Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vaag carb prob

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 882 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1407 - vaag carb prob
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 28-8-01?19:05 Print topicpost

Posts: 10355
oioi

mijn MT heb een probleempi en ik vroeg me af of iemand me kan vertellen wat er psies kapot is an me carb, want ik heb al de helft van een andere carb in deze gepielkt en nog hetzelfde probleem :(.

tis een 70zeta gloednieuwe Lveer, 20mm mikuni en std snel bochie

als ik halfgas wegrijd en ik blijf 50 rijden met halfgas dan blijft ie wel vooruitgaan, maar als ik ff goed gas ga geven, en ik rijd een 5 seconden 70 ofzo, met volgas, dan op een gegeven moment dan ineens mwwwwwwhoeeeeeeeelllhbbppp doet ie alsof ie geen benzine krijgt.
Dan moet ik 2x kicken en dan aanduwen, de eerste en de 2e kick, doet ie NIX, nog steeds alsof er geen benzine komt. maar zodra ik duw dan kan ik direct volgas geven met koppeling erbij, dan heb ie ineens geen enkel probleem en kan ik volgas wegrijden.

mijn theorie is dat mn vlotter niet snel genoeg is of lek is ofzo. Benzine komt wel gewoon goed snel uit ut kraantje stromen.

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

FastCrosser 28-8-01?19:15 Print reply
Posts: 473
Ik heb met mijn Suzuki TSX min of meer hetzelfde probleem! Als ik in zijn 5 9000-9500 toeren rijdt (topspeed for mij) dan na 5-10 sec. krijgt ie ff geen benzine meer gaat ie vet stotteren, dan moet ik ff mijn gashendel terugdraaien en weer gassen en dan doet ie het weer! Echt vaag. Wel superirri als je een scooter eruit probeert te rijden...
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Nick - Administrator 28-8-01?19:27 Print reply

Posts: 4967
Kijk ff of je met je mond lucht door je carb kan blazen (dus door het palletje waar je benzineslang aan moet), met je vlotter open. Als dat kan is er niks mis met je brandstoftoevoer (mits de stroom vanuit je tank dus goed is) als het moeilijk gaat of helemaal niet is er iets mis in je carb (vuil?).
Kijk ook of je vlotternaald niet blijft hangen, dat kan natuurlijk ook het probleem zijn.
 
Saknet 29-8-01?00:32 Print reply

Posts: 10355
tja, net dus 5km met 10km/u gereden, zodra ik iets aan gas gaf viel ie uit, kon echt mar een heel klein beetje
en dan de helepoos stukjke rijden van 5 meter dan snel gas dicht anders remt ie harder af en dan na 1 sec weer klein beetje gas geven zodra je teveel gas geeft valt ie weer uit

dus na zon 5km was ik da zat en haalde ik me benzineslangeke ees los en ik blaze der op maar ik kon hard blazen want het kwam der biiiiijjjjjna niiiiiiett doorheen, ik wer helemaal duizelig van het blazen, en daarna ook nog eens net in 1 klap recht overeind gaan staan dat ik viel bijna om ineens en zag allemaal flitsen enzo
tja die benzinedampen doen je wat he
nah kwam door dak griep heb denk

mar ja paar x proberen blazen en toen kon de vlotterkamer 1x vol lopen en heb ik ongeveer 3km afgelegd en toen moest ik er nog 5 toen heb ik nog een keer geblazen en toen wou hij 2km 60 rijden!
toen moest ik weer 3km 35 rijden, harder wou tie niet, inhoude en doen..

en dan kom je 3 kwartier later dan normaal thuis

morge mar die vlottershit naaldtroep enzovoorts in spiritus of whatever laten reinigen rijn rein ik heb geen flauw id is het nou met ij of ei nouja boeieh

edit tis ei!
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
gran turismo 29-8-01?00:50 Print reply
Posts: 735
Zoiets heb ik tijdens het inrijden gehad.
Ik was al een tijdje rustig 40 aan het rijden, dus ik wou hem is een beetje doortrekken, dat ging goed tot de 60 en toen sloeg ie opeens af.
Nadat ik hem weer had gestart wou die ook niet harder als 5km/u prutelen.
Ik schrok me toen de tering! ik dacht dat ik me cilinder naar de klote gereden had.
Maar het bleek alleen de bougie te zijn die kapot was, met een nieuwe deed ie het weer.
Maar in jou geval zou ik gewoon ff nieuwe slangetjes aansluiten.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Saknet 29-8-01?02:36 Print reply

Posts: 10355
hehehe, das heel wat anders duud
dat geschok ken ik wel, khad met me MB altijd een lekke keerring dus kwam er teveel olie wel vaak olie van blok bijvulle mar goed altijd als ik langzaam reed een paar tellen dan hield elke bougie er mee op, heb wel stuk of 5 in gehad

nouja op een gegeven moment mar geaccepteerd en hard rijden he

das gewooon zon geschok waarbij je brommer de helft van de tijd niet vonkt, wat ik nu heb is een geschok waarbij je aan het geluid verneemt dat er geen benzine komt.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved