Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AF1 afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 370 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14188 - AF1 afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Soepkip 19-12-2003 0:12 Print topicpost

Posts: 1339
Jahoe, mijn AF1 eindelijk weer rijdend!

...Vandaag na een hele tijd mijn AF1 weer rijdend, met 75 polini, woehoe

Benzinekraantje is wel gaan lekken door uitdrogen enzo, maargoed, hij rijdt...

We hebben het ding trouwens lopend gekregen door met siliconenspray in de lucht-aanzuig kant van de carburateur te spuiten en dan te kicken, nu start hij gewoon 'op benzine' zonder verder gekut met troep

Alleen nog heel gaar afgesteld, moet eerst maar eens een andere sproeier in denk ik.

De setup dus:
75 polini (met leuk 10 kleps membraan)
19mm dellorto PHBG met best cool powerfilter (ja, sorry, ori paste niet meer )
standaard uitlaat

Er zit nu een 85 dellorto sproeier in mijn carburateur (is dat zelfde als keihin maten? sproeiers zien er wel hetzelfde uit..).
Ik weet eigelijk niet of hij met choke nou beter rijdt of niet, want, hij verzuipt (zo klinkt het in ieder geval) gewoon als je ook maar iets meer dan... een vijfde gas geeft ofzo.

Hij komt (zeker in zn vrij) wel op toeren, maar door de versnellingen is moeilijker vanwege klein beetje gas wat je maar kan geven .... en de lengte van de 'testbaan'
Maar op zich heeft 'ie al best veel toeren in z'n 3 gereden, dus hij rijdt wel.

Oke mijn vragen:
Verzuipt hij echt bij teveel gas (zo klinkt het wel, en valt ook uit..)?
Is 85 dellorto sproeier in een 19PHBG dan echt te groot voor 75cc?
Bij welke sproeiermaat moet ik gaan beginnen met zoeken?

........Ik wil ECHT kunnen rijden
........En 70cc moet standaard worden, woehoe!
 

Pistonpen Paultje 19-12-2003 0:14 Print reply

Posts: 8678
Waarschijnlijk te arm afgesteld. Check bougie kleur

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 19-12-2003 0:14
 
KaWaReZ 19-12-2003 0:16 Print reply

Posts: 20582
moejem nie eerst ff inrijde?? (niet meteen gas opetrekke... ) neem aan dat cil nieuw is..


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Bullet 19-12-2003 0:19 Print reply

Posts: 12150
cil is 2dehands.....
 
**My BungHole Will Speak Now**
Mr. 4-takt 19-12-2003 0:29 Print reply
Posts: 277
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

cil is 2dehands.....


Zuiger hoort bij de cilinder zelf?
 
KaWaReZ 19-12-2003 0:35 Print reply

Posts: 20582
anyway, altijd ff rustig inrijden...

sproeiers verschillen per setup.. kzou bijna zeggen dajje goed zit, maar lees anders ff de faq
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/3

denk dajje daar in ieder geval wat wijzer uit wordt.

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Soepkip 19-12-2003 11:20 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]

anyway, altijd ff rustig inrijden...

sproeiers verschillen per setup.. kzou bijna zeggen dajje goed zit, maar lees anders ff de faq
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/3

denk dajje daar in ieder geval wat wijzer uit wordt.



HAhahah, ja....

Hij draait al goed stationair, cilinder, zuiger, kop en membraan horen bij elkaar, het setje heeft zo'n 600-800 km gelopen.
Ik had overal al wat olie op en in gesmeerd en het liep en loopt allemaal heel soepel..

Het enige wat ik nog kan bedenken is:
-'benzine'schroefje op de carb
-sproeiermaat

toch?

Ik zal de bougiekleur idd ff tsjekken!
En dan ff 80 en 90 alvast halen ofzo, om te testen

Dit bericht is ge-edit door Soepkip op 19-12-2003 11:21
 
master of disaster_rs50 19-12-2003 15:52 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Waarschijnlijk te arm afgesteld. Check bougie kleur

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 19-12-2003 0:14

jah daar dacht ik ook meteen aan,
Ik heb met 50c,en 21mm al 96 sproeier
en zelfs met m'n std uitlaat had ik een nog gotere sproeier dan 85.

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 19-12-2003 15:55
 
lalalalalala i can't hear you
vinnie 19-12-2003 18:00 Print reply

Posts: 3505
We hebbe nu ander kraantje gefixt(tijdelijk) en sproeier 110 erin gedaan, gaat al stukken beter, nog ff groter halen en ff fijner afstellen, maar we kunnen al gewoon door de versnellingen heen, beste power
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Sprinter 19-12-2003 20:33 Print reply
Posts: 55
Ik heb ook die Polini 75cc op m'n AF-1 gehad (die nu te koop staat), liep met een 21mm Dellorto, sproeier 102, bougie NGK B8 en wat vettere smering helemaal top. Of het helemaal optimaal was weet ik niet, ik heb er maar zo'n 400km mee gereden (vind hem voor mij wat te snel en wil origineel gaan rijden).

Is wel een wat grotere carb dan die van jou, maar mischien heb je wat aan de info.
 
Soepkip 20-12-2003 1:28 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sprinter

Ik heb ook die Polini 75cc op m'n AF-1 gehad (die nu te koop staat), liep met een 21mm Dellorto, sproeier 102, bougie NGK B8 en wat vettere smering helemaal top. Of het helemaal optimaal was weet ik niet, ik heb er maar zo'n 400km mee gereden (vind hem voor mij wat te snel en wil origineel gaan rijden).

Is wel een wat grotere carb dan die van jou, maar mischien heb je wat aan de info.


Ja dankuwel

Ik heb nu sproeier 110 en ben er achter dat ik ergens in of rond de 100 moet gaan zitten


 

Dit topic is 514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved