Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Polini of Gilardoni?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1233 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14120 - Polini of Gilardoni?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

F!ump 16-12-2003 13:33 Print topicpost

Posts: 654
Polini cilinder (108€)
of
Gilardoni cilinder (87€)

Ik ben dus van plan om een racertje te maken van een oude peugeot vogue, welke cilinder zou het snelste zijn? Ik heb al ervaring met de Polini cilinder, heeft zo'n 4 powerbands ofzo
Er komt een 19mm onder en een verlaste scoot uitlaat.

Laat maar horen.


Dit bericht is ge-edit door F!ump op 16-12-2003 13:35
 

-Zeroed in- 16-12-2003 14:24 Print reply

Posts: 3255
4 powerbands? dan klopt er toch iets niet.
ik zou zeggen de gilardoni, omdat je zelf al aangeeft dat je die polini al hebt geprobeerd, dan is die gilar toch zeker een leuke aanrader om iets nieuws te proberen?
 
theredone51 16-12-2003 15:03 Print reply

Posts: 2506
4 spoelpoorten zul je bedoelen
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Neonlampje 16-12-2003 15:50 Print reply

Posts: 14825
gilardoni...
ik ben geen fan van W poorten, je moet veel meer opp cre?ren voordat je de effectiviteit van een vlinderpoort behaald.. en hij heeft mooie fluitpoorten std.. heerlijk tunebaar zo te zien!

4powerbands klopt niet.. je hebt er maar 1.. of een hele rare ontsteking
 
brommercrazy 16-12-2003 16:17 Print reply

Posts: 2594
Je moet een LC blokje kopen, is veel sneller.
 
PlaceR 16-12-2003 16:21 Print reply
Posts: 1588
mijn puch heeft adners toch wel 3 powerbanden lijkt het wel

int begin trewkt hij ff harder daarna weer en stukje naar top ook.

marja schtij het rijdt

 
honda-mt5-racer 16-12-2003 16:22 Print reply
Posts: 31
polini natuurlijk!maar k weet niet wat voor cilinder dat is of hij is 2e hands maar nieuw kan je ze niet zo goedkoop krijgen. minimaal 200euro moet je ervoor neerleggen.
 
theredone51 16-12-2003 16:23 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PlaceR

mijn puch heeft adners toch wel 3 powerbanden lijkt het wel

int begin trewkt hij ff harder daarna weer en stukje naar top ook.

marja schtij het rijdt



zoiets noemen ze 2speed, stukje is wegrijversnelling (is niet echt versnelling) dan eerste versnelling tot +/- 30 km/h dacht ik en dan 2de tot top
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
theredone51 16-12-2003 16:24 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mt5-racer

polini natuurlijk!maar k weet niet wat voor cilinder dat is of hij is 2e hands maar nieuw kan je ze niet zo goedkoop krijgen. minimaal 200euro moet je ervoor neerleggen.


normaal niet???
is wel een vogue hoor, is normaal als je ook kijkt op andere site's, trouwens wel leuk te tunen die vogue's
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Pistonpen Paultje 16-12-2003 16:25 Print reply

Posts: 8678
Joehoe, dit is voor peugeot

En polini voor MT kost ook wel minder als 200
 
theredone51 16-12-2003 16:30 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Joehoe, dit is voor peugeot

En polini voor MT kost ook wel minder als 200


peugeot is niet altijd duurder
neef had ook Doppler cil 70cc voor zijn scoot voor 70 euro dus valt wel mee dacht ik zo
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
F!ump 16-12-2003 17:36 Print reply

Posts: 654
@neon : ik kan niet tunen, dus ik wil gewoon 1 van die 2 kopen en die moet al vet goed gaan

en 4 powerbands, je voelt het echt, is net of je 4x een schop onder je kont krijgt, mss raar maar toch zo

dus jullie zouden voor de gilardoni gaan? is goedkoper, maar gaat ie meer power hebben?
 
Neonlampje 16-12-2003 17:40 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

Je moet een LC blokje kopen, is veel sneller.
onzin...

Voordeel van lc is dat je langer op zn optimale temperatuur kunt rijden... dus langer zn max kracht af kan geven dan ac... maar het is zeker niet sneller hoor

Als je niet gaat tunen.. hmm.. ja dan moet ik portmap zien, ik heb zo geen ervaring met die dingen... (btw, laten tunen is ook niet zo duur hoor [[edit: hangt er vanaf waar natuurlijk]])

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 16-12-2003 17:41
 
F!ump 16-12-2003 17:44 Print reply

Posts: 654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
onzin...

Voordeel van lc is dat je langer op zn optimale temperatuur kunt rijden... dus langer zn max kracht af kan geven dan ac... maar het is zeker niet sneller hoor

Als je niet gaat tunen.. hmm.. ja dan moet ik portmap zien, ik heb zo geen ervaring met die dingen... (btw, laten tunen is ook niet zo duur hoor [[edit: hangt er vanaf waar natuurlijk]])

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 16-12-2003 17:41


zou ik anders poortmapje kunnen maken als ik hem gekocht heb, en dan jouw advies vragen?
 
Hans F 16-12-2003 17:46 Print reply
Posts: 4326
is enkel van nut als je ook de deckheight opmeet (afstand zuiger/bovenkant cilinder) die wil nog wel eens verrot zijn bij gila's
 
F!ump 16-12-2003 17:48 Print reply

Posts: 654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

is enkel van nut als je ook de deckheight opmeet (afstand zuiger/bovenkant cilinder) die wil nog wel eens verrot zijn bij gila's


nederlands graag?

is dat niet squishwaarde btw?

en wil je btw ook zeggen dat gilardoni toch niet zo'n goeie keuze blijkt?
 

Dit topic is 2066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved