Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - honda mt lichten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 813 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #14170 - honda mt lichten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wouter8566 18-12-2003 13:39 Print topicpost
Posts: 5
Ik ben met de lichten van mijn honda mt bezig ik heb een paar vragen. De gele draad die uit het blok komt moet die voor de spanning zorgen en de witte voor het opladen van de accu. En als ik de spanning meet bij de accu als de brommer aan staat dan geeft hij wel 30 volt aan is hier ook een oplossing voor

groeten

Wouter
 

Joscross 18-12-2003 14:05 Print reply

Posts: 12501
Als het goed is zet je spanningsregelaar dit om naar 6 volt voordat het naar je verlichting gaat
 
wouter8566 18-12-2003 14:18 Print reply
Posts: 5
Zo dat ik in het schema van stroomschema van mt kan zien is alleen dat de wittedraad uit de wisselstroom generator komt gaat naar de gelijkrichter en dan naar de accu en dan de plus van de accu naar het contact slot en voor de rest niks. Maar er gaat ook een gele draad naar de schakelaar toe weet jij ook wat deze percies doet

groeten

Wouter
 
Blukaap 18-12-2003 14:27 Print reply

Posts: 10006
Die is voor je licht .
Wit is voor de accu, gaat over in rood na gelijkgericht te worden en gaat dan naar contactslot en accu.

Afhankelijk vh type MT heb je een losse gelijkrichter en losse lichtweerstand (oude type, voor '88 geloof ik). Die moet ook een aangesloten accu hebben, anders fikt alles door.
Of je hebt een spanningsregelaar, alles in 1, die heeft niet pers? een accu nodig.
 
Bastila is lief
wouter8566 18-12-2003 14:33 Print reply
Posts: 5
nee ik heb een losse gelijkrichter en een licht weerstand, dus de gele draad moet voor het licht zijn hier kan je als het goed is alles gewoon op aansluiten

groeten

Wouter

 
wouter8566 18-12-2003 14:34 Print reply
Posts: 5
maar volgens mij komt uit de gele draad helemaal geen spanning meer
 
Erik_P 18-12-2003 14:35 Print reply

Posts: 690
Je hebt 2 draden:

Geel: Spanning varieerd van 12 tot 20 Volt, afhankelijk van het toerental.

Wit: Spanning varieerd van 20 tot 40 volt, afhankelijk van het toerental.

De witte draad moet naar de diode, en vervolgens naar de accu, etc.

Als je dit echter niet hebt, en je wilt alleen licht, dan kan je de verlichting op de gele draad zetten. Als je 12Volts lampjes neemt komt het goed. Als je 6Volts lampjes neemt branden ze steeds door. Als je toch 6V lampjes wilt, moet je een accu eroverheen zetten als buffer.

Laat het eerst maar even weten wat je doet


 
-
wouter8566 18-12-2003 14:41 Print reply
Posts: 5
he erik_p ik wil het liefst met 6 volt lampjes werken. dat met die witte draad heb ik ook gedaan
dus accu en gelijk richter zit er al tussen

groten

wouter
 
Erik_P 18-12-2003 14:44 Print reply

Posts: 690
Gele draad diode, dan naar de + van de accu.
+ van de accu naar voor en achterlicht

Min van de accu naar frame
Min van lichten naar frame

Als je een goede accu hebt, is het een goede buffer en branden je lichten niet door.

Als je een rotte accu hebt (zoals ik eerst) zullen de lampen uiteindelijk doorbranden.

Lichten branden na de rit altijd door op de accu. Enige nadeel (of niet)....
 
-
NSR RULEZZ 18-12-2003 16:22 Print reply

Posts: 4934
ik heb gewoon een rose draad gepakt voor bij mijn teller's 1 van 1 of andere weerstand daar 2 lampen op gefixt en klaar... ikke hebbe lekkere lichte
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Joostvdw 18-12-2003 21:56 Print reply

Posts: 4789
maar de gele draad uit je brommer gaat in de gelijkrichter/spanningsregelaar,

rood (accu +)
wit (blok laadspoel)
groen (aarde)
geel (blok lichtspoel)

maar hoe komt de geregelde spanning uit dat doosje dan naar me lichtschakelaar

ik weet het niet echt ontopic, maar het is wel zeer gerelateerd zegmaar
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
orange 18-12-2003 22:09 Print reply

Posts: 672


kb!
 
Cebess 18-12-2003 23:01 Print reply

Posts: 1203
Als er op je accu 30V komt te staan is je accu kapot!
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Erik_P 19-12-2003 10:28 Print reply

Posts: 690
neej hoor.


Bovenstaand schema geld niet voor alle mt's.

met een batterij kan het niet maar met een accu kan het makkelijk. Bovendien moet je een weerstand 20Ohm paralel overheen doen, zodat ie korstsluiting maakt met het frame. Dan word de accu alsnog opgeladen.

Bovendien als je 30Volt meet, en je zet er een accu op betekent het niet gelijk dat de spanning op de accu ook 30V is.

de 30V die je meet in onbelast, dus de spanning zakt in.

doet het zo



Soms zakt de spanning in tot 20 v, soms tot 10V. Hangt af van de stroomsterkte.


Dit bericht is ge-edit door Erik_P op 19-12-2003 10:29
 
-
Cebess 20-12-2003 0:11 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P

neej hoor.


Bovenstaand schema geld niet voor alle mt's.

met een batterij kan het niet maar met een accu kan het makkelijk. Bovendien moet je een weerstand 20Ohm paralel overheen doen, zodat ie korstsluiting maakt met het frame. Dan word de accu alsnog opgeladen.

Bovendien als je 30Volt meet, en je zet er een accu op betekent het niet gelijk dat de spanning op de accu ook 30V is.

de 30V die je meet in onbelast, dus de spanning zakt in.

doet het zo

afbeelding

Soms zakt de spanning in tot 20 v, soms tot 10V. Hangt af van de stroomsterkte.


Dit bericht is ge-edit door Erik_P op 19-12-2003 10:29


Wat is dit nou voor iets?
Als hij zijn accu aangesloten heeft en hij meet op de accu dan mag die spanning echt geen 30V zijn hoor! De accu is de belasting voor de generatorspoel en als de accu slecht of kapot is dan is die belasting minder, vandaar dat dan de spanning op de accu hoger wordt.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Hier_ben_ik - Administrator 20-12-2003 10:04 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wouter8566
[bla]

groeten

wouter


*tip:* groeten is niet nodig..

douw er gewoon een spreg in (van nieuw type mb/mt) en je hebt nergens meer last van..
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 3355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved