Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - quick-shift

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1102 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14094 - quick-shift
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5558 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GMP 407 15-12-2003 17:04 Print reply
Posts: 1182
mmmm zal ie niet lekker vinduh :p wel leuk om te probere enzo hoelang hij t volhoud is ie kapot gooi je er gewoon een metrakti schakelas in
 
Streetracing team HGV - GMP 407
Blorn 15-12-2003 17:07 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


daarom zet je ook je ontsteking uit tijdens het schakelen
Kan ook...
 
Neonlampje 15-12-2003 17:07 Print reply

Posts: 14825
quickshift zou ik alleen maken voor opschakelen..

Waar je ook over kunt denken is een simpel dodemansknopje.. die je indrukt dat hij dan ontsteking overslaat... en dat je dan schakelt.. iets minder makkelijk, maar alsnog beter dan koppelen
 
theredone51 15-12-2003 17:07 Print reply

Posts: 2506
maar hij onderbreekt dan de onsteking, maar dat wil toch niet zeggen dat je blok dan geen toeren meer maakt?? wat gebeurt er dan precies als je onsteking onderbreekt, heeft ie geen aandrijving meer ok, maar bak blijft toch nog wel doordraaien door de snelheid van je brom??
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
master of disaster_rs50 15-12-2003 17:07 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GMP 407

mmmm zal ie niet lekker vinduh :p wel leuk om te probere enzo hoelang hij t volhoud is ie kapot gooi je er gewoon een metrakti schakelas in


Ik was eigenlijk meer bang voor het feit dat m'n tandwielen ovaal zouden gaan worden,of geen tanden meer over zouden houden en dat soort ongein.

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 15-12-2003 17:09
 
lalalalalala i can't hear you
master of disaster_rs50 15-12-2003 17:09 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

quickshift zou ik alleen maken voor opschakelen..

Waar je ook over kunt denken is een simpel dodemansknopje.. die je indrukt dat hij dan ontsteking overslaat... en dat je dan schakelt.. iets minder makkelijk, maar alsnog beter dan koppelen

Jah daar zat ik in eerste instantie samen met die gozer ook aan te denken,maar als ik steeds die knop zelf in moet drukken heb ik 't idee dat dat evenveel tijd kost als koppelen.of zie jij dat anders?

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 15-12-2003 17:10
 
lalalalalala i can't hear you
Blorn 15-12-2003 17:12 Print reply

Posts: 13825
Ja...
 
GMP 407 15-12-2003 17:14 Print reply
Posts: 1182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]


Ik was eigenlijk meer bang voor het feit dat m'n tandwielen ovaal zouden gaan worden,of geen tanden meer over zouden houden en dat soort ongein.

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 15-12-2003 17:09


ja denk ook da er best tandjes afkunne knappe, kzou het vet vinduh als t je lukt ma t lijkt mij nogal riskie
 
Streetracing team HGV - GMP 407
Hans F 15-12-2003 17:18 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

maar hij onderbreekt dan de onsteking, maar dat wil toch niet zeggen dat je blok dan geen toeren meer maakt?? wat gebeurt er dan precies als je onsteking onderbreekt, heeft ie geen aandrijving meer ok, maar bak blijft toch nog wel doordraaien door de snelheid van je brom??


als je je koppeling inknijpt en je rijd draait je bak ook gewoon door
 
chriss 15-12-2003 17:21 Print reply
Posts: 1859
ik snap niet waarom mensen denken dat het slecht is zonder koppeling op te schakelen

gewoon gas los en omhoog (toeren van kruk vallen weg en bak draaid door, versnelling hoger en je pakt de kruk weer op), alleen in de 1 met koppeling wegrijden natuurlijk, en terugschakelen...
 
GMP 407 15-12-2003 17:24 Print reply
Posts: 1182
vet intersantte topic trouwen ma begin er steeds minder van te snappe
 
Streetracing team HGV - GMP 407
Neonlampje 15-12-2003 17:26 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]

Jah daar zat ik in eerste instantie samen met die gozer ook aan te denken,maar als ik steeds die knop zelf in moet drukken heb ik 't idee dat dat evenveel tijd kost als koppelen.of zie jij dat anders?

kost ongeveer net zo veel tijd ja
 
master of disaster_rs50 15-12-2003 17:29 Print reply
Posts: 1839
hhmmmm dan zou 't om te beginnen mischien wel een goed idee zijn om alleen de dodemans knop erop te zetten.
Bevalt het niet dan kan ik 'm er zo weer af halen.
En als ik het wel wil houden kan ik in de tussen tijd bedenken hoe ik 't automatisch kan laten regelen.
 
lalalalalala i can't hear you
de_koen 15-12-2003 17:30 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chriss

ik snap niet waarom mensen denken dat het slecht is zonder koppeling op te schakelen

gewoon gas los en omhoog (toeren van kruk vallen weg en bak draaid door, versnelling hoger en je pakt de kruk weer op), alleen in de 1 met koppeling wegrijden natuurlijk, en terugschakelen...


je krukas blijft met nagenoeg hetzelfde aantal toeren draaien bij gas los, de "trekkracht" verdwijnt echter, daardoor komt er even geen aandrijfkracht op de versnellingsbak, en kan je zonder schade opschakelen.

Uitschakelen van de ontsteking is niet nodig eens je de techniek door hebt.
 
Honda 5-Bak te koop
Blorn 15-12-2003 17:36 Print reply

Posts: 13825
Uitschakelen van ontsteking gaat sneller als gas los, dus zou in principe sneller moeten zijn. Maar dan moet het wel autmatisch gaan.
 

Dit topic is 5558 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved