Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Cilinder spuiten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #14152 - Cilinder spuiten?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geheimIII 17-12-2003 17:55 Print topicpost
Posts: 82
Hey,

Ik ging vandaag naar een vriend, beetje gepraat, zei hij:"Jammer dat je je cilinder niet mooi zwart kan spuiten, als je dat doet loopt hij direct vast".
Ik ging paar uurtjes later naar een andere vriend, hij zei:"Je moet je cilinder zeker spuiten, dan kan de warmte beter weg".
Wie heeft er gelijk?
En hoe zit het met cilinderkop en uitlaat, kan je die ook gewoon spuiten?
 
Nee

coen en rieju 17-12-2003 18:08 Print reply

Posts: 593
geen van bijden heeft volgens mij gelijk.

je kunt je cilinder+ kop gewoon spuiten.
dat geld ook voor de uitlaat.

ik heb de cilinderkop ook gespoten en er is niks vastgelopen.
dat komt omdat de warmte door de lucht word weggenomen.

conclusie cilinder + kop en uitlaat kun je rustig spuiten.
 
GMP 407 17-12-2003 18:10 Print reply
Posts: 1182
kan best wel is gelul wat hun zeggen.

kzou hem alleen niet polijsten.
 
Streetracing team HGV - GMP 407
-jaZper- 17-12-2003 18:15 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GMP 407

kan best wel is gelul wat hun zeggen.

kzou hem alleen niet polijsten.

hoezo niet? geeft wel een mooi resultaat
 
groene motoren gaan harder
-Niellesie- 17-12-2003 18:22 Print reply

Posts: 6454
Ik zou hem laten zandstralen
 
allalallalallalalallalala
De Schout 17-12-2003 18:23 Print reply
Posts: 5327
en kale ac clinder koelt wel beter dan eentje waar een laag verf over zit lijkt mij. en waarom niet polijsten? effect lijkt me minder erg als spuiten.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Luc 17-12-2003 18:24 Print reply

Posts: 3590
Hmmz, Zwart houdt de warmte wel "iets" vast; maar dat kleine beetje is gewoon onzin; het bladert er alleen maar af...

uitlaat kun je spuiten, maar het voorbochtje zal er tog wel afbladeren; cilinderkop kan het nog wel een beetje houden, maar cilinderspuiten is onbegonne werk... bladert er zo vanaf alsie warm is..
 
GMP 407 17-12-2003 18:24 Print reply
Posts: 1182
lijkt mij hoor: je schuurt dus stukje van de cilinder af en daardoor word ie sneller warm!


 
Streetracing team HGV - GMP 407
PlaceR 17-12-2003 18:26 Print reply
Posts: 1588
hoeso gewoon goede hittebestendige lak gebruiken volgens insturcties gebruiken

dus ff laten drogen en daarna gasbrander erop zodat hij ff hel warm word. (wel alsie eraf is)
 
suzuki rijder 17-12-2003 18:40 Print reply

Posts: 2322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PlaceR

hoeso gewoon goede hittebestendige lak gebruiken volgens insturcties gebruiken

dus ff laten drogen en daarna gasbrander erop zodat hij ff hel warm word. (wel alsie eraf is)

dat is geloof ik een beetje gelul. en je kan hem best heel goed spuiten met hitte bestendige lak
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
jeroengr 17-12-2003 18:49 Print reply

Posts: 123
Bij mijn sh heb ik cilinder, cilinderkop en uitlaatbocht ook wel gestraald, en (zwart) gespoten, en hij loopt nog altijd als een zonnetje. En de hitte-bestendige lak bladert alleen bij het begin van de uitlaatbocht iets af, maar daar is ie ook niet dubbel wandig. Ik rij er nu al enkele maanden mee, en het ziet er nog goed uit.
 
aprilia94 17-12-2003 18:55 Print reply
Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

Hmmz, Zwart houdt de warmte wel "iets" vast; maar dat kleine beetje is gewoon onzin; het bladert er alleen maar af...

uitlaat kun je spuiten, maar het voorbochtje zal er tog wel afbladeren; cilinderkop kan het nog wel een beetje houden, maar cilinderspuiten is onbegonne werk... bladert er zo vanaf alsie warm is..



dat is gelul als jij der goeie warte vaste verf en de gereedschappen der voor gebruikt is er niks aan de hand ik heb ook m`n silinder en silinder kop en uitlaat gespoten rij ik nu ong 1 jaar mee en nog een krasje op te vinden
 
Erik_P 17-12-2003 19:05 Print reply

Posts: 690
Cilinder kan je prima spuiten no problem. En dat ie dan vastloopt is dikke onzin.

Dat de warmte dan beter weg kan slaat volgens mij ook nergens op
 
-
bartos 17-12-2003 19:27 Print reply

Posts: 1372
ik heb me clinder een hele tijd trug ook gespooten toen het nog lekker weer was in de zommer dus en alle verf zit er nog op halfe steen slag.
 
Tsxdude AKU MicheL 17-12-2003 19:31 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GMP 407

lijkt mij hoor: je schuurt dus stukje van de cilinder af en daardoor word ie sneller warm!




pff dat is OOk dikke onzin..
polijsten is zo minimaal maakt niets uit..
en je kan em gewoon spuiten heb ik ook gedaan dikke bullshit dat de warmte minder snel wegkan
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
KaWaReZ 17-12-2003 20:38 Print reply

Posts: 20582
krij al een maand of twee met zwartgespote cil +kop..
nix erafgebladdert.. alleen erafgeschuurd door het kicken

maar gewoon hittebestendige verf uit spuitbus gebruiken... goed genoeg... ff 2k blanke lak erover.. en ff warmrijden.. (ast droog is)

der zit nu een dikke laag modder enzow op me cil.. geen zin omt eraf te hale
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 2670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved