Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uiltaat uitstoken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14071 - uiltaat uitstoken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 14-12-2003 15:38 Print topicpost

Posts: 2524
blijft toch altijd een leuk klusje die uitlaat uitstoken maar blijft ook altijd geklooi. Ik heb altijd het probleem dat die vlam snel uitgaat. Daarbij staat er in de faq iets over met een compressor erin blazen maar dit is al helemaal niet succesvol. Kan iemand heel precies omschrijf hoe hij dat doet.

daarmee bedoel ik dus:
waar je de compressor opzet en doe je dat vanaf het begin.

gooi je er veel benzine in of een klein beetje maar.

hoe zet/hang je je uitlaat neer

hoe weet je of het klaar is.

en volgens mij kon je het beste met een rubbere hamer de zooi eruit kloppen maar mag ie dan eerst afkoelen??
 

Martijn 14-12-2003 16:54 Print reply
Posts: 10000
ik vind dat zowieso een kutmanier..

in boeken die ik heb staat dat je een stuk prikkeldraad of staalwol met een ketting door je uitlaat moet trekken..(zou staalwol doen) ...en dan trek je de zooi er zo uit..

ik heb in mn uitlaat heel veel olieachtige smurrie zitten..hebi k em eerst heel heet gestookt met verfafbrander..heel lang..dat het opdroogde..end an eruit gejetst...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
mr200r 14-12-2003 16:58 Print reply
Posts: 5122
Ik maak hem altyd met een oude koppelingsbinnen-
kabel goed geraafeld.
 
mr200r
Rick 14-12-2003 17:00 Print reply

Posts: 3788
ik pleur er gewoon zoot benzine in en steek em daarna in de hens, dikke steekvlammen eruit en daarna gewoon ff uitkloppen en met de compressor alle troep eruit spuiten
werkt prima, kijk alleen uit waar die steekvlam heen gaat
 
Ride like your ass is on fire!!!
thijs 14-12-2003 17:02 Print reply
Posts: 448
volgens de haynes manual kun je het er ook uit laten weken met een of ander zuur ofzo
 
bartos 14-12-2003 17:08 Print reply

Posts: 1372
ik heb er eerst een hele lading bezine ingegoit maar dat wou net echt door de wind.

Toen heb ik de autogeen bronder er op gezet en eerst flink heet stooken (uit laat werd rood heet) en dan met de compresor er veel lucht in spuiten ern blijfen stokken.
 
Rik 14-12-2003 17:11 Print reply

Posts: 3464
khad bij me mt uitlaat op me werk in benzine laten weeken... zodat die troep lekker losweekt, daarna met een brander helemaal warm stoken en ook die vlam eff ibnnen erin doen is hij zo schoon
 
-jaZper- 14-12-2003 18:37 Print reply

Posts: 3841
is dat zoo simpel? mm toch maar eens een keer doen, hoeveel km/h scheelde het dan bij jullie?
 
groene motoren gaan harder
Teunmenator 14-12-2003 21:35 Print reply

Posts: 2524
Maar mijn vraag was dus. mag ie afkoelen?? en je maakt hem eerst warm en spuit er daarna met lucht doorheen? of tegelijk? en wordt er nou wel of niet veel met benzine gewerkt en zo ja hoe en waarop zeg maar...

en zoals jazper al zei scheelt da veel km/h??
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-12-2003 21:53 Print reply

Posts: 17929
benzine erin
aansteken en met compressor EROVERHEEN blazen

als vlam goed aan in erin blazen binnen paar seconden gloeit het kool en de pijp

dan met houten hamer erop tikken en het kool vliegt in t rond

 
Teunmenator 15-12-2003 9:22 Print reply

Posts: 2524
misschien een rare vraag maar waarvoor dient de lucht dan die je eroverheen blaast???

en je moet dus tikken met de hamer als ie warm is? of MAG ie wel eerst afkoelen is namelijk altijd wel handig. En moet ie echt roodgloeiend ofzow zijn, of van binnen of gewoon goed warm zeg maar.

en is het nou wel of niet het beste om er met prikkeldraad ofzow doorheen te gaan..
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-12-2003 12:08 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

misschien een rare vraag maar waarvoor dient de lucht dan die je eroverheen blaast???
zodat er aan de uitlaat gezogen word en dus de vlam naar binne gaat

en je moet dus tikken met de hamer als ie warm is? of MAG ie wel eerst afkoelen is namelijk altijd wel handig. En moet ie echt roodgloeiend ofzow zijn, of van binnen of gewoon goed warm zeg maar.
moet warm zijn anders laat de kool niet los, als die roodgloeid is het het beste tikken kan ook met metalen hamer

en is het nou wel of niet het beste om er met prikkeldraad ofzow doorheen te gaan..

 
Ralf 15-12-2003 14:25 Print reply

Posts: 9073
Bij schottenloze uitlaten vind ik een stuk staalkabel aan een boormachine ook niet zo slecht werken.
 
Teunmenator 15-12-2003 19:37 Print reply

Posts: 2524
haha op zich wel een goed idee ja.. moet wel te doen zijn. Maar nou snap ik eigenlijk nog het nut niet van die compressor is dat nou omdat je dan de benzine wat uit elkaar blaast zodat het wat harder stookt ofzow of probeer je al onder het stoken zooi eruit te blazen of waarvoor is het precies
 
-jaZper- 15-12-2003 19:52 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

is dat zoo simpel? mm toch maar eens een keer doen, hoeveel km/h scheelde het dan bij jullie?

 
groene motoren gaan harder
denollie(the real one) 15-12-2003 22:51 Print reply

Posts: 501
kheb eht uitbranden ook eesn geprobeerd maar toen ging men piaggio nog slechter .


wat is de beste manier.
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............

Dit topic is 1442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved