master of disaster_rs50 |
15-12-2003 17:45 |
Posts: 1839 |
zal wel een hoop gepriegel worden om de onsteking te stoppen,nog voordat je de volgende versnelling te pakken hebt.
Moet ik nog ff uitvogelen hoe ik dat precies wil doen.
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
de_koen |
15-12-2003 17:48 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
zal wel een hoop gepriegel worden om de onsteking te stoppen,nog voordat je de volgende versnelling te pakken hebt.
Moet ik nog ff uitvogelen hoe ik dat precies wil doen.
draad zoeken die via je contact naar de massa geschakeld wordt om je brommer stil te leggen. Dit tak je dus af voor het contact (duh ) dan schakelaar, en dan naar massa.
remlicht ding lijkt mij het simpelste en meest effectieve, een dodemansknop erop zette, daar heb je niets aan, is niet snel genoeg
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
master of disaster_rs50 |
15-12-2003 17:57 |
Posts: 1839 |
dus jij denk dat als ik deze :
boven mijn schakelpook doe,dat ie wel op het juiste moment de onsteking kan onderbreken.
hhmmm opzcih wel een goed idee.
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
de_koen |
15-12-2003 18:24 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
dus jij denk dat als ik deze : afbeelding
boven mijn schakelpook doe,dat ie wel op het juiste moment de onsteking kan onderbreken.
hhmmm opzcih wel een goed idee.
k zou een nemen met zon veer aan, zit standaard op honda's bij achterrem.
(komt uit pf topic)
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 15-12-2003 18:26
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
MotoCrossIpkiss[stan] |
15-12-2003 18:27 |
Posts: 7744 |
misschien een verschrikkelijk stomme vraag hoor maare wrom moet je je ontsteking verbreken dan ?
kzal ff gaan lezen
Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 15-12-2003 18:30
key kep et doorgelezen, is et omdat ie dan zo weinig mogenlijk toeren verliest bij elke overschakeling???
Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 15-12-2003 18:33
|
|
hoi |
|
de_koen |
15-12-2003 18:28 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]
misschien een verschrikkelijk stomme vraag hoor maare wrom moet je je ontsteking verbreken dan ?
lees eerst dit topic en het andere eens door
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 15-12-2003 18:28
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Pingu |
15-12-2003 18:57 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]
misschien een verschrikkelijk stomme vraag hoor maare wrom moet je je ontsteking verbreken dan ?
kzal ff gaan lezen
Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 15-12-2003 18:30
en je kunt gas open houden, reageert sneller.
key kep et doorgelezen, is et omdat ie dan zo weinig mogenlijk toeren verliest bij elke overschakeling???
Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 15-12-2003 18:33
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
POM |
15-12-2003 19:43 |
Posts: 757 |
kan je het dan ook maken dat ie gelijk weer verbinding heeft want,als je een langzame poot heb schiet het nog niet op.
bedoel dus 2 schakelaartjes de onderste die de ontsteeking verbreekt en als de pook boven is dat ie weer kontakt maakt.
|
|
|
|
Blorn |
15-12-2003 19:46 |
Posts: 13825 |
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Gewoon je poot weer naar beneden doen
|
|
|
|
POM |
15-12-2003 19:50 |
Posts: 757 |
jah maar het gaat voor het snel schakelen vandaar dit scheelt tog weer 0.3 sec
|
|
|
|
Blorn |
15-12-2003 19:51 |
Posts: 13825 |
Volgens mij draaf jij een beetje door...
|
|
|
|
POM |
15-12-2003 20:13 |
Posts: 757 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Volgens mij draaf jij een beetje door...
wie begon...
maar dit is makelijk te realiseren volgens mij met een beetje logisch nadenken. het moest sneller terwijl we al vrij snel schakelen (als je er niet bij gaat nadenken) dus ik denk dit is iets kleins (lijkt het bijna op air-shift) terwijl het tog scheelt anders zak je alsnog terug in de toeren.
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
15-12-2003 20:22 |
Posts: 1839 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]
k zou een nemen met zon veer aan, zit standaard op honda's bij achterrem.
(komt uit pf topic)
afbeelding
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 15-12-2003 18:26
hhmmmm jah,dat is ook een oplosing,maar dan zit je weer met het probleem dat die veer langzamerhand uitrekt,en dus minder goed terug gaat veren.
Dus wat was jouw redenering om er eentje met een veer te nemen?
Is zo eentje met een druk schakelaar sneller stuk oid?
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
master of disaster_rs50 |
15-12-2003 20:27 |
Posts: 1839 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: POM
[...]
wie begon...
maar dit is makelijk te realiseren volgens mij met een beetje logisch nadenken. het moest sneller terwijl we al vrij snel schakelen (als je er niet bij gaat nadenken) dus ik denk dit is iets kleins (lijkt het bijna op air-shift) terwijl het tog scheelt anders zak je alsnog terug in de toeren.
ik snap het niet helemaal wat jouw "tijdwinst" word als je 't met 2 schakelaartjes zou doen.
want op het moment dat je voet naar boven gaat(schaklaar 1 stopt onsteking), en je houd je voet naar boven,zou (schaklaar 2) de ontsteking niet opnieuw kunnen aanzetten.
Dus de onsteking kan pas weer in werking treden op het moment dat je je voet naar beneden beweegt.
kortom, die schakelaren kunnen nog zo snel zijn,je voet bepaald hoe snel ze in werking treden.
Of bedoele jij iets anders?
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
POM |
15-12-2003 20:28 |
Posts: 757 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
[...]
hhmmmm jah,dat is ook een oplosing,maar dan zit je weer met het probleem dat die veer langzamerhand uitrekt,en dus minder goed terug gaat veren.
Dus wat was jouw redenering om er eentje met een veer te nemen?
Is zo eentje met een druk schakelaar sneller stuk oid?
als je het systeen hetzelfde maakt als bij het remsysteem kan je hem makkelijk stellen
|
|
|
|