Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
17-12-2003 20:40 |
Posts: 7007 |
die verf hoeft echt geen blanke lak over hoor zonde van geld/moeite
ik deed dat nooit en m?n cilinders waren toch echt altijd zwart
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Pistonpen Paultje |
17-12-2003 20:50 |
Posts: 8678 |
Geen van jullie allen de Natuurkunde lessen gevolgd??
Zwart verliest zijn warmte velen malen sneller als grijs ed. Dus voor koeling beter...
Hoe veel het in praktijk scheelt...Geen idee, maar kan me wel zon proefje herinneren waarbij het zwarte bekertje iets van 2x zo snel de warmte kwijt was...
|
|
|
|
Hans F |
17-12-2003 20:54 |
Posts: 4326 |
het neemt het ook sneller op
|
|
|
|
2wheels[jurg] |
17-12-2003 20:54 |
Posts: 3503 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG
Geen van jullie allen de Natuurkunde lessen gevolgd??
Zwart verliest zijn warmte velen malen sneller als grijs ed. Dus voor koeling beter...
Hoe veel het in praktijk scheelt...Geen idee, maar kan me wel zon proefje herinneren waarbij het zwarte bekertje iets van 2x zo snel de warmte kwijt was...
uumh zover ik mijn lessen kan herinneren neemt zwart al het licht(wamrte) op en straal niets uit, wit neemt niets op en weerkaatst alles. trek jij zomers maar is een zwarte broek aan en daarna een witte dan merk je het wel heb jij bv ooit wel is een zwarte coolbox gezien
|
|
|
|
Blukaap |
17-12-2003 20:59 |
Posts: 10006 |
Ga maar eens opnieuw naar school.
PS: wandel eens met je zwarte broek/t-shirt de schaduw in, is 10x sneller afgekoeld.
Vind het zelf stukken fijner om in zwart te lopen in de zomer.
|
|
Bastila is lief |
|
2wheels[jurg] |
17-12-2003 21:14 |
Posts: 3503 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Ga maar eens opnieuw naar school.
PS: wandel eens met je zwarte broek/t-shirt de schaduw in, is 10x sneller afgekoeld.
Vind het zelf stukken fijner om in zwart te lopen in de zomer.
alleen als je rijd, rij je 90% in de zon dus als het wit is hoefd het niet zo snel af te koelen want het is veel minder warm. maar niet dat het echt boeid of zo, de winst die je er mee haalt is nou ook niet de moeite maar en wit of zwart heeft allebij z'n voordelen
Dit bericht is ge-edit door 50cc-nsr-50cc op 17-12-2003 21:15
|
|
|
|
frederik79 |
18-12-2003 14:05 |
Posts: 32 |
wrom niet gewoon standaard laten
ik denk dat die mannen die die cyl maken
daar wel een beetje meer verstand van hebben
en btw sommige van die mbk zijn de cylinder
standaard zwart.
greetzz defrezz
|
|
|
|
MWvdK |
18-12-2003 14:09 |
Posts: 2247 |
oftewel, maakt niet veel uit... doe wat je mooi vind.....
|
|
|
|
boostah |
18-12-2003 14:19 |
Posts: 308 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 50cc-nsr-50cc
[...]
uumh zover ik mijn lessen kan herinneren neemt zwart al het licht(wamrte) op en straal niets uit, wit neemt niets op en weerkaatst alles. trek jij zomers maar is een zwarte broek aan en daarna een witte dan merk je het wel heb jij bv ooit wel is een zwarte coolbox gezien
maar de warmte onstaat binnen in de cilinder dus is zwart beter
aangezien wit niets opneemt zou de warmte gevangnen blijven in de cilinder (daarom bestaat ook geen normale witte hittebestendige verf)
en zwart is dan ideaal voor een cilinder want het neemt de warmte van de cilinder dan sneeler op en geeft deze warmte daarna ook now sneller af aan de "koelere" omgeving
|
|
|
|
Erik_P |
18-12-2003 14:40 |
Posts: 690 |
Zwart absorbeerd licht en warmte, daarom is het donkerkleurig, het weerkaatst bijna niks.
Daarom hebben mensen 's winters donkere kleding aan omdat je de warmte dan absorbeerd. Dus witte kleding refelcteerd veel licht, daarom is het ook zo'n heldere kleur, en absorbeerd dus ook weinig warmte.
Maar dit geld alleen in geval van zonlicht en zonnewarmte.
Het antwoord is gewoon dat de cilinder zwart moet. Waarom komen w eniet uit, maar die mensne van honda weten heus wel wat ze doen
|
|
- |
|
YamahaDT80LC2 |
24-12-2003 11:31 |
Posts: 1135 |
he weet je ik werk bij een spuit straal en beletterings bedrijf en wij hebben heel vaak cilinders om te spuiten je moet daar voor een hitte bestendige verf hebben anders bladert de verf er zo af de uitlaat en de cilinder kop ook
dus als je naar een spuit bedrijf in de buurt gaat kunnen ze zo een bakje voor je maken of gewoon daar laten spuiten kan ook
|
|
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly |
|
-jaZper- |
24-12-2003 12:03 |
Posts: 3841 |
mmm, denk nou eens na, heb je ooit een witte cilinder gezien ze komen niet voor niets zwart seproten uit de fabriek
|
|
groene motoren gaan harder |
|
SavagePielk |
24-12-2003 12:10 |
Posts: 4562 |
mensen, jullie praten in marges... dat verschil is zow onwijs klein dat het echt niet zal boeien... van die 100 joule aan warmte die je kwijt moet zal er misschien 0,4 joule meer of minder afgegeven worden als je een gekleurde cilinder hebt... Zolang je afstelling goed is maakt het nix uit. Trouwens... als je hem even spuit en daarna gewoon afstelt dan is het ook goed, want dan stel je hem af op dat warmteverlies; kijk! da's handig!
|
|
|
|
pepijn |
24-12-2003 12:13 |
Posts: 1287 |
maar zwart is toch beter (als we het over cilinders hebben dan he)
|
|
|
|
Soepkip |
24-12-2003 12:16 |
Posts: 1339 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pepijn
maar zwart is toch beter (als we het over cilinders hebben dan he)
Tis nou toch al tien keer gezegd?
Zwart is misschien wel 'beter' maar dat verschil is te verwaarlozen!
|
|
|
|