Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Cilinder spuiten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #14152 - Cilinder spuiten?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2669 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Oscar O. - [HRC Nijmegen] 17-12-2003 20:40 Print reply

Posts: 7007
die verf hoeft echt geen blanke lak over hoor zonde van geld/moeite

ik deed dat nooit en m?n cilinders waren toch echt altijd zwart
 
nobody fuck with us!!
Pistonpen Paultje 17-12-2003 20:50 Print reply

Posts: 8678
Geen van jullie allen de Natuurkunde lessen gevolgd??

Zwart verliest zijn warmte velen malen sneller als grijs ed. Dus voor koeling beter...

Hoe veel het in praktijk scheelt...Geen idee, maar kan me wel zon proefje herinneren waarbij het zwarte bekertje iets van 2x zo snel de warmte kwijt was...
 
Hans F 17-12-2003 20:54 Print reply
Posts: 4326
het neemt het ook sneller op
 
2wheels[jurg] 17-12-2003 20:54 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Geen van jullie allen de Natuurkunde lessen gevolgd??

Zwart verliest zijn warmte velen malen sneller als grijs ed. Dus voor koeling beter...

Hoe veel het in praktijk scheelt...Geen idee, maar kan me wel zon proefje herinneren waarbij het zwarte bekertje iets van 2x zo snel de warmte kwijt was...


uumh zover ik mijn lessen kan herinneren neemt zwart al het licht(wamrte) op en straal niets uit, wit neemt niets op en weerkaatst alles. trek jij zomers maar is een zwarte broek aan en daarna een witte dan merk je het wel heb jij bv ooit wel is een zwarte coolbox gezien
 
Blukaap 17-12-2003 20:59 Print reply

Posts: 10006
Ga maar eens opnieuw naar school.

PS: wandel eens met je zwarte broek/t-shirt de schaduw in, is 10x sneller afgekoeld.
Vind het zelf stukken fijner om in zwart te lopen in de zomer.
 
Bastila is lief
2wheels[jurg] 17-12-2003 21:14 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Ga maar eens opnieuw naar school.

PS: wandel eens met je zwarte broek/t-shirt de schaduw in, is 10x sneller afgekoeld.
Vind het zelf stukken fijner om in zwart te lopen in de zomer.


alleen als je rijd, rij je 90% in de zon dus als het wit is hoefd het niet zo snel af te koelen want het is veel minder warm. maar niet dat het echt boeid of zo, de winst die je er mee haalt is nou ook niet de moeite maar en wit of zwart heeft allebij z'n voordelen

Dit bericht is ge-edit door 50cc-nsr-50cc op 17-12-2003 21:15
 
frederik79 18-12-2003 14:05 Print reply
Posts: 32
wrom niet gewoon standaard laten
ik denk dat die mannen die die cyl maken
daar wel een beetje meer verstand van hebben
en btw sommige van die mbk zijn de cylinder
standaard zwart.
greetzz defrezz

 
MWvdK 18-12-2003 14:09 Print reply

Posts: 2247
oftewel, maakt niet veel uit... doe wat je mooi vind.....
 
boostah 18-12-2003 14:19 Print reply
Posts: 308
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc-nsr-50cc

[...]


uumh zover ik mijn lessen kan herinneren neemt zwart al het licht(wamrte) op en straal niets uit, wit neemt niets op en weerkaatst alles. trek jij zomers maar is een zwarte broek aan en daarna een witte dan merk je het wel heb jij bv ooit wel is een zwarte coolbox gezien


maar de warmte onstaat binnen in de cilinder dus is zwart beter

aangezien wit niets opneemt zou de warmte gevangnen blijven in de cilinder (daarom bestaat ook geen normale witte hittebestendige verf)

en zwart is dan ideaal voor een cilinder want het neemt de warmte van de cilinder dan sneeler op en geeft deze warmte daarna ook now sneller af aan de "koelere" omgeving
 
Erik_P 18-12-2003 14:40 Print reply

Posts: 690
Zwart absorbeerd licht en warmte, daarom is het donkerkleurig, het weerkaatst bijna niks.

Daarom hebben mensen 's winters donkere kleding aan omdat je de warmte dan absorbeerd. Dus witte kleding refelcteerd veel licht, daarom is het ook zo'n heldere kleur, en absorbeerd dus ook weinig warmte.

Maar dit geld alleen in geval van zonlicht en zonnewarmte.

Het antwoord is gewoon dat de cilinder zwart moet. Waarom komen w eniet uit, maar die mensne van honda weten heus wel wat ze doen
 
-
YamahaDT80LC2 24-12-2003 11:31 Print reply

Posts: 1135
he weet je ik werk bij een spuit straal en beletterings bedrijf en wij hebben heel vaak cilinders om te spuiten je moet daar voor een hitte bestendige verf hebben anders bladert de verf er zo af de uitlaat en de cilinder kop ook
dus als je naar een spuit bedrijf in de buurt gaat kunnen ze zo een bakje voor je maken of gewoon daar laten spuiten kan ook
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
-jaZper- 24-12-2003 12:03 Print reply

Posts: 3841
mmm, denk nou eens na, heb je ooit een witte cilinder gezien ze komen niet voor niets zwart seproten uit de fabriek
 
groene motoren gaan harder
SavagePielk 24-12-2003 12:10 Print reply

Posts: 4562
mensen, jullie praten in marges... dat verschil is zow onwijs klein dat het echt niet zal boeien... van die 100 joule aan warmte die je kwijt moet zal er misschien 0,4 joule meer of minder afgegeven worden als je een gekleurde cilinder hebt... Zolang je afstelling goed is maakt het nix uit. Trouwens... als je hem even spuit en daarna gewoon afstelt dan is het ook goed, want dan stel je hem af op dat warmteverlies; kijk! da's handig!
 
pepijn 24-12-2003 12:13 Print reply
Posts: 1287
maar zwart is toch beter (als we het over cilinders hebben dan he)
 
Soepkip 24-12-2003 12:16 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

maar zwart is toch beter (als we het over cilinders hebben dan he)


Tis nou toch al tien keer gezegd?

Zwart is misschien wel 'beter' maar dat verschil is te verwaarlozen!
 

Dit topic is 2669 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved