Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Piaggio Ciao Mix

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 561 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14029 - Piaggio Ciao Mix
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Incubusattax 12-12-2003 20:24 Print topicpost
Posts: 11
Hey,

Heb deze link van de_koen gekregen. Ik had een vraagje. Ik heb een Ciao Mix. Hij kan momenteel 42 maar dat vindt ik nog ietsje te weinig. Ik heb al ff alles opengegooid en niet echt een afstelling gevonden. Is er een andere oplossing om hem wat op te voeren ? Zou graag tegen de 50/55 km/u willen gaan. Waarschijnlijk ga ik al een andere uitlaat kopen, maar ik wou weten of er nog andere manieren waren.

Plz don't kill me, I'm just a n00b here
 
.:Pardon Me While I Burst Into Flames:.

SIWWN 12-12-2003 20:26 Print reply
Posts: 7079
Ander uitlaatje, cilinder tunen,grotere carburateur misschien nog en andere tandwielen
 
Decorhanger 12-12-2003 20:31 Print reply
Posts: 462
andere poelie op je achterwiel,d8 dat er standaart een 80 poelie op zit dus als je harder wil ff een kleinere er op trappe
 
de_koen 12-12-2003 20:33 Print reply

Posts: 5595
ha ne bekende

het is origineel dus een snorfiets je (25km/u)

Der steekt al ne 13mm DO carb op, uitlaat is een bromfiets pijpje, luchtfilter heb ik al wat vrijer gemaakt, denk dat de enige begrenzer de inlaat nog is, mss ook nog de vertanding van het achterwiel ?

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 12-12-2003 20:34
 
Honda 5-Bak te koop
Aprilia-AF1 12-12-2003 21:11 Print reply
Posts: 1397
Pak een kleine poulie, origineel is dit 90, iets van 50 oid.
Dit scheelt je zon 5 tot 7 km,maar je trekkracht gaat verloren.
Uitlaat zul je nog kunnen veranderen,de Techno Circuit is vrij redelijk,enige nadeel is dat de demper nogal snel loslaat.
Proma Circuit is ook goed,maar kost je 60 euro ipv 35 voor de Techno.

Ik zou er wel een 70cc opleggen,niet speciaal voor de snelheid,maar loopt ie echt veel beter op,trekt lekker door,snelheid zal bij jou dan rond de 60 liggen als je de rest standaard laat zoals je het al had. De cilinders van DR(60cc)zijn vrij goedkoop,best degelijke kwaliteit.
Dit is een goede cilinder qua trekkracht/snelheid.
Je zou evt. je luchtfilter de busjes vanaf kunnen knippen,voor betere luchtdoorgang.

Dit zijn de "goedkopere"oplossingen,wil je meer tuningstips voeg me toe op msn of inbox me..
( Heb best verstand van vespa's )

Check http://www.scooter-f...iewperso.php?id=6278

Die vonnik zelf best mooi Zijn mn oude vespa's Best spijt dak ze heb weggedaan
 
Marcel.
BestBoarder 12-12-2003 22:03 Print reply

Posts: 675
ik zou niet met poulies gaan kloten, de originele is goed in evenwicht, hij trekty er redelijk mee en top is ook we okee, als je het gaat veranderen trekt ie niet meer of komt ie niet ver omhoog
 
EmielRense.com
mr200r 12-12-2003 23:03 Print reply
Posts: 5122
Spruitstuk met boor13 erdoor en mooi glad maken
en een brommerachterwiel en uitlaat is denk ik
voldoende.
 
mr200r
Incubusattax 12-12-2003 23:15 Print reply
Posts: 11
Thx, dan zal ik er eens werk van maken en een van de dagen naar de winkel gaan voor onderdelen

Maar nog een probleem is , mijn ouders mogen niet weten dat de brommer getuned is. Dus het geluid zou niet te hard mogen vervormd worden :s

Dit bericht is ge-edit door Incubusattax op 12-12-2003 23:29
 
.:Pardon Me While I Burst Into Flames:.
mr200r 13-12-2003 9:24 Print reply
Posts: 5122
Je maat koen weet wel wat er moet gebeuren,je hebt eigenlijk een snorfiets waar je een brommer
van maakt-het gekuit zal wel meevallen.
 
mr200r
Incubusattax 13-12-2003 10:29 Print reply
Posts: 11
Ik heb hem er eens aan laten sleutelen en hij wist niet waar de begrenzing zat. Hij dacht in de uitlaat dus daarom ga ik een van de dagen een uitlaat van sito voor 50cc halen en dan zou dat spulletje harder moeten gaan. Maar ook heb ik de vario nog eens uiteen gehaald en ik heb gezien dat er achter de vario een ringetje zit. Zou dat mss de begrenzing kunnen zijn ? Ik heb het er eens uitgehaald en dan er terug opgezet maar dan blokeerde mijn achterwiel
 
.:Pardon Me While I Burst Into Flames:.
bart de scootergek 13-12-2003 10:31 Print reply

Posts: 8916
het zou best kunnen dat dat nog een begrenzer is, in nederland hebben ze standaard geen vario en dus ook geen variobegrenzing. dus we hebben er ook geen ervaring mee, haal die ring eruit en kijk of je beter rijd, bij scooters werkt het altijd heel goed.
 
Honda RC-33
de_koen 13-12-2003 11:04 Print reply

Posts: 5595
Ik ga er dadelijk nog eens naar kijken, maar zoals ik al zei , er ligt al een bromfiets pijpje onder, en 13mm carb, hij gaat nu 42km/u digi,
 
Honda 5-Bak te koop
Aprilia-AF1 13-12-2003 11:29 Print reply
Posts: 1397
Een Vespa heeft geen vario... En als jij een poulie hebt heb je al helemaal geen vario Dan zit je waarschijnlijk aan de aanloopkoppeling te kloten,en daar zou k maar vanaf blijven,geen ringetjes eruit halen enzow.. Wel kun je de koppelingsveertjes vervangen door sterkere..

Cio
 
Marcel.
bart de scootergek 13-12-2003 12:36 Print reply

Posts: 8916
een vespa kan wel een vario hebben, en jij zei dat je zoveel van vespa's wist . je kan van die setjes kopen dat je een vario hebt, dan moet je een andere krukas hebben en dan kun je er zo een vario op zetten, blijkbaar is dit in belgie standaard.

edit: andere topic niet gezien, wordt daar ook uitgelegt en zelf zei je het ook al van de vario's sorry.

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 13-12-2003 12:42
 
Honda RC-33

Dit topic is 6215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved