Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Begrenzing in de Vario

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 932 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14035 - Begrenzing in de Vario
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3198 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Incubusattax 13-12-2003 10:38 Print topicpost
Posts: 11
Ik heb een Piaggio Ciao Mix en toen ik de vario opengooide zag ik dat er achter de vario een klein ringetje zat. Is dit nu de begrenzing of niet ? Want toen ik het eruit haalde en alles terug monteerde dan blokkeerde mijn achterwiel

Heb alles geprobeerd, maar uiteindelijk had ik dan toch gezien dat het aan de vario lag dat men wiel blokeerde. Enig idee hoe dat komt, hoe ik het kan voorkomen en of dat ringetje echt wel een begrenzing is.
 
.:Pardon Me While I Burst Into Flames:.

Pistonpen Paultje 13-12-2003 11:13 Print reply

Posts: 8678
Vespa heeft naar mijn weten een centrifugaal koppeling
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-12-2003 11:14 Print reply

Posts: 17929
een ciao mix heeft niet eens een vario

dat ringetje is een borging dat je poullie er niet af valt


caio is begrenst op luchtfilter
 
DaveTSX 13-12-2003 11:32 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

een ciao mix heeft niet eens een vario

dat ringetje is een borging dat je poullie er niet af valt


caio is begrenst op luchtfilter


auw kut daar klopt ook geen kut van he hahahaha.

Je zal wel bedoelen dat plaatje bij je koppeling? (zit op krukas), dat is gewoon een plaatje zodat je startsegmenten blijven zitten.

En ciao mix is NIET begrenst op luchtfilter (ofjah klein beetje dan), maar is begrenst op de inlaat (als je een snor hebt zit daar een 8mm bus in ofzo, en brom 11mm ofzow met een 12/10 carb er achter).
Inlaat uitvijlen naar 13mm, en je hebt in je carter dat plaatje waar je inlaat op uitkomt wat afgesloten word door je krukas, moet je in de lengterichting uitvijlen tot paar mm van de randjes. ZORG WEL DAT IE NOG AFSLUIT ANDERS ZAL IE NIET MEER LOPEN!!

En dan loopt ie stuk beter!


owjah, en er zijn WEL vespa's met vario's, die vario's halen ze van andere vespa's af... vespa boxer ofzow weet niet meer...
Daar zitten origineel vario's op, maar met snelle setup wille die nog wel eens uit elkaar knalle (teveel druk op de koppelingstrommel en dan knalt die uit elkaar, veel mensen daardoor vingers of handen kwijt geraakt).

Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 13-12-2003 11:34
 
http://www.2weird4u.com
Aprilia-AF1 13-12-2003 11:47 Print reply
Posts: 1397
Ja idd Dave TSX,maar een vario kun je niet zomaar ff overzetten..
Je zult hiervoor je hele tandwielkast uit mekaar moeten halen (KUT-werk!),en je haalt een veel lagere snelheid dan met een gewone koppeling Maar kzou maar je "ringetje"laten zitten,loopt ie niet beter op

En idd,je luchtfilter is bij lange na niet je grootste begrenzing Knip de buisjes aan de bovenkant er maar es af zodat er een groot gapend gat overblijft


 
Marcel.
richard the nsrdriver 13-12-2003 11:58 Print reply
Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

[...]




owjah, en er zijn WEL vespa's met vario's, die vario's halen ze van andere vespa's af... vespa boxer ofzow weet niet meer...
Daar zitten origineel vario's op, maar met snelle setup wille die nog wel eens uit elkaar knalle (teveel druk op de koppelingstrommel en dan knalt die uit elkaar, veel mensen daardoor vingers of handen kwijt geraakt).

Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 13-12-2003 11:34



die zitten op de vespa superbravo en de vespa ciau(uit belgie)
onder die superbravo zit trouwens een heel kickstartblok
en onder rijden kunnen ze nie uit elkaar knallen dat gebeurd aleen als je het achterwiel optilt en dan fiks gaat gase
 
DaveTSX 13-12-2003 12:02 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard the nsrdriver

[...]



die zitten op de vespa superbravo en de vespa ciau(uit belgie)
onder die superbravo zit trouwens een heel kickstartblok
en onder rijden kunnen ze nie uit elkaar knallen dat gebeurd aleen als je het achterwiel optilt en dan fiks gaat gase


klopt allemaal Maar wat wel is is als je echt veel toeren draaid en hard rijd wille ze ook onder het rijden wel us knalle kutdingen
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 13-12-2003 12:03 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia-AF1

Ja idd Dave TSX,maar een vario kun je niet zomaar ff overzetten..
Je zult hiervoor je hele tandwielkast uit mekaar moeten halen (KUT-werk!),en je haalt een veel lagere snelheid dan met een gewone koppeling Maar kzou maar je "ringetje"laten zitten,loopt ie niet beter op

En idd,je luchtfilter is bij lange na niet je grootste begrenzing Knip de buisjes aan de bovenkant er maar es af zodat er een groot gapend gat overblijft




gewoon achterklok overzetten van een andere en vario er op (heeft langere uitgaande as nodig van achterklok he).

En voor past ie zowieso, en knalle maar! (letterlijk als je pech hebt).

En luchtfilter knippe... achjah ik heb me zelf een malossi powerfiltertje gekocht (schuim is dat).
 
http://www.2weird4u.com
Icanus 13-12-2003 12:54 Print reply
Posts: 525
in belgie hebben praktisch alle brommers een vario
wtf is er zo speciaal aan???
 
bart de scootergek 13-12-2003 12:57 Print reply

Posts: 8916
omdat ze in nederland alleen een centrifugaalkoppeling hebben
 
Honda RC-33
richard the nsrdriver 13-12-2003 13:55 Print reply
Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

[...]


klopt allemaal Maar wat wel is is als je echt veel toeren draaid en hard rijd wille ze ook onder het rijden wel us knalle kutdingen


oww whaha da wisk nie haha ben je aant rijde
BOEMmmm halve citta uitmekaar

Dit bericht is ge-edit door richard the nsrdriver op 13-12-2003 13:56
 
Incubusattax 13-12-2003 22:53 Print reply
Posts: 11
Heb idd geen vario :s
Sorry, ben n00b
 
.:Pardon Me While I Burst Into Flames:.

Dit topic is 3198 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved