ( had em al meer gezien) die turbo recht het carter blaast, en niet via de roots blower..
Omdat je anders het effect van die rootsblower opheft waarschijnlijk. Als die turbo meer of minder druk geeft dan die rootsblower verander je het toerental daarvan, en dat wil je niet (word kut afstellen denk ik)
|
|
|
|
bart de scootergek |
18-4-2006 19:14 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rsruud
idd een houder erover. Als je die gewoon netjes maak dat je hem er zo vanaf kan bouten is er geen probleem. Maar dat zijn slechts details. Ik vraag me af waarom bij het plaatje van neonlampje ( had em al meer gezien) die turbo recht het carter blaast, en niet via de roots blower..
dat lijkt me meer volgens het principe dat volkswagen nu ook heeft, een mechanische compressor voor de overdruk in de lage toeren, en een turbo voor de druk bij hogere toeren. zo word het turbogat mooi opgevuld met een compressor. alleen is daar de compressor bij uitschakelbaar, omdat hij bij lage toeren al zoveel toeren draait, dat hij bij hoge toeren alleen maar tegenwerkt.
|
|
Honda RC-33 |
|
PraatPaal |
11-3-2009 11:50 |
Posts: 7977 |
Sorry van deze weinig inhoudelijke post, maar ik ga een poging doen een beetje leven in het pro forum te vinden, en dit vind ik zelf een van de mooiere topics...
Vandaar, voor alle mensen die zeiden dat het onmogelijk is/was:
op basis van een AM6 blok met geloof een metrakit cilinder, het "land-speed-record" houdende blok met 50cc van Amerikaans fabrikaat.
http://www.youtube.com/watch?v=mYINrhTNiyM
het land snelheidsrecord is gezet zónder turbo, maar met grote dank aan de aerodynamische body shell.
http://www.geocities.com/buddfab/
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
11-3-2009 12:16 |
Posts: 17929 |
Ik ben nog steeds van mening dat je met een turbo op een 2takt veel benzine de uitlaat inblaast. Verder denk ik ook dat die turbo snel stukgaat doordat je veel schommelingen in je uitlaatflow hebt, doordat je maar 1 cilinder hebt, en doordat je een expansiepijp hebt.
|
|
|
|
PraatPaal |
11-3-2009 12:37 |
Posts: 7977 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Ik ben nog steeds van mening dat je met een turbo op een 2takt veel benzine de uitlaat inblaast. Verder denk ik ook dat die turbo snel stukgaat doordat je veel schommelingen in je uitlaatflow hebt, doordat je maar 1 cilinder hebt, en doordat je een expansiepijp hebt.
Dat 1e punt ben ik zeker met je eens, maar ook zonder turbo gebeurt dit, de werking van de expansie zorgt er voor dat een groot deel van dit mengsel alsnog de cilinder ingezogen wordt.
die schommelingen zullen inderdaad niet meevallen, het bovenstaande blok loopt normaal gesproken (ook tijdens de recordpoging) op een PVL digitale ontsteking, enkel met de turbo gemonteerd gebruiken ze de accu ontsteking die je op de foto ziet, dit zal ookwel met deze schommelingen te maken hebben
Ik quote:
Quote:
Our third year we went to Bonneville twice. The Bub event and the World Finals. We were using nitrous oxide at both events without much luck. Bummed about the NOS we tried nitro methane at a small dose, 20%. That idea didn't last long. It cost us a couple pistons and didn't make enough power. Next came the turbo, it was a long shot, it was desinged for a car motor 12 times bigger than ours. Our first dyno runs were promising, so we took it to El Mirage and entered the the blown fuel class. We made four good runs with out much effort compaired to nitrous oxide, and just as fast as nitrous oxide. Nos made great power but not every time.
Bonneville would be the last test for the turbocharger. Would it work at altatuide,
would the heat back-up in the exhaust and cook the motor trying to run flat out for 3 minutes. Well it worked great, even with it's super peaky power band. Our first run was 142.7 MPH.
en spot ik hier een NSR wiel
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 11-3-2009 om 12:47 uur.
|
|
|
|
barry |
18-9-2009 17:46 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Ik ben nog steeds van mening dat je met een turbo op een 2takt veel benzine de uitlaat inblaast. Verder denk ik ook dat die turbo snel stukgaat doordat je veel schommelingen in je uitlaatflow hebt, doordat je maar 1 cilinder hebt, en doordat je een expansiepijp hebt.
Een supercharger trekt overdreven gezien wel 100pk van de krukas, maar levert er 300 voor terug.
Is dat met bovenstaande ook niet zo? Er wordt benzine weggeblazen en je hebt dus verlies. Maar wat er alsnog extra bij komt aan vermogen vangt het verlies weer op
|
|
He? |
|
-Tom- |
5-11-2009 20:53 |
Posts: 4151 |
http://www.bilgaller...is.asp?AlbumID=52173
Wat de prestaties zijn weet ik niet,m aar het ziet er wel goed doordacht uit. Wat ik zo op kan maken uit de vertaalde tekst van google translate, is dat het niet echt spectaculair is :P
|
|
FTS Member |
|
Dit topic is 135076 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 6
|
|