Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda 4 takt (kapot tapdraat)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14139 - honda 4 takt (kapot tapdraat)
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GroesNap 16-12-2003 23:28 Print reply
Posts: 230
Wat een zinloze discussie zeg... t zijn maar brommertjes
Ik rij 4takt maar heb helemaal geen pest aan 2takt, integendeel.
Ook niet aan scooters trouwens, beetje triest om aan zoiets als een vervoermiddel de pest te hebben.

Enneh,
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

4-Takt, mooie techniek, maar 2-takt is idd net zo goed van de partij vind ik.

Vraag me af, wat ze er van vinden als ik met een MTX oud model aan kom met CB50 blok...

Ik denk dat de meeste dat prachtig vinden. Je hebt er een paar bij die heilig geloven in originaliteit, en die dus een brommer alleen mooi vinden als hij origineel is, maar de meeste houden wel van wat creatief gebeun
 
Coza_Noztra 17-12-2003 0:44 Print reply
Posts: 257
Welke tapdraad is kapot? Als je bougiegat gaar is moet je ff een helicoil laten zetten, is het maar je uitlaattap kan je gewoon uitboren en overtappen.

Ik vind het wel jammer dat er zo gereageerd wordt op het viertakt board en de viertakt rijder. k zou bijna denken dat het uit jaloezie is..

Ben het wel met mr. 4takt eens dat er een stuk meer kennis op het 4t MSB zit dan hier soms wordt geuit. ("Kit je koppaking anders eff dicht"
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
XL50deSeauje 17-12-2003 7:13 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Coza_Noztra

Welke tapdraad is kapot? Als je bougiegat gaar is moet je ff een helicoil laten zetten, is het maar je uitlaattap kan je gewoon uitboren en overtappen.

Ik vind het wel jammer dat er zo gereageerd wordt op het viertakt board en de viertakt rijder. k zou bijna denken dat het uit jaloezie is..

Ben het wel met mr. 4takt eens dat er een stuk meer kennis op het 4t MSB zit dan hier soms wordt geuit. ("Kit je koppaking anders eff dicht"


Er zit inderdaad erg veel kennis van techniek op het viertakt messageboard. En ja, ik vind tweetakt minder leuk dan viertakt... Maar das onze mening, en daarom is niet het hele board stom....

Maar, welk schroefdraad is kapot? Ik kan er zo maar eentje bedenken die erin zit...( zometeen ff bij mijn xr kijken ) En dat is het schroefje om je distriketting te spannen, maar hoe krijg je die in godesnaam kapot?
Houdoe!
 
XL50deSeauje 17-12-2003 7:14 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap

Wat een zinloze discussie zeg... t zijn maar brommertjes
Ik rij 4takt maar heb helemaal geen pest aan 2takt, integendeel.
Ook niet aan scooters trouwens, beetje triest om aan zoiets als een vervoermiddel de pest te hebben.

Enneh,
[...]

Ik denk dat de meeste dat prachtig vinden. Je hebt er een paar bij die heilig geloven in originaliteit, en die dus een brommer alleen mooi vinden als hij origineel is, maar de meeste houden wel van wat creatief gebeun


Inderdaad! Beunen is gaaf Moet gewoon een keer naar een ritje komen met je 4takt mtx
 
kleppenkop 17-12-2003 9:38 Print reply
Posts: 1
Hallo iedereen,

Ik ben Adriaan en ik ben van het viertakt messageboard, ik werd op deze thread gewezen door een gebruiker op mijn board en wil zeggen dat jullie een leuk forum hebben.

En nu ontopic over het schroedraad: In de cylinder zit schroefdraad voor het klemmen van de distributiekettingspanner. Dit kleintje is vrij nauw bemeten en kun je niet zomaar uitboren naar m6 en er draad in tappen, dan wordt het te zwak en er is al snel kans op een berst wat weer leidt tot lekkage van motorolie. Langs je distributie ketting loopt ook olie terug.
De draden in je kop zijn ook een apart verhaal, die zijn M6 voor de tapeinden en de bougie is ook zoals gewoonlijk bij honda 4-takt van erg fijn en klein draad voorzien. Voor de M6 draden geldt dat er vrij weinig ruimte is gelaten tot opboren en hertappen, ik heb zonder boren wel eens gelijk M7 draad erin getapt en dat hield redelijk, maar het is en blijft beunen. M8 is helemaal niet te doen, dat gaat echt klote, weer kans op scheuren en lekkage.
Ik raad helicoils aan, en als je die niet zelf kan zetten, dan inderdaad bij de bromfietshandel, maar ik raad dan toch echt Loef, Leertouwer, Rovaza of 4-StrokeBikeCentre aan, die zijn gespecialiseerd in 4-takt en heben dus veel ervaring met dit soort dingen.

Nog een kleine waarschuwing bij de CB50, het is een heet hoofd, van alle 4-takjes worden zij het warmst. Als je dus een tapeind gebruikt dat van een zwaar metaal is dan krijg je vreemde verschijnselen. De aluminium kop zet snel uit vanwege de snel opbouwende hitte. Je tapeind kotm iets los te liggen maar zet op den duur ook uit door de hitte. Als je na een tijdje rijden dan stopt dan krimpt de kop sneller dan het tapeind en krak daar gaat je schoefdraad en je kop. Gebruik dus orginele tapeindjes. Als je naar m7 gaat of nog erger naar m8 dan wordt dit probleem alleen maar erger.

Groetjes,

Adriaan.
 
de_koen 17-12-2003 10:15 Print reply

Posts: 5595
Het is idd nogal onduidelijk welk prob het heeft.

Als andere draad tappen niet mogelijk is, is een helicoil ook niet de beste methode vind ik.

Het gat toelassen of opvullen met vloeibaar alu en dan de ori maat erin tappen is dan enige goede oplossing.

en die "ruzie" tussen 2-takt en 4-takt, ik rij aventoe met me NSR een plaatselijk 4-takt rit mee, meestal als laatste man zeg maar, voor als er iemand in panne valt ofzo. In het begin zeiden ze ook constant van jak een 2-takt of zo voor de grap komen zeggen, joh de jouwe verbruikt olie
Maar nu rij ik gewoon mee en zeggen ze er niets meer over omdat ze gezien hebben dat ik met me 50cc ori een 100+cc 4-taktje met heel wat kitaco spul zoek reed
 
Honda 5-Bak te koop
Dakana 17-12-2003 12:00 Print reply

Posts: 739
ach heb zelf ook mtx gereden, vind het puur gelul dat 4takt Beter is, tis (in mijn mening) wel wat leuker ja, ach 2takt is simpeler, gaat minder mee fout, en rijd gemakkelijker/sneller, 4takt heb je als beginner snel veel gezeur mee en dat is voor sommige best lastig
tjoh! ik heb zoiets van je rijd op wat je zelf leuk vind, maakt het nou uit wat jouw mening is ..
scooters zie ik ook niet als 1 geheel, je hebt mensen die er op rijden omdat ze gemotoriseerd vervoer nodig hebben en mongolen die het leuk vinden om met 85km.h door de binnenstad te knallen, die laatste groep mag wat mij betreft in de gracht verdwijnen, die zorgen voor al het gelul over brommers Etc. ..

Salluuttt!!
en nog veel rij plezier

Dit bericht is ge-edit door Vitriol op 17-12-2003 12:01
 

Dit topic is 3775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved