Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat wegdremelen bij 50cc imi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14043 - wat wegdremelen bij 50cc imi
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4643 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 14-12-2003 13:43 Print reply

Posts: 14825
goed boekje om mee te beginnen is die van Graham Bell:
Graham Bell's - two stroke performance tuning

Engels, maargoed daar moet je je maar overheen zetten aangezien er weinig nederlands talige boeken zijn over dit onderwerp.

John Robinson - motorcycle tuning (two stroke)
Jennings heeft ook een leuk boek geschreven...

Voorkeur gaat uit naar bell als je er nog niet veel verstand van hebt... goede basis, in mijn ogen iets te praktijk-gericht...

En na deze titels komen de wat grotere boeken, van b.v blair.. waar ik 142 euro voor neer heb moeten leggen
Maar dat raad ik jullie niet aan!
 
Pingu 14-12-2003 13:47 Print reply
Posts: 1842
Je zou ook macdizzy door kunnnen nemen, heb je ook al veel aan.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Joscross 14-12-2003 13:48 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

goed boekje om mee te beginnen is die van Graham Bell:
Graham Bell's - two stroke performance tuning

Engels, maargoed daar moet je je maar overheen zetten aangezien er weinig nederlands talige boeken zijn over dit onderwerp.

John Robinson - motorcycle tuning (two stroke)
Jennings heeft ook een leuk boek geschreven...


Zijn die te krijgen @ the lokal bieb?
 
Neonlampje 14-12-2003 13:49 Print reply

Posts: 14825
jup, voornamenlijk het cilinder-mapping gedeelte...

Maar ik vind het toch fijner om boekje te hebben waar t allemaal goed in staat, vind dizzy nogal wazig op sommige punten

joscross: dat weet ik niet, de openbare bieb heeft wel 1 exemplaar van blairs boek, dus die andere.. zou haast wel moeten.. maar kan niet met zekerheid zeggen

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 14-12-2003 13:51
 
70ccmt5 14-12-2003 13:52 Print reply
Posts: 41
bedankt ga ik glijk ff naar de bieb van de week ff rondspitten in het egte tunings werk.
 
----= Honda = Powah =----
Pas 14-12-2003 14:50 Print reply

Posts: 1181
ach, ik heb nu de uitlaatpoort vrijgemaakt. Zie misschien vanmiddag al wat het effect is.

Als de uitlaatpoort helemaal open is, klopt het dat dan ook een deel van de inlaat + spoelpoorten open zijn, vind dat namelijk een beetje vaag...
 
GSXR600K1
huh 14-12-2003 16:54 Print reply
Posts: 1755
Onze bieb heeft echt niks wat techniek betreft...het moeilijkste wat ze hebben is nog wel hoe je een lampje moet vervangen ofzo

En hoe je aan info komt als je dr meer van wilt weten?

Bell zn boek is wel een aanrader idd...verder kun je hier wat op het forum searchen, daar staan ook misschien een aantal dingen die de 'missing links' in je hoofd kunnen opvullen. Ook staat er in de signature van sommige mensen hier wel een interessante site, is ook een forum btw

 
Blukaap 14-12-2003 17:17 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pas

ach, ik heb nu de uitlaatpoort vrijgemaakt. Zie misschien vanmiddag al wat het effect is.

Als de uitlaatpoort helemaal open is, klopt het dat dan ook een deel van de inlaat + spoelpoorten open zijn, vind dat namelijk een beetje vaag...




Als de uitlaatpoort helemaal open is moeten de spoelpoorten ook volledig geopend zijn.
Vaak is het zelfs zo dat als de spoelpoorten geopend zijn, dat de uitlaatpoort dan zeg maar 1 of 2mm eerder al volledig geopend is (en gezien je portmap is dat hier ook zo).
 
Bastila is lief
Pas 14-12-2003 18:34 Print reply

Posts: 1181
klopt, maar dat is dus normaal?
 
GSXR600K1
Neonlampje 14-12-2003 19:05 Print reply

Posts: 14825
jahoor nix mis mee..
maar houd er wel rekening mee dat ook poorten tov elkaar nogal van hoogte kunnen verschillen bij imi's, mayb iets om ook te corrigeren..
 
-jaZper- 14-12-2003 19:30 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pas

klopt, maar dat is dus normaal?

de spoelpoorten zijn, als de zuiger helemaal naar beneden is, samen met de uitlaatpoort open dit is nodgig om de uitlaatgassen uit de cilinder te drijven doormiddel van nieuw mengsel dat via de spoelpoorten je cilinder binnen komt
 
groene motoren gaan harder
Pas 14-12-2003 23:30 Print reply

Posts: 1181
hij zit eronder. Heb een 70 dellorto sproeier in me 16mm keihin zitten (std luchtbox). Daaromee kan ik alleen stationair draaien met de choke erop. Dus morgen ff groter sproeiertje erin. Heb alleen nog een 82 liggen, maar dat is waarschijnlijk overkill...
 
GSXR600K1
SkaBla [Pim] 14-12-2003 23:47 Print reply

Posts: 4659
k denk dat doet nog te klein is...
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Pas 14-12-2003 23:48 Print reply

Posts: 1181
dan heb ik zelfs nog een 88 liggen...
 
GSXR600K1
MWvdK 15-12-2003 2:53 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pas

dan heb ik zelfs nog een 88 liggen...

probeer dat es... zal wel aardig in de buurt komen denk ik...
 

Dit topic is 4643 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved