Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #14094 - quick-shift
|
Pagina 2 van 7
|
Dit topic is 5599 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
GMP 407 |
15-12-2003 17:04 |
Posts: 1182 |
mmmm zal ie niet lekker vinduh :p wel leuk om te probere enzo hoelang hij t volhoud is ie kapot gooi je er gewoon een metrakti schakelas in
|
|
Streetracing team HGV - GMP 407 |
|
Blorn |
15-12-2003 17:07 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
daarom zet je ook je ontsteking uit tijdens het schakelen
Kan ook...
|
|
|
|
Neonlampje |
15-12-2003 17:07 |
Posts: 14825 |
quickshift zou ik alleen maken voor opschakelen..
Waar je ook over kunt denken is een simpel dodemansknopje.. die je indrukt dat hij dan ontsteking overslaat... en dat je dan schakelt.. iets minder makkelijk, maar alsnog beter dan koppelen
|
|
|
|
theredone51 |
15-12-2003 17:07 |
Posts: 2506 |
maar hij onderbreekt dan de onsteking, maar dat wil toch niet zeggen dat je blok dan geen toeren meer maakt?? wat gebeurt er dan precies als je onsteking onderbreekt, heeft ie geen aandrijving meer ok, maar bak blijft toch nog wel doordraaien door de snelheid van je brom??
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
master of disaster_rs50 |
15-12-2003 17:07 |
Posts: 1839 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GMP 407
mmmm zal ie niet lekker vinduh :p wel leuk om te probere enzo hoelang hij t volhoud is ie kapot gooi je er gewoon een metrakti schakelas in
Ik was eigenlijk meer bang voor het feit dat m'n tandwielen ovaal zouden gaan worden,of geen tanden meer over zouden houden en dat soort ongein.
Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 15-12-2003 17:09
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
master of disaster_rs50 |
15-12-2003 17:09 |
Posts: 1839 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
quickshift zou ik alleen maken voor opschakelen..
Waar je ook over kunt denken is een simpel dodemansknopje.. die je indrukt dat hij dan ontsteking overslaat... en dat je dan schakelt.. iets minder makkelijk, maar alsnog beter dan koppelen
Jah daar zat ik in eerste instantie samen met die gozer ook aan te denken,maar als ik steeds die knop zelf in moet drukken heb ik 't idee dat dat evenveel tijd kost als koppelen.of zie jij dat anders?
Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 15-12-2003 17:10
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
Blorn |
15-12-2003 17:12 |
Posts: 13825 |
Ja...
|
|
|
|
GMP 407 |
15-12-2003 17:14 |
Posts: 1182 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
[...]
Ik was eigenlijk meer bang voor het feit dat m'n tandwielen ovaal zouden gaan worden,of geen tanden meer over zouden houden en dat soort ongein.
Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 15-12-2003 17:09
ja denk ook da er best tandjes afkunne knappe, kzou het vet vinduh als t je lukt ma t lijkt mij nogal riskie
|
|
Streetracing team HGV - GMP 407 |
|
Hans F |
15-12-2003 17:18 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theredone51
maar hij onderbreekt dan de onsteking, maar dat wil toch niet zeggen dat je blok dan geen toeren meer maakt?? wat gebeurt er dan precies als je onsteking onderbreekt, heeft ie geen aandrijving meer ok, maar bak blijft toch nog wel doordraaien door de snelheid van je brom??
als je je koppeling inknijpt en je rijd draait je bak ook gewoon door
|
|
|
|
chriss |
15-12-2003 17:21 |
Posts: 1859 |
ik snap niet waarom mensen denken dat het slecht is zonder koppeling op te schakelen
gewoon gas los en omhoog (toeren van kruk vallen weg en bak draaid door, versnelling hoger en je pakt de kruk weer op), alleen in de 1 met koppeling wegrijden natuurlijk, en terugschakelen...
|
|
|
|
GMP 407 |
15-12-2003 17:24 |
Posts: 1182 |
vet intersantte topic trouwen ma begin er steeds minder van te snappe
|
|
Streetracing team HGV - GMP 407 |
|
Neonlampje |
15-12-2003 17:26 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
[...]
Jah daar zat ik in eerste instantie samen met die gozer ook aan te denken,maar als ik steeds die knop zelf in moet drukken heb ik 't idee dat dat evenveel tijd kost als koppelen.of zie jij dat anders?
kost ongeveer net zo veel tijd ja
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
15-12-2003 17:29 |
Posts: 1839 |
hhmmmm dan zou 't om te beginnen mischien wel een goed idee zijn om alleen de dodemans knop erop te zetten.
Bevalt het niet dan kan ik 'm er zo weer af halen.
En als ik het wel wil houden kan ik in de tussen tijd bedenken hoe ik 't automatisch kan laten regelen.
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
de_koen |
15-12-2003 17:30 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chriss
ik snap niet waarom mensen denken dat het slecht is zonder koppeling op te schakelen
gewoon gas los en omhoog (toeren van kruk vallen weg en bak draaid door, versnelling hoger en je pakt de kruk weer op), alleen in de 1 met koppeling wegrijden natuurlijk, en terugschakelen...
je krukas blijft met nagenoeg hetzelfde aantal toeren draaien bij gas los, de "trekkracht" verdwijnt echter, daardoor komt er even geen aandrijfkracht op de versnellingsbak, en kan je zonder schade opschakelen.
Uitschakelen van de ontsteking is niet nodig eens je de techniek door hebt.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Blorn |
15-12-2003 17:36 |
Posts: 13825 |
Uitschakelen van ontsteking gaat sneller als gas los, dus zou in principe sneller moeten zijn. Maar dan moet het wel autmatisch gaan.
|
|
|
|
Dit topic is 5599 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 7
|
|