SIWWN |
17-12-2003 21:13 |
Posts: 7079 |
Zit wel verschil...
NSR en MBX is volgens mij hetzlefde, R2 is dacht ik ook anders en de NS1 is 'maar'74cc(?) en is ook anders...
|
|
|
|
CustomWorks |
17-12-2003 21:16 |
Posts: 409 |
maar er werd tegen mij gezegt dat het ns1 blok sneller zou zijn dan het r2 blok bijvoorbeeld,.....is dat zo en waarom ,...maar past elke 80LC is een ns1? want ik heb toevallig nog een 100cc malossi van me ex R2 maar die zou per toeval cker niet op een mbx passen ??
|
|
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::...... |
|
bart de scootergek |
17-12-2003 21:16 |
Posts: 8916 |
nsr mbx en r2 zijn allemaal hetzelfde, alleen de schakelwals is anders ivm op de kop schakelen, het ns-1 blok is 74cc en heeft een pen 13 krukas, mbx blok heeft pen 12.
|
|
Honda RC-33 |
|
-Niellesie- |
17-12-2003 21:18 |
Posts: 6454 |
mtx80r,mbx en nsr80 is hetzelfde en r2 is anders de cilinderhemd alleen en ns1 is nieuwer en is hetzefde als crm en ns1 en crm zijn indd sneller maar de ophangpunten zijn van alle blokken hetzelfde
|
|
allalallalallalalallalala |
|
CustomWorks |
17-12-2003 21:19 |
Posts: 409 |
maakt dat het Ns1 blok sneller of ligt het gewoon aan de tandwiel verhouding,..want het zijn in feite dezelfde bakjes en cilinder verschillen ook niet veel mss de slag anders en de pen dikte,..maar maakt dat zoveel verschil dan ???
okay vraag beantwoord,
maaruh zou het dan mogelijk zijn om bijvoorbeeld een mbx blok zo te maken als een ns1 blok want elk blok wat ik tegen kom is zo duur dat ik er 2 80lc blokken voor kan kopen
Dit bericht is ge-edit door hongarij02 op 17-12-2003 21:22
|
|
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::...... |
|
bart de scootergek |
17-12-2003 21:23 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hongarij02
maakt dat het Ns1 blok sneller of ligt het gewoon aan de tandwiel verhouding,..want het zijn in feite dezelfde bakjes en cilinder verschillen ook niet veel mss de slag anders en de pen dikte,..maar maakt dat zoveel verschil dan ???
dit maakt zeker verschil uit, dit zorgt ervoor dat het blok hoogtoeriger is. het mbx blok is bevoorbeeld behoorlijk laagtoerig door de lange slag, het ns-1 blok weet ik de slag niet van maar het kan dus wel verschil maken. voor de rest is er weinig ervaring hier met de ns-1 blokjes, er zijn der maar een paar die zon blokje hebben gehad.
|
|
Honda RC-33 |
|
CustomWorks |
17-12-2003 21:26 |
Posts: 409 |
dus practisch gezien past ook een ns1 cilinder niet op een mbx blok als ik zeg maar een ns1 krukas erin zou stoppen,...ik kan wel onderdelen kopen bij ruud van 80cc brommers,........dan zou het wat makkelijker zijn want de ns1 blokken komen rond de 350 euri
dus als het anders kan zou ik het tog graag willen weten anders zit er niets anders op dan een ns1 blok
|
|
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::...... |
|
-Niellesie- |
17-12-2003 21:29 |
Posts: 6454 |
Je kan ook die mbx cilinder laten tunen
|
|
allalallalallalalallalala |
|
bart de scootergek |
17-12-2003 21:29 |
Posts: 8916 |
ik zou der gewoon een mbx blok onder leggen, kijk hier bij sales maar voor 135 euro heb je er al een. moet je ff de search gebruiken, was laast groot topic over een ns-1 blok waar een mbx cilinder op zou gaan komen, misschien dat daar meer info in staat.
|
|
Honda RC-33 |
|
JIMMY |
17-12-2003 21:30 |
Posts: 2765 |
NS1 cilinder past idd niet in en mbx blok.. slag is sowiezo al anders.. tapeinden staan waarschijnlijk ook anders..
en kijk goed uit als je een blok bij die Ruud koopt..
|
|
|
|
CustomWorks |
17-12-2003 21:31 |
Posts: 409 |
jah het kan indd MBX blok is ook makkelijk want ik heb de oude 110cc of 100cc Malossi cilinder nog liggen.
en ik heb voor deze topic eerts ff in de search gekeken maar kon niet egt veel vinden,...ligt mss aan mij
|
|
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::...... |
|
CustomWorks |
17-12-2003 21:34 |
Posts: 409 |
jah heb ik al gehoord daarom heb ik er ook nog niets gekocht mijn R2 kwam bij hem vandaan "gereviseerd blok " na 2 maanden was me cilinder al einde en big end ram versleten maarja,.....
als je nergens anders wat kunt krijgen heb je soms geen keus en ik zou tog het liefste een ns1 blok erin hebben alhoewel een mbx blok beter te tunen is,...uhmmm goedkoper
|
|
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::...... |
|
Hans F |
17-12-2003 22:10 |
Posts: 4326 |
slag scheelt 0,1mm verwaarloosbaar dus
|
|
|
|
CustomWorks |
17-12-2003 22:12 |
Posts: 409 |
en die 50cc LC kunnen die wat snelheid maken want mss al gemerkt het gaat mij eigenlijk om de snelheid van die brommer,..als een 50cc LC een beetje snel kan dan heb ik niet perse een dik illegaal blok nodig,....en over die 0,1 mm verwaarloosbaar ??
ik snpa het nu egt niet meer zit er nou wel of niet verschil tussen een MBX/MTX/NSR en NS1 blok ?????
|
|
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::...... |
|
bart de scootergek |
17-12-2003 22:13 |
Posts: 8916 |
waarom is het ns-1 blok dan sneller? zijn dat gewoon de cilinders die standaard al goed getimed zijn?
edit: ja er zit verschil tussen een ns-1 en een mbx blok!!
Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 17-12-2003 22:14
edit2: illegaal ben je toch al met dat frame dus ingenomen word hij toch bij een controle
Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 17-12-2003 22:15
|
|
Honda RC-33 |
|