Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gaat dit problemen geven?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 968 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14092 - Gaat dit problemen geven?
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 2263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KaWaReZ 13-8-2005 14:05 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988
maar dan heb je toch ook veel minder smering met een 13 mm?



kheb ook zon vaag idee dat hij niet helemaal weet wat smering nou precies is


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
honda_freak 13-8-2005 14:06 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekoen2000
rijden zal t tuurlijk altijd maar ik denk dat voor t beter inrijden en soepeler lopen je beter n 18mm of hoger kan pakken


correct me if im wrong: t lijkt mij dat met een 13mm je langzamer op toeren komt en dat ie eerder zal "stikken" door een tekort aan mengsel


hij komt idd langzamer op toeren. maar stikken gebeurt nog steeds bij een verkeerde verhouding... en dat is een kwestie van afstelling
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
AOF 13-8-2005 14:32 Print reply

Posts: 1477
smering is toch gewoon de olie die met het mengsel meekomt en dat dan tussen je big en en small end gaat en langs de zuigerveren en cilinder wand en zogt dat de boel lekker loopt

en als je 13mm komt er minder mengsel binnen en minder olie om te smeren dus en bij 18mm komt er al meer binnen toch
of zit ik nou wat onzin te lullen
 
honda_freak 13-8-2005 15:16 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988
smering is toch gewoon de olie die met het mengsel meekomt en dat dan tussen je big en en small end gaat en langs de zuigerveren en cilinder wand en zogt dat de boel lekker loopt

en als je 13mm komt er minder mengsel binnen en minder olie om te smeren dus en bij 18mm komt er al meer binnen toch
of zit ik nou wat onzin te lullen


de hoeveelheid benzine die je binnen krijgt per rondje is klein, het is voornamelijk lucht (dit omdat je meerdere moleculen lucht nodig hebt voor 1 molecuul benzine als je volledige verbranding wilt, plus dat een gas meer ruimte inneemt dan een vloeistof), als je dus netjes 1:50 smeert dan is de hoeveelheid 2T olie nog eens 50 keer zo klein als de hoeveelheid benzine.. dat is dus bijna niets, maar voldoende, het maakt dus heel weinig uit of je nou met een 18 of met een 13 rijd, want de hoeveelheden zijn zo klein dat het verschil miniem is. ALs je dan ook nog is alle andere factoren mee gaat rekenen, zoals te veel lucht door verkeerde afstelling of valse lucht, dan blijft er van dat verschil in slijtage al helemaal niets meer over.

 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
christianos 13-8-2005 19:14 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
Ik lees dit topic net is door.. en men gaat er van uit dat een HM16.6 een 13mm is... maar dit is juist een 12. Een HM16.7 is een belse carb (of een opgevoerde nederlandse) en dat is een 13mm. Nou maakt het niet zo heel veel uit voor de prestaties natuurlijk, maar als je vroeger een beetje wilde opvoeren maar niet te veel.. dan kocht je HM16.7 onderdelen.. (carb, kop, uitlaat, demper) die maakte je brommer net ff wat sneller, maar wel 50cc.. Tot zover de gechiedenis les



[off-topic] zwaar gelul.... is allebei 13 mm.
hm 167 is een 16 mm schat [/off topic]


maar 13 mm op een 70cc kan, alleen je zult het heel erg merken in optrekken, en ik denk ook in top omdat deze carb redelijk knijpt.
YUDB heeft een 13 mm op ze malossi, en dat ding loopt gewoon niet lekker in ze powerband, carabareteur is gewoon te klein

 
FazuL NSR 13-8-2005 19:17 Print reply

Posts: 2046
als je geldgebrek hebt hou je je 13, en dat is wel mogelijk maar lang zal het niet goedgaan en het rijd ook niet chill ofzo, en anders haal je een 18mm voor ?40, je hebt niet voor niks een 70cc toch? als je straks weer je cilinder kan gaan honen en nieuwe zuiger moet kopen is dat net zo duur als een carb. of je ruilt heb tegen een 18?
 
AOF 13-8-2005 19:19 Print reply

Posts: 1477
ja geldgebrek is het probleem niet maar me pa die vond die 70cc ook al niet zoeen goed idee want die vind dat dat te hard gaat.
maar ik probeer wel een 18 te regelen en die erop te zetten zaonder dat hij het ziet
 
FazuL NSR 13-8-2005 19:22 Print reply

Posts: 2046
begrenzen op je carb is sowieso geen goed id :P

Dit bericht is gewijzigd door FazuL NSR op 13-8-2005 om 19:23 uur.
 
honda_freak 13-8-2005 19:25 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]



[off-topic] zwaar gelul.... is allebei 13 mm.
hm 167 is een 16 mm schat [/off topic]


maar 13 mm op een 70cc kan, alleen je zult het heel erg merken in optrekken, en ik denk ook in top omdat deze carb redelijk knijpt.
YUDB heeft een 13 mm op ze malossi, en dat ding loopt gewoon niet lekker in ze powerband, carabareteur is gewoon te klein



[offtopic] wat brabbel jij? in de egte wereld is een 16.6 een 12mm en een 16.7 een 13, een 16mm heeft geen belettering net als de immi 18, en ze worden dus ook regelmatig door elkaar gehaald, maar goed.. als jij dat niet vind, moet je dat zelf weten [/offtopic]
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Dit topic is 2263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved