Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - quick-shift

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14094 - quick-shift
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

POM 15-12-2003 20:37 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]

ik snap het niet helemaal wat jouw "tijdwinst" word als je 't met 2 schakelaartjes zou doen.
want op het moment dat je voet naar boven gaat(schaklaar 1 stopt onsteking), en je houd je voet naar boven,zou (schaklaar 2) de ontsteking niet opnieuw kunnen aanzetten.
Dus de onsteking kan pas weer in werking treden op het moment dat je je voet naar beneden beweegt.
kortom, die schakelaren kunnen nog zo snel zijn,je voet bepaald hoe snel ze in werking treden.
Of bedoele jij iets anders?



na je zou het dus zo kunnen schakelen dat op het moment dat de pook boven is dat ie weer verbinding krijgt. als je voet weer naar beneden gaat dat ie gewoon door blijft gaan.
 
Blorn 15-12-2003 20:40 Print reply

Posts: 13825
Gaat niet werken denk ik, ivm schakel mechanisme.
 
POM 15-12-2003 20:41 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Gaat niet werken denk ik, ivm schakel mechanisme.

hoezo als ie boven is heeft ie tog geschakelt (teminste bij honda dan)
 
Punk [Dave] 15-12-2003 20:42 Print reply

Posts: 7003
POM, jij zegt zodra je je voet naar boven doet S1
en zodra die boven is S2
maar dan staat S1 tog nog steeds aan
 
master of disaster_rs50 15-12-2003 20:43 Print reply
Posts: 1839
denk dat je een soort electronisch geregelde hotel schakeling moet maken.
word een beetje lastig.
Mischien dat POM 't dmv een tekening oid dergelijks beter kan uitleggen ofzo.
want het idee opzich is niet verkeerd,maar word best ingewikkeld.

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 15-12-2003 20:45
 
lalalalalala i can't hear you
POM 15-12-2003 20:46 Print reply

Posts: 757
das allemaal bijzaak met hoe het geschakelt moet worden dat moet lukken met een paar relais
 
KaWaReZ 15-12-2003 20:50 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

das allemaal bijzaak met hoe het geschakelt moet worden dat moet lukken met een paar relais


nog ff en je gaat een koelkastmotor inbouwen voor koeling

-----

hou het gewoon op 1 schakelaar... die net als je achterremlicht op je pookje zit.. en je haalt je poot gewoon snel onder dat ding vandaan..
racen heeft nog steeds een menselijk element hoor

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
master of disaster_rs50 15-12-2003 20:57 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

das allemaal bijzaak met hoe het geschakelt moet worden dat moet lukken met een paar relais

hmmm voor mij best wel belangrijk,want ik heb de balle verstand niet van relais.
[img]http://messenger.msn.nl/Resource/emoticons/confused_smile.gif [/img]

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 15-12-2003 20:59

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 15-12-2003 21:00
 
lalalalalala i can't hear you
theredone51 15-12-2003 21:01 Print reply

Posts: 2506
de opmaak is {*img]url[*/img] sterretjes weglaten

Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 15-12-2003 21:01
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
POM 15-12-2003 22:10 Print reply

Posts: 757

zo dacht ik het zijn dus eigenlijk 3 schakelaars




bij s2 s3 moet dan nog een + worden aangesloten

Dit bericht is ge-edit door POM op 15-12-2003 22:18
 
gonzales 15-12-2003 22:30 Print reply

Posts: 1319
ik weet dat opschakelen en afschakelen in de cross zonder koppeling gaat in de race's op circuit rijden de meeste met koppeling omdat je dan net voor je terug je koppeling lost je gas erop kan zetten . dit helpt de "dip" weghalen die je krijgt de terug val tussen 2 versnellingen enkel in dragrace's gebruiken ze dat quickshift achakelsysteem

 
burn your rubber not your soul
Blorn 15-12-2003 22:31 Print reply

Posts: 13825
POM: Je denkt veel te moeilijk.
 
POM 15-12-2003 22:37 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

POM: Je denkt veel te moeilijk.



pffff dacht ik een keer intressant te zijn


tis trouwens Pieter

Dit bericht is ge-edit door POM op 15-12-2003 22:39
 
Blorn 15-12-2003 22:40 Print reply

Posts: 13825
Ok dan Pieter: Het hoeft allemaal niet zo complex, je hebt maar 1 schakelaar nodig en die zal zn werk meer dan goed doen....
 
POM 15-12-2003 22:45 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Ok dan Pieter: Het hoeft allemaal niet zo complex, je hebt maar 1 schakelaar nodig en die zal zn werk meer dan goed doen....

naja twas leuk om te kijken der zit misschien tog wat teveel werk aan om alles goed af te stellen. ik wil het wel gaan maken (met 1 schakelaar) zolang het echt niet slecht is voor de schakelbak (iniedergeval uitschakelbaar).

Dit bericht is ge-edit door POM op 15-12-2003 22:46
 

Dit topic is 5568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved