Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Lassen aan een honda carter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 701 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1411 - Lassen aan een honda carter
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ali 28-8-01?21:47 Print topicpost
Posts: 667
Ik heb dus een probleempje met de pen waar de schakelvorken op zitten. Die pen zit "vast" nouja opgesloten in het midden van het blok door aan de ene kant het carter (bij het vliegwiel) en aan de andere kant door een aluminium lipje. Dit zorgt ervoor dat de pen niet het koppelingshuis in gaat zeg maar. Maar dat lipje is bij mij afgebroken waarom weet ik niet maar het is afgebroken. Nu is het dus zo als ik opschakel door het schuiven van de schakelvorken over de pen gaat die pen het koppelingshuis in met als gevolg dat ie onder de schakelarm (dat ding wat aan de schakelas vast zit) en kan ik niet meer terug schakelen totdat ik die pen terug duw. (men blok zit uit elkaar). Dit is dus een duidelijk groot probleem. Ik dacht zo leuk nou dat laat ik er een klein lasje op leggen en dan kan ie al niet meer door het gat want dan wordt ie tegen gehouden door dat lasje want zoveel kracht komt er niet op te staan dus ik naar het dorp toe naar 2 jongens die echt alles kunnen lassen. En ze konden ook aluminium lassen dus ik denk zo gepiept. Dus ik kom daar kunnen jullie hier ff een lassie op bakken want jullie kunnen aluminium lassen heb ik gehoord. Jah dat kunnen wij maar weet jij of dat blok wel van alluminium is en geen mengsel van alluminium en andere troep. Dus moet ik dat eerst ff uithengelen. Dus wie weet of het samengesteld is en of het lasbaar is? Zoja met wat voor laspennen. En aan een antwoord zoals volgens mij wel heb ik geen schijt het is JA OF NEE. Met een uitleg graag. Enne als mensen het hebben gedaan hooooor ik dat GRAAAAG.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.

HJ 28-8-01?22:37 Print reply
Posts: 281
Als je het kan lassen kan dat alleen met TIG (met groene pen, bolle kop) of MIG met speciale alu draad. Als je nog een oud carter hebt liggen is het heel makkelijk uit te proberen of het last ja of nee. Het is in elk geval een legering, omdat anders je hele blok weg roest (ja alu roest ook) als je een klein verf krasje hebt.
 
4stroke rules
Ali 29-8-01?22:04 Print reply
Posts: 667
jongens het kan met welke electroden horen jullie binnenkort.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
Neonlampje 29-8-01?22:11 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: HJ?

Als je het kan lassen kan dat alleen met TIG (met groene pen, bolle kop) of MIG met speciale alu draad. Als je nog een oud carter hebt liggen is het heel makkelijk uit te proberen of het last ja of nee. Het is in elk geval een legering, omdat anders je hele blok weg roest (ja alu roest ook) als je een klein verf krasje hebt.

CO2-lassen dan
 
Joost 31-8-01?21:42 Print reply
Posts: 1108
Hehe alles is te lassen pietjo, maar ook ik zouw echt niet weten wat voor materiaal het presies is. Ik denk een alu-chroom legering (bv conwel), dat is het meest gebruikt bij gespoten/gegoten alu. Maar er zal vast ook weer andere shit door zitten. Ik kan het wel ff op m'n stage adres vragen, daar lassen ze echt allesoorten alu, maar ook titanium. Als enigste in de wereld! Helemaal in een soort van vacuum klock echt super vaag.

Maar laat ons het ook ff weten als je er uit bent.
 
It is going to be a Endless summer...
HJ 31-8-01?23:02 Print reply
Posts: 281
ALU lassen met een electrode??? zoals bij normaal ijzer?? nooit van gehoord....
Ja, TIG lassen is ook met een electrode, bedoel je dat??
 
4stroke rules

Dit topic is 668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved