Neonlampje |
14-12-2003 13:43 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/44/avatar) Posts: 14825 |
goed boekje om mee te beginnen is die van Graham Bell:
Graham Bell's - two stroke performance tuning
Engels, maargoed daar moet je je maar overheen zetten aangezien er weinig nederlands talige boeken zijn over dit onderwerp.
John Robinson - motorcycle tuning (two stroke)
Jennings heeft ook een leuk boek geschreven...
Voorkeur gaat uit naar bell als je er nog niet veel verstand van hebt... goede basis, in mijn ogen iets te praktijk-gericht...
En na deze titels komen de wat grotere boeken, van b.v blair.. waar ik 142 euro voor neer heb moeten leggen ![](img/post/s/recht.gif)
Maar dat raad ik jullie niet aan!
|
|
|
|
Pingu |
14-12-2003 13:47 |
Posts: 1842 |
Je zou ook macdizzy door kunnnen nemen, heb je ook al veel aan.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Joscross |
14-12-2003 13:48 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1825/avatar) Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
goed boekje om mee te beginnen is die van Graham Bell:
Graham Bell's - two stroke performance tuning
Engels, maargoed daar moet je je maar overheen zetten aangezien er weinig nederlands talige boeken zijn over dit onderwerp.
John Robinson - motorcycle tuning (two stroke)
Jennings heeft ook een leuk boek geschreven...
Zijn die te krijgen @ the lokal bieb ![](img/post/s/smile.gif) ?
|
|
|
|
Neonlampje |
14-12-2003 13:49 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/44/avatar) Posts: 14825 |
jup, voornamenlijk het cilinder-mapping gedeelte...
Maar ik vind het toch fijner om boekje te hebben waar t allemaal goed in staat, vind dizzy nogal wazig op sommige punten
joscross: dat weet ik niet, de openbare bieb heeft wel 1 exemplaar van blairs boek, dus die andere.. zou haast wel moeten.. maar kan niet met zekerheid zeggen
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 14-12-2003 13:51
|
|
|
|
70ccmt5 |
14-12-2003 13:52 |
Posts: 41 |
bedankt ga ik glijk ff naar de bieb van de week ff rondspitten in het egte tunings werk.
|
|
----= Honda = Powah =---- |
|
Pas |
14-12-2003 14:50 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1948/avatar) Posts: 1181 |
ach, ik heb nu de uitlaatpoort vrijgemaakt. Zie misschien vanmiddag al wat het effect is.
Als de uitlaatpoort helemaal open is, klopt het dat dan ook een deel van de inlaat + spoelpoorten open zijn, vind dat namelijk een beetje vaag...
|
|
GSXR600K1 |
|
huh |
14-12-2003 16:54 |
Posts: 1755 |
Onze bieb heeft echt niks wat techniek betreft...het moeilijkste wat ze hebben is nog wel hoe je een lampje moet vervangen ofzo
En hoe je aan info komt als je dr meer van wilt weten?
Bell zn boek is wel een aanrader idd...verder kun je hier wat op het forum searchen, daar staan ook misschien een aantal dingen die de 'missing links' in je hoofd kunnen opvullen. Ook staat er in de signature van sommige mensen hier wel een interessante site, is ook een forum btw
|
|
|
|
Blukaap |
14-12-2003 17:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/380/avatar) Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pas
ach, ik heb nu de uitlaatpoort vrijgemaakt. Zie misschien vanmiddag al wat het effect is.
Als de uitlaatpoort helemaal open is, klopt het dat dan ook een deel van de inlaat + spoelpoorten open zijn, vind dat namelijk een beetje vaag...
Als de uitlaatpoort helemaal open is moeten de spoelpoorten ook volledig geopend zijn.
Vaak is het zelfs zo dat als de spoelpoorten geopend zijn, dat de uitlaatpoort dan zeg maar 1 of 2mm eerder al volledig geopend is (en gezien je portmap is dat hier ook zo).
|
|
Bastila is lief |
|
Pas |
14-12-2003 18:34 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1948/avatar) Posts: 1181 |
klopt, maar dat is dus normaal?
|
|
GSXR600K1 |
|
Neonlampje |
14-12-2003 19:05 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/44/avatar) Posts: 14825 |
jahoor nix mis mee..
maar houd er wel rekening mee dat ook poorten tov elkaar nogal van hoogte kunnen verschillen bij imi's, mayb iets om ook te corrigeren..
|
|
|
|
-jaZper- |
14-12-2003 19:30 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2534/avatar) Posts: 3841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pas
klopt, maar dat is dus normaal?
de spoelpoorten zijn, als de zuiger helemaal naar beneden is, samen met de uitlaatpoort open dit is nodgig om de uitlaatgassen uit de cilinder te drijven doormiddel van nieuw mengsel dat via de spoelpoorten je cilinder binnen komt
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Pas |
14-12-2003 23:30 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1948/avatar) Posts: 1181 |
hij zit eronder. Heb een 70 dellorto sproeier in me 16mm keihin zitten (std luchtbox). Daaromee kan ik alleen stationair draaien met de choke erop. Dus morgen ff groter sproeiertje erin. Heb alleen nog een 82 liggen, maar dat is waarschijnlijk overkill...
|
|
GSXR600K1 |
|
SkaBla [Pim] |
14-12-2003 23:47 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/646/avatar) Posts: 4659 |
k denk dat doet nog te klein is...
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
Pas |
14-12-2003 23:48 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1948/avatar) Posts: 1181 |
dan heb ik zelfs nog een 88 liggen...
|
|
GSXR600K1 |
|
MWvdK |
15-12-2003 2:53 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1365/avatar) Posts: 2247 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pas
dan heb ik zelfs nog een 88 liggen...
probeer dat es... zal wel aardig in de buurt komen denk ik...
|
|
|
|