Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - quick-shift

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 976 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14094 - quick-shift
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 15-12-2003 22:45 Print reply

Posts: 13825
Is niet slecht voor de bak.
 
POM 15-12-2003 22:47 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Is niet slecht voor de bak.

dan zien jullie volgende BM mijn quick-shift systeem(als me brom nog leeft en niet in beslag is genomen)
 
Neonlampje 17-12-2003 13:42 Print reply

Posts: 14825
Je moet hem idd uitschakelbaar maken.. anders is het elke keer als je met koppeling schakelt dat hij helemaal terug valt in toeren omdat hij niet ontsteekt.. echt niet goed voor je blok...

wat je kunt maken is een druk schakelaar, als je die in drukt dat je dan zonder koppeling kunt schakelen... dat hij het automatisch doet
 
F!ump 17-12-2003 13:49 Print reply

Posts: 654
kan iemand me even uitleggen hoe je dat dan doet bij het stilstaan, en wilt vertrekken bij verkeers lichten oid
 
Blijhoofd 17-12-2003 13:51 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: F!ump

kan iemand me even uitleggen hoe je dat dan doet bij het stilstaan, en wilt vertrekken bij verkeers lichten oid


volgas tikje naar beneden :P
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
F!ump 17-12-2003 13:56 Print reply

Posts: 654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

[...]


volgas tikje naar beneden :P


ahzo niet gezond voor je achterhoofd
 
POM 17-12-2003 16:24 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: F!ump

kan iemand me even uitleggen hoe je dat dan doet bij het stilstaan, en wilt vertrekken bij verkeers lichten oid

je haalt je koppelings hevel nmeit weg!!!
 
Blijhoofd 17-12-2003 16:39 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: F!ump

[...]


ahzo niet gezond voor je achterhoofd


met je balle op het stuur gaan zitten
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Neonlampje 17-12-2003 17:16 Print reply

Posts: 14825
martijn heeft zo wel lang rondegereden.. ff zetje geven.. veel toeren en dan in de 1 schoppen
 
PlaceR 17-12-2003 18:39 Print reply
Posts: 1588
als je gewoon gas open houdt tijdens schakele?

kan toch ook?]

of je toeterknopje misbruiken
 
master of disaster_rs50 17-12-2003 19:24 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Je moet hem idd uitschakelbaar maken.. anders is het elke keer als je met koppeling schakelt dat hij helemaal terug valt in toeren omdat hij niet ontsteekt.. echt niet goed voor je blok...

wat je kunt maken is een druk schakelaar, als je die in drukt dat je dan zonder koppeling kunt schakelen... dat hij het automatisch doet

Ik denk dat ik hem gewoon automatisch maak,met een schakelaar(onderbreker) op mijn stuur.
Dus als ik rustig wil rijden zet ik het uit.
Maar als ik ff lekker wil gassen,of sprintje doe,zet ik hem aan.
En is mischien ook wel handig als er een "gekleurde medemens"je brommer probeert te stelen.
Of op de rollerbank..........

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 17-12-2003 19:26
 
lalalalalala i can't hear you
Blorn 17-12-2003 19:29 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: F!ump

kan iemand me even uitleggen hoe je dat dan doet bij het stilstaan, en wilt vertrekken bij verkeers lichten oid
Zo en zo klopt deze vraag niet, want we waren er uit dat we maar 1 schakelaar zouden gebruiken... Voor het opschakelen wel te verstaan
 
master of disaster_rs50 18-12-2003 20:26 Print reply
Posts: 1839
hmm ik heb me er dus nog even verder in verdiept,en gekeken naar wat POM precies bedoelde,en wat de voordelen zijn van 2 sensoren.
Daarbij kwam ik een hele interesant site tegen,waar ze quick-shift-systemen kant&klaar verkochten.
Hun systeem had dus ook 2 sensoren, en volges hun was de reden van 2 sesoren dat dit veel beter te regelen/afstellen valt.
Want met deze manier kan er in 0,2 sec. geschakelt worden.
(evt foto's van electrische schema van dit quick-shift kunnen op verzoek hier worden neergezet)
Foto quick-shift bij de versnellingspook:



Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 18-12-2003 20:29

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 18-12-2003 20:29
 
lalalalalala i can't hear you
solidsjakie 18-12-2003 20:50 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

afbeelding
zo dacht ik het zijn dus eigenlijk 3 schakelaars




bij s2 s3 moet dan nog een + worden aangesloten

Dit bericht is ge-edit door POM op 15-12-2003 22:18


Als ik me verveel maak ik wel ff schematje. Met crocodile.
 
theredone51 18-12-2003 20:51 Print reply

Posts: 2506
post ff site adres dan
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.

Dit topic is 5566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved