Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda MT sterk genoeg voor een iets van 100 cc ofzo?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 761 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #14147 - honda MT sterk genoeg voor een iets...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

THE RED POWER 17-12-2003 12:17 Print topicpost
Posts: 81
vraagje, is het frame van een MT sterk genoeg om 80 / 110 cc te kunnen houden?
en zijn ze erook met schijvremmen voor?
 
go fast, or go home!

bart de schakelgek 17-12-2003 12:23 Print reply

Posts: 5987
als je schijfrem wil moet je mb onderpoot nemen en mb velg, of mbx/nsr velgen kan ook

honda mt kan dat wel hebben, kijk maar eens bij sommige users, die hebben 125cc eronder...
 
Limburger
MarcelMt5 17-12-2003 12:24 Print reply

Posts: 788
als je em verstevigd door middel van sterkere onderdelen zoals: vierkante achterbrug, andere voorvork, enz, enz. zou het moeten lukken, en ja er zijn schijfremmen voor als je er andere velgen op zet zoals mb velgen heb je automatich een schijrem voor, je moet dan wel je linkeronderpoot(als ik me niet vergis) vervangen.

edit: bart was me voor..

Dit bericht is ge-edit door MarcelMt5 op 17-12-2003 12:26
 
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough.
Tsxdude AKU MicheL 17-12-2003 13:03 Print reply

Posts: 10676
hangt ervanaf wat voor blok..
kzou zoiezo een mtx frame ofzo nemen die zijn sterker als mt/mb en als je wel mt ofzo frame neemt kun je beter wel de orginele achterbrug erin laten zitten...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
MarcelMt5 17-12-2003 13:08 Print reply

Posts: 788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

hangt ervanaf wat voor blok..
kzou zoiezo een mtx frame ofzo nemen die zijn sterker als mt/mb en als je wel mt ofzo frame neemt kun je beter wel de orginele achterbrug erin laten zitten...


wrom de orginele ronde achterbrug erin laten!? die is tog lang niet zo sterk als de vierkante?
 
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough.
Tsxdude AKU MicheL 17-12-2003 13:10 Print reply

Posts: 10676
sommige 4kante zijn sterker maar heel veel zijn bagger en de orginele achterbruggen zitten ook een mb8 motoren..
of je moet monoshock inbouwen van mbx ofzo dat is wel veel beter als alleby
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
SIckLilMONkeY 17-12-2003 13:10 Print reply

Posts: 267
je assen...je gaat je as zwaar krom trekken...

i can know...

op mijn mt zat een 125 cc...toen ik em uit elkaar had gehaald heb ik 3 uur moet vechten met mn achterbrug omdat heel mn as krom was getrokken...die kreeg ik er dus niet uit...

voorderest was er niks krom...ik had een mt frame met vierkante achterbrug...dat was allemaal nog goed...alleen die achter as...
 
Rudeness Is The Weak Man's Imitation Of Strength And Luxuriates In The Absence Of Self-Respect
Tsxdude AKU MicheL 17-12-2003 13:17 Print reply

Posts: 10676
de orginele as gaat het wel houden imitatie rommel niet
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
SIckLilMONkeY 17-12-2003 13:21 Print reply

Posts: 267
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

de orginele as gaat het wel houden imitatie rommel niet


dan zat er vast imitatie rommel in bij mij
 
Rudeness Is The Weak Man's Imitation Of Strength And Luxuriates In The Absence Of Self-Respect
mikey 17-12-2003 13:26 Print reply
Posts: 2392
originele as word ook krom getrokken met een 128 euro, i can know :p, wel coewl, ff bandje wisselen, asje uithalen, kijke, krom huuuuh? coewl

naja ik heb dus een achterbrug die in mt past, vierkant en verdomde sterk, zelfbouw van een of ander iemand mar echt ontieglijk sterk (tekoop, inbox me)
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Pol de MT5 Crosser 17-12-2003 14:14 Print reply

Posts: 2892
Mijn 70cc mt trekt die imitatie assen al krom echt troep is dat.

En ik had er in in me 125cc die was na een half uur zo krom dat ik hem er tussen uit moest slijpen want hij ging niet meer door de lagers heen.

Je moet de mt eigenlijk verstevigen bij de plek waar de ACHTERBRUG as in gaat. Dat is heel dun en dat gat gaat snel uitlubberen. Ik heb het bij mijn gewone mt al opgelost door een dikker stuk metaal met zelfde grote gat als van de as er gewoon extra op te lassen aan de kant van de ketting.

Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 17-12-2003 14:15
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
mr200r 17-12-2003 14:21 Print reply
Posts: 5122
Een orginele achterbrug is sterk genoeg,een steekas ook wel een orginele als ze krom trekken staat je wiel gewoon scheef koop meteen
ook niewe kettingspanners allebei aan de goede kant bv op het 3e streepje klaar.

Dit bericht is ge-edit door mr200r op 17-12-2003 14:24
 
mr200r
Nightbat 17-12-2003 14:27 Print reply

Posts: 550
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser
Je moet de mt eigenlijk verstevigen bij de plek waar de ACHTERBRUG as in gaat. Dat is heel dun en dat gat gaat snel uitlubberen


inderdaad, wat ook vaak een probleem is bij achterbruggen is de bussen die erin zitten, die dempen het rukken van de ketting aan je as

bij mijn MT 80cc(toen) was de linker verrot omdat de stalen middenbus was gebroken
(even voor de duidelijkheid zo zag het er dus uit op de as, rubber bus - Stalen pijpje waar 2 ringen op zaten gelast(middenbus) rubber bus
-> -=-|=|-=-
Elke keer dat ik optrok ging ik 5 centimeter omhoog en me wiel trok 5 centimeter scheef
 
Pol de MT5 Crosser 17-12-2003 14:38 Print reply

Posts: 2892
Dat is opzich ook leuk
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?

Dit topic is 946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved