Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - quick-shift

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14094 - quick-shift
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kampersjaak 18-12-2003 21:01 Print reply

Posts: 12285
hij wordt hier door 'veelste' traag
een stroompje maakt geen lichtjaar per seconde
 
oderint dum metuant
Luc 18-12-2003 21:13 Print reply

Posts: 3590
Mensen; ik denk dat ik eigenlijk een beter systeem heb; makkelijker uitvoerbaar, en NIET elektronisch; wat naar mijn ervaring stukje mindersnel kapot gaat

iig; ik wou het quickshift systeem niet maken met het uitvallen van de bougi; maar gewoon de koppeling; mss heet et dan eigenlijk niet egt meer quickshift maarja; je schakel wel snel dus ik vind het Quick-Shift

maargoed; als je aan de achterkant van je schakelpookje; nog een stuk ijzer door laat lopen; en dan dus aan de andere kant van het schakelpookje de koppelingskabel aan vast maken; dus dat je met je schakelpookje eigenlijk gewoon je Koppeling indoet; en er tegelijkertijd mee schakelt; wel voor zorgen; dat je het z? maakt; dat je dmv de lengte van het achteraanhetschakelpookjegelasteijzer korter of langer te maken; kunt bepalen; wanneer de koppeling ingaat; dus iets vroeger als dat je schakelt; lijkt me een stuk simpeler te realiseren..

Dit bericht is ge-edit door Luc op 18-12-2003 21:43
 
TSX-R 18-12-2003 22:27 Print reply
Posts: 209
maar waarom doe je zo moeilijk over een quickshift systeem, wanneer je een snel in toeren terugvallende cilinder hebt, en op het juiste moment schakelt, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het veel extra schade oplevert om zonder koppeling te schakelen(wel alleen in hogere versnellingen), omdat er al redelijk wat speling zit op bijvoorbeeld versnellingsbak en koppeling.

 
Soepkip 18-12-2003 22:29 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

Mensen; ik denk dat ik eigenlijk een beter systeem heb; makkelijker uitvoerbaar, en NIET elektronisch; wat naar mijn ervaring stukje mindersnel kapot gaat

iig; ik wou het quickshift systeem niet maken met het uitvallen van de bougi; maar gewoon de koppeling; mss heet et dan eigenlijk niet egt meer quickshift maarja; je schakel wel snel dus ik vind het Quick-Shift

maargoed; als je aan de achterkant van je schakelpookje; nog een stuk ijzer door laat lopen; en dan dus aan de andere kant van het schakelpookje de koppelingskabel aan vast maken; dus dat je met je schakelpookje eigenlijk gewoon je Koppeling indoet; en er tegelijkertijd mee schakelt; wel voor zorgen; dat je het z? maakt; dat je dmv de lengte van het achteraanhetschakelpookjegelasteijzer korter of langer te maken; kunt bepalen; wanneer de koppeling ingaat; dus iets vroeger als dat je schakelt; lijkt me een stuk simpeler te realiseren..

Dit bericht is ge-edit door Luc op 18-12-2003 21:43


Eh... moet je helemaal bochten gaan maken enzo dat het nergens tegenaan slijt.....

En hoe ga je dan wegrijden...
 
Blorn 18-12-2003 22:29 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

Blaat
Het gaat erom dat je koppeling niet opnieuw hoeft aan te maken ivm toerendrop en tijd, niet dat je de hendel niet snel genoeg kunt bedienen.
 
gonzales 18-12-2003 22:36 Print reply

Posts: 1319
vindt het eerlijk gezegt nutteloos
 
burn your rubber not your soul
Mr Pain 18-12-2003 22:42 Print reply
Posts: 4966
ik niet.


ik weet niet wat jullie moeilijk willen doen met sensoren en weet ik veel wat voor shit.

als je nou gewoon 1 schakelaar pakt die de ontsteking onderbreekt, klaar, als je wil wegrijden gebruik je de koppeling en bij het overschakelen gewoon zonder koppeling (dat de schakelaar zijn werk doet zegmaar )
 
Soepkip 18-12-2003 22:44 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

ik niet.


ik weet niet wat jullie moeilijk willen doen met sensoren en weet ik veel wat voor shit.

als je nou gewoon 1 schakelaar pakt die de ontsteking onderbreekt, klaar, als je wil wegrijden gebruik je de koppeling en bij het overschakelen gewoon zonder koppeling (dat de schakelaar zijn werk doet zegmaar )


Pff... schakel dan gewoon zonder koppeling anders schiet je er nog bijna nix mee op
 
chriss 18-12-2003 22:45 Print reply
Posts: 1859
maar met wegrijden kun je schakelaar beter uitzetten, als je hem zn 1 zet krijg je ook zon wazig geluid
:-s en valt hij mischien uit ff op noodstop aansluiten ofzo
 
Mr Pain 18-12-2003 22:49 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Soepkip

[...]


Pff... schakel dan gewoon zonder koppeling anders schiet je er nog bijna nix mee op


ja gewoon zonder koppeling schakelen wil ook, alleen ik denk dat dat ietjes meer lijd als met die quick-shift gebeuren
 
Soepkip 18-12-2003 22:54 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

[...]


ja gewoon zonder koppeling schakelen wil ook, alleen ik denk dat dat ietjes meer lijd als met die quick-shift gebeuren




Pijn is toch fijn, meneer Pain?


 
Mr Pain 18-12-2003 22:55 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Soepkip

[...]




Pijn is toch fijn, meneer Pain?




we hebben het hier over een motor blok, niet over mij
 
chriss 18-12-2003 22:55 Print reply
Posts: 1859
het is nog altijd meneer brood ja
 
Pingu 19-12-2003 13:03 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

Mensen; ik denk dat ik eigenlijk een beter systeem heb; makkelijker uitvoerbaar, en NIET elektronisch; wat naar mijn ervaring stukje mindersnel kapot gaat

iig; ik wou het quickshift systeem niet maken met het uitvallen van de bougi; maar gewoon de koppeling; mss heet et dan eigenlijk niet egt meer quickshift maarja; je schakel wel snel dus ik vind het Quick-Shift

maargoed; als je aan de achterkant van je schakelpookje; nog een stuk ijzer door laat lopen; en dan dus aan de andere kant van het schakelpookje de koppelingskabel aan vast maken; dus dat je met je schakelpookje eigenlijk gewoon je Koppeling indoet; en er tegelijkertijd mee schakelt; wel voor zorgen; dat je het z? maakt; dat je dmv de lengte van het achteraanhetschakelpookjegelasteijzer korter of langer te maken; kunt bepalen; wanneer de koppeling ingaat; dus iets vroeger als dat je schakelt; lijkt me een stuk simpeler te realiseren..

Dit bericht is ge-edit door Luc op 18-12-2003 21:43

Voordeel van onderbreken ontsteking is, is dat je je gas openkunt houden, zonder dat hij abnormaal toeren gaat maken. Dat zit er bij jou niet in..
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
master of disaster_rs50 19-12-2003 13:49 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

ik niet.


ik weet niet wat jullie moeilijk willen doen met sensoren en weet ik veel wat voor shit.

als je nou gewoon 1 schakelaar pakt die de ontsteking onderbreekt, klaar, als je wil wegrijden gebruik je de koppeling en bij het overschakelen gewoon zonder koppeling (dat de schakelaar zijn werk doet zegmaar )

Jah,maar met sensoren,of meerde schakelaren is het beter af te stellen.
overigens zijn het niet echt "sensoren"maat simpel weg een magneet plaatjes die een signaal doorstuurt.
als het onderbreken langer duurd dan 0,2 sec , dan kun je net zo goed zelf gaan ontkoppelen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

post ff site adres dan

klikkerdeklik


Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 19-12-2003 13:50
 
lalalalalala i can't hear you

Dit topic is 5572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved