Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gaat dit problemen geven?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14092 - Gaat dit problemen geven?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 15-12-2003 17:24 Print reply
Posts: 4326
eurocil. is toch zo'n laagtoerig ding? Dan zal het heus nog wel lopen met een 13mm
 
chriss 15-12-2003 17:25 Print reply
Posts: 1859
idd geen respect...
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Hans weet het iig beter als jij

50cc.nl, kijk maar eens.

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 15-12-2003 16:17

 
henk huppelschoten 15-12-2003 17:26 Print reply
Posts: 656
mijn advies: koop voor 53 eurow een 18mm keihin imitatie die heb ik ook en die is (naar mijn mening) net zo goed als normaal keihin dan weet je zeker dat je goed zit
 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!
de_koen 15-12-2003 17:50 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk huppelschoten

mijn advies: koop voor 53 eurow een 18mm keihin imitatie die heb ik ook en die is (naar mijn mening) net zo goed als normaal keihin dan weet je zeker dat je goed zit


dan kan je beter een 2de handse 18mm keihin kopen.

16mm vind ik de min. op 70cc'tje, das dan gewoon naar mijn gevoel
 
Honda 5-Bak te koop
Kampersjaak 15-12-2003 18:01 Print reply

Posts: 12285
ik rij met de mtx-sh
op een 70cc eurocilindro
met een 13mm (16.6 ) en het rijd perfect.
niets geen problemen
 
oderint dum metuant
AOF 13-8-2005 13:19 Print reply

Posts: 1477
dit topic is al ouder dus niet op die oude replays reageren want daar heeft niemand meer wat aan


maar ik hbe dus een 70cc athena op mijn nsr en een 13 mm cabarateur en die moet i over 2 weken dus gaan inrijden. maar zal dit goed gaan of is de kans op een warmloper dan erg groot?
 
KaWaReZ 13-8-2005 13:21 Print reply

Posts: 20582
ik rij met 100cc op een 18mm, gaat goed..

13 op een 70 zou op sich ook niet zon probleem moeten zijn, liever wat groter

edit: degene die gaat zeiken overde datum oid krijgt pp

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 13-8-2005 om 13:22 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
honda_freak 13-8-2005 13:27 Print reply

Posts: 7650
Ik lees dit topic net is door.. en men gaat er van uit dat een HM16.6 een 13mm is... maar dit is juist een 12. Een HM16.7 is een belse carb (of een opgevoerde nederlandse) en dat is een 13mm. Nou maakt het niet zo heel veel uit voor de prestaties natuurlijk, maar als je vroeger een beetje wilde opvoeren maar niet te veel.. dan kocht je HM16.7 onderdelen.. (carb, kop, uitlaat, demper) die maakte je brommer net ff wat sneller, maar wel 50cc.. Tot zover de gechiedenis les
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
KaWaReZ 13-8-2005 13:29 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
Ik lees dit topic net is door.. en men gaat er van uit dat een HM16.6 een 13mm is... maar dit is juist een 12. Een HM16.7 is een belse carb (of een opgevoerde nederlandse) en dat is een 13mm. Nou maakt het niet zo heel veel uit voor de prestaties natuurlijk, maar als je vroeger een beetje wilde opvoeren maar niet te veel.. dan kocht je HM16.7 onderdelen.. (carb, kop, uitlaat, demper) die maakte je brommer net ff wat sneller, maar wel 50cc.. Tot zover de gechiedenis les



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988
dit topic is al ouder dus niet op die oude replays reageren want daar heeft niemand meer wat aan


maar ik hbe dus een 70cc athena op mijn nsr en een 13 mm cabarateur en die moet i over 2 weken dus gaan inrijden. maar zal dit goed gaan of is de kans op een warmloper dan erg groot?



dank voor de geschiedenisles, maar dat geeft niet echt een antwoord op deze vraag?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
AOF 13-8-2005 13:49 Print reply

Posts: 1477
en als ik een 18 erop zet, gaat ie dan veel harder?
 
honda_freak 13-8-2005 13:52 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



[...]



dank voor de geschiedenisles, maar dat geeft niet echt een antwoord op deze vraag?


sorry

nog even mijn antwoord op de vraag :

een warmloper krijg je als je cilinder te warm word, als je dus zorgt voor een goede koelwind (dus goed warm rijden, zeker in het begin op tijd door schakelen), een goede smering (een extra dopje 2takt olie bij je benzine), en een goede benzine/lucht verhouding (goed afstellen) dan zal je brommer niet vastlopen mits je de cil netjes installeerd (dus ook geen valse lucht, en de zuiger op de juiste manier erin, dopje olie voor de beginsmering). Een grotere carb zorgt ervoor dat er meer benzine en lucht in je cil kan komen zodat je een sterkere verbranding krijgt, zodat je meer kracht en meer snelheid uit je cil krijgt, maar verminderd niet de kans op een vastloper als je beide carbs gewoon netjes afsteld.

met een 13mm carb krijg je dus nooit echt de volle kracht die je 70 cil kan geven.. daarom zou ik een grotere carb nemen.. maar dat is dus weer wat anders
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
AOF 13-8-2005 13:56 Print reply

Posts: 1477
maar dan heb je toch ook veel minder smering met een 13 mm?
 
Hardstyle 13-8-2005 14:01 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988
maar dan heb je toch ook veel minder smering met een 13 mm?


Veel minder, nah laten we zeggen nog genoeg hoor..

 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
honda_freak 13-8-2005 14:03 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988
maar dan heb je toch ook veel minder smering met een 13 mm?


tis niet dat er liters benzine in je cil komen per toer, dus het verschil is niet zo heel erg groot tussen een 13 en een 18 mm carb, en het is zeker te verwaarlozen als je kijkt naar alle andere factoren
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
koekoen2000 13-8-2005 14:04 Print reply

Posts: 340
rijden zal t tuurlijk altijd maar ik denk dat voor t beter inrijden en soepeler lopen je beter n 18mm of hoger kan pakken


correct me if im wrong: t lijkt mij dat met een 13mm je langzamer op toeren komt en dat ie eerder zal "stikken" door een tekort aan mengsel
 
Wat Vind Je Van Mn Rijstijl Bel: 0900-FUCK YOU

Dit topic is 2282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved