Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80 blokken LC

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 600 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14158 - 80 blokken LC
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CustomWorks 17-12-2003 21:07 Print topicpost

Posts: 409
hey nou uhmm ik heb dus pas een honda ns1 gekocht voor wat kleingeld en nou zit er geen blok bij (niet als sales bedoeld)

nou heb ik een beetje rond gevraagt en er zit een 80 blok LC op een Honda MTX r2, MBX, NSR en NS1 zelf uiteraard.

nu is de vraag de een zegt van wel en de ander van niet zijn de blokken niet allemaal hetzelfde? als er verschil in zit wat is het dan ??
En waarom is de ene blok sneller als de andere,..ik heb al gehoord dat ns1 blok sneller is weet alleen niet waarom en omdat ze moeilijk te krijgen zijn kun je ook van zeg maar een mbx blok een ns1 blok maken ? :S

nou hopelijk kunnen jullie me er wat meer over vertellen..
 
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::......

SIWWN 17-12-2003 21:13 Print reply
Posts: 7079
Zit wel verschil...

NSR en MBX is volgens mij hetzlefde, R2 is dacht ik ook anders en de NS1 is 'maar'74cc(?) en is ook anders...


 
CustomWorks 17-12-2003 21:16 Print reply

Posts: 409
maar er werd tegen mij gezegt dat het ns1 blok sneller zou zijn dan het r2 blok bijvoorbeeld,.....is dat zo en waarom ,...maar past elke 80LC is een ns1? want ik heb toevallig nog een 100cc malossi van me ex R2 maar die zou per toeval cker niet op een mbx passen ??
 
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::......
bart de scootergek 17-12-2003 21:16 Print reply

Posts: 8916
nsr mbx en r2 zijn allemaal hetzelfde, alleen de schakelwals is anders ivm op de kop schakelen, het ns-1 blok is 74cc en heeft een pen 13 krukas, mbx blok heeft pen 12.
 
Honda RC-33
-Niellesie- 17-12-2003 21:18 Print reply

Posts: 6454
mtx80r,mbx en nsr80 is hetzelfde en r2 is anders de cilinderhemd alleen en ns1 is nieuwer en is hetzefde als crm en ns1 en crm zijn indd sneller maar de ophangpunten zijn van alle blokken hetzelfde
 
allalallalallalalallalala
CustomWorks 17-12-2003 21:19 Print reply

Posts: 409
maakt dat het Ns1 blok sneller of ligt het gewoon aan de tandwiel verhouding,..want het zijn in feite dezelfde bakjes en cilinder verschillen ook niet veel mss de slag anders en de pen dikte,..maar maakt dat zoveel verschil dan ???


okay vraag beantwoord,

maaruh zou het dan mogelijk zijn om bijvoorbeeld een mbx blok zo te maken als een ns1 blok want elk blok wat ik tegen kom is zo duur dat ik er 2 80lc blokken voor kan kopen

Dit bericht is ge-edit door hongarij02 op 17-12-2003 21:22
 
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::......
bart de scootergek 17-12-2003 21:23 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hongarij02

maakt dat het Ns1 blok sneller of ligt het gewoon aan de tandwiel verhouding,..want het zijn in feite dezelfde bakjes en cilinder verschillen ook niet veel mss de slag anders en de pen dikte,..maar maakt dat zoveel verschil dan ???


dit maakt zeker verschil uit, dit zorgt ervoor dat het blok hoogtoeriger is. het mbx blok is bevoorbeeld behoorlijk laagtoerig door de lange slag, het ns-1 blok weet ik de slag niet van maar het kan dus wel verschil maken. voor de rest is er weinig ervaring hier met de ns-1 blokjes, er zijn der maar een paar die zon blokje hebben gehad.
 
Honda RC-33
CustomWorks 17-12-2003 21:26 Print reply

Posts: 409
dus practisch gezien past ook een ns1 cilinder niet op een mbx blok als ik zeg maar een ns1 krukas erin zou stoppen,...ik kan wel onderdelen kopen bij ruud van 80cc brommers,........dan zou het wat makkelijker zijn want de ns1 blokken komen rond de 350 euri

dus als het anders kan zou ik het tog graag willen weten anders zit er niets anders op dan een ns1 blok
 
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::......
-Niellesie- 17-12-2003 21:29 Print reply

Posts: 6454
Je kan ook die mbx cilinder laten tunen
 
allalallalallalalallalala
bart de scootergek 17-12-2003 21:29 Print reply

Posts: 8916
ik zou der gewoon een mbx blok onder leggen, kijk hier bij sales maar voor 135 euro heb je er al een. moet je ff de search gebruiken, was laast groot topic over een ns-1 blok waar een mbx cilinder op zou gaan komen, misschien dat daar meer info in staat.
 
Honda RC-33
JIMMY 17-12-2003 21:30 Print reply

Posts: 2765
NS1 cilinder past idd niet in en mbx blok.. slag is sowiezo al anders.. tapeinden staan waarschijnlijk ook anders..

en kijk goed uit als je een blok bij die Ruud koopt..
 
CustomWorks 17-12-2003 21:31 Print reply

Posts: 409
jah het kan indd MBX blok is ook makkelijk want ik heb de oude 110cc of 100cc Malossi cilinder nog liggen.

en ik heb voor deze topic eerts ff in de search gekeken maar kon niet egt veel vinden,...ligt mss aan mij
 
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::......
CustomWorks 17-12-2003 21:34 Print reply

Posts: 409
jah heb ik al gehoord daarom heb ik er ook nog niets gekocht mijn R2 kwam bij hem vandaan "gereviseerd blok " na 2 maanden was me cilinder al einde en big end ram versleten maarja,.....

als je nergens anders wat kunt krijgen heb je soms geen keus en ik zou tog het liefste een ns1 blok erin hebben alhoewel een mbx blok beter te tunen is,...uhmmm goedkoper
 
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::......
Hans F 17-12-2003 22:10 Print reply
Posts: 4326
slag scheelt 0,1mm verwaarloosbaar dus
 
CustomWorks 17-12-2003 22:12 Print reply

Posts: 409
en die 50cc LC kunnen die wat snelheid maken want mss al gemerkt het gaat mij eigenlijk om de snelheid van die brommer,..als een 50cc LC een beetje snel kan dan heb ik niet perse een dik illegaal blok nodig,....en over die 0,1 mm verwaarloosbaar ??

ik snpa het nu egt niet meer zit er nou wel of niet verschil tussen een MBX/MTX/NSR en NS1 blok ?????
 
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::......
bart de scootergek 17-12-2003 22:13 Print reply

Posts: 8916
waarom is het ns-1 blok dan sneller? zijn dat gewoon de cilinders die standaard al goed getimed zijn?

edit: ja er zit verschil tussen een ns-1 en een mbx blok!!

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 17-12-2003 22:14

edit2: illegaal ben je toch al met dat frame dus ingenomen word hij toch bij een controle

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 17-12-2003 22:15
 
Honda RC-33

Dit topic is 1389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved