Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #14092 - Gaat dit problemen geven?
|
Pagina 4 van 4
|
Dit topic is 2263 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
KaWaReZ |
13-8-2005 14:05 |
|
honda_freak |
13-8-2005 14:06 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekoen2000
rijden zal t tuurlijk altijd maar ik denk dat voor t beter inrijden en soepeler lopen je beter n 18mm of hoger kan pakken
correct me if im wrong: t lijkt mij dat met een 13mm je langzamer op toeren komt en dat ie eerder zal "stikken" door een tekort aan mengsel
hij komt idd langzamer op toeren. maar stikken gebeurt nog steeds bij een verkeerde verhouding... en dat is een kwestie van afstelling
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
AOF |
13-8-2005 14:32 |
Posts: 1477 |
smering is toch gewoon de olie die met het mengsel meekomt en dat dan tussen je big en en small end gaat en langs de zuigerveren en cilinder wand en zogt dat de boel lekker loopt
en als je 13mm komt er minder mengsel binnen en minder olie om te smeren dus en bij 18mm komt er al meer binnen toch
of zit ik nou wat onzin te lullen
|
|
|
|
honda_freak |
13-8-2005 15:16 |
|
christianos |
13-8-2005 19:14 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
Ik lees dit topic net is door.. en men gaat er van uit dat een HM16.6 een 13mm is... maar dit is juist een 12. Een HM16.7 is een belse carb (of een opgevoerde nederlandse) en dat is een 13mm. Nou maakt het niet zo heel veel uit voor de prestaties natuurlijk, maar als je vroeger een beetje wilde opvoeren maar niet te veel.. dan kocht je HM16.7 onderdelen.. (carb, kop, uitlaat, demper) die maakte je brommer net ff wat sneller, maar wel 50cc.. Tot zover de gechiedenis les
[off-topic] zwaar gelul.... is allebei 13 mm.
hm 167 is een 16 mm schat [/off topic]
maar 13 mm op een 70cc kan, alleen je zult het heel erg merken in optrekken, en ik denk ook in top omdat deze carb redelijk knijpt.
YUDB heeft een 13 mm op ze malossi, en dat ding loopt gewoon niet lekker in ze powerband, carabareteur is gewoon te klein
|
|
|
|
FazuL NSR |
13-8-2005 19:17 |
Posts: 2046 |
als je geldgebrek hebt hou je je 13, en dat is wel mogelijk maar lang zal het niet goedgaan en het rijd ook niet chill ofzo, en anders haal je een 18mm voor ?40, je hebt niet voor niks een 70cc toch? als je straks weer je cilinder kan gaan honen en nieuwe zuiger moet kopen is dat net zo duur als een carb. of je ruilt heb tegen een 18?
|
|
|
|
AOF |
13-8-2005 19:19 |
Posts: 1477 |
ja geldgebrek is het probleem niet maar me pa die vond die 70cc ook al niet zoeen goed idee want die vind dat dat te hard gaat.
maar ik probeer wel een 18 te regelen en die erop te zetten zaonder dat hij het ziet
|
|
|
|
FazuL NSR |
13-8-2005 19:22 |
Posts: 2046 |
begrenzen op je carb is sowieso geen goed id :P
Dit bericht is gewijzigd door FazuL NSR op 13-8-2005 om 19:23 uur.
|
|
|
|
honda_freak |
13-8-2005 19:25 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
[off-topic] zwaar gelul.... is allebei 13 mm.
hm 167 is een 16 mm schat [/off topic]
maar 13 mm op een 70cc kan, alleen je zult het heel erg merken in optrekken, en ik denk ook in top omdat deze carb redelijk knijpt.
YUDB heeft een 13 mm op ze malossi, en dat ding loopt gewoon niet lekker in ze powerband, carabareteur is gewoon te klein
[offtopic] wat brabbel jij? in de egte wereld is een 16.6 een 12mm en een 16.7 een 13, een 16mm heeft geen belettering net als de immi 18, en ze worden dus ook regelmatig door elkaar gehaald, maar goed.. als jij dat niet vind, moet je dat zelf weten [/offtopic]
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Dit topic is 2263 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 4
|
|