Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - quick-shift

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14094 - quick-shift
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

master of disaster_rs50 15-12-2003 17:45 Print reply
Posts: 1839
zal wel een hoop gepriegel worden om de onsteking te stoppen,nog voordat je de volgende versnelling te pakken hebt.
Moet ik nog ff uitvogelen hoe ik dat precies wil doen.

 
lalalalalala i can't hear you
de_koen 15-12-2003 17:48 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

zal wel een hoop gepriegel worden om de onsteking te stoppen,nog voordat je de volgende versnelling te pakken hebt.
Moet ik nog ff uitvogelen hoe ik dat precies wil doen.



draad zoeken die via je contact naar de massa geschakeld wordt om je brommer stil te leggen. Dit tak je dus af voor het contact (duh ) dan schakelaar, en dan naar massa.

remlicht ding lijkt mij het simpelste en meest effectieve, een dodemansknop erop zette, daar heb je niets aan, is niet snel genoeg
 
Honda 5-Bak te koop
master of disaster_rs50 15-12-2003 17:57 Print reply
Posts: 1839
dus jij denk dat als ik deze :
boven mijn schakelpook doe,dat ie wel op het juiste moment de onsteking kan onderbreken.
hhmmm opzcih wel een goed idee.
 
lalalalalala i can't hear you
de_koen 15-12-2003 18:24 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

dus jij denk dat als ik deze : afbeelding
boven mijn schakelpook doe,dat ie wel op het juiste moment de onsteking kan onderbreken.
hhmmm opzcih wel een goed idee.


k zou een nemen met zon veer aan, zit standaard op honda's bij achterrem.

(komt uit pf topic)


Dit bericht is ge-edit door de_koen op 15-12-2003 18:26
 
Honda 5-Bak te koop
MotoCrossIpkiss[stan] 15-12-2003 18:27 Print reply

Posts: 7744
misschien een verschrikkelijk stomme vraag hoor maare wrom moet je je ontsteking verbreken dan ?

kzal ff gaan lezen



Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 15-12-2003 18:30

key kep et doorgelezen, is et omdat ie dan zo weinig mogenlijk toeren verliest bij elke overschakeling???




Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 15-12-2003 18:33
 
hoi
de_koen 15-12-2003 18:28 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

misschien een verschrikkelijk stomme vraag hoor maare wrom moet je je ontsteking verbreken dan ?




lees eerst dit topic en het andere eens door

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 15-12-2003 18:28
 
Honda 5-Bak te koop
Pingu 15-12-2003 18:57 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

misschien een verschrikkelijk stomme vraag hoor maare wrom moet je je ontsteking verbreken dan ?

kzal ff gaan lezen



Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 15-12-2003 18:30
en je kunt gas open houden, reageert sneller.
key kep et doorgelezen, is et omdat ie dan zo weinig mogenlijk toeren verliest bij elke overschakeling???




Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 15-12-2003 18:33

 
2fast 2stroke mbx80 tuned
POM 15-12-2003 19:43 Print reply

Posts: 757
kan je het dan ook maken dat ie gelijk weer verbinding heeft want,als je een langzame poot heb schiet het nog niet op.
bedoel dus 2 schakelaartjes de onderste die de ontsteeking verbreekt en als de pook boven is dat ie weer kontakt maakt.
 
Blorn 15-12-2003 19:46 Print reply

Posts: 13825
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Gewoon je poot weer naar beneden doen
 
POM 15-12-2003 19:50 Print reply

Posts: 757
jah maar het gaat voor het snel schakelen vandaar dit scheelt tog weer 0.3 sec
 
Blorn 15-12-2003 19:51 Print reply

Posts: 13825
Volgens mij draaf jij een beetje door...
 
POM 15-12-2003 20:13 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Volgens mij draaf jij een beetje door...

wie begon...

maar dit is makelijk te realiseren volgens mij met een beetje logisch nadenken. het moest sneller terwijl we al vrij snel schakelen (als je er niet bij gaat nadenken) dus ik denk dit is iets kleins (lijkt het bijna op air-shift) terwijl het tog scheelt anders zak je alsnog terug in de toeren.
 
master of disaster_rs50 15-12-2003 20:22 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


k zou een nemen met zon veer aan, zit standaard op honda's bij achterrem.

(komt uit pf topic)
afbeelding

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 15-12-2003 18:26

hhmmmm jah,dat is ook een oplosing,maar dan zit je weer met het probleem dat die veer langzamerhand uitrekt,en dus minder goed terug gaat veren.
Dus wat was jouw redenering om er eentje met een veer te nemen?
Is zo eentje met een druk schakelaar sneller stuk oid?
 
lalalalalala i can't hear you
master of disaster_rs50 15-12-2003 20:27 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

[...]

wie begon...

maar dit is makelijk te realiseren volgens mij met een beetje logisch nadenken. het moest sneller terwijl we al vrij snel schakelen (als je er niet bij gaat nadenken) dus ik denk dit is iets kleins (lijkt het bijna op air-shift) terwijl het tog scheelt anders zak je alsnog terug in de toeren.

ik snap het niet helemaal wat jouw "tijdwinst" word als je 't met 2 schakelaartjes zou doen.
want op het moment dat je voet naar boven gaat(schaklaar 1 stopt onsteking), en je houd je voet naar boven,zou (schaklaar 2) de ontsteking niet opnieuw kunnen aanzetten.
Dus de onsteking kan pas weer in werking treden op het moment dat je je voet naar beneden beweegt.
kortom, die schakelaren kunnen nog zo snel zijn,je voet bepaald hoe snel ze in werking treden.
Of bedoele jij iets anders?
 
lalalalalala i can't hear you
POM 15-12-2003 20:28 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]

hhmmmm jah,dat is ook een oplosing,maar dan zit je weer met het probleem dat die veer langzamerhand uitrekt,en dus minder goed terug gaat veren.
Dus wat was jouw redenering om er eentje met een veer te nemen?
Is zo eentje met een druk schakelaar sneller stuk oid?

als je het systeen hetzelfde maakt als bij het remsysteem kan je hem makkelijk stellen
 

Dit topic is 5567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved