Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2x oververhit vandaag !!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 730 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14024 - 2x oververhit vandaag !!
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sander87 12-12-2003 16:40 Print topicpost
Posts: 369
Standaard gloednieuwe rieju rr

Ik rij vandaag vrolijk net als anders naar school op m'n brommer. en opeens 1 km voor school zie ik daar toch het rode lampje van temp. branden . Dus ik meteen stoppen en motor uit. Op school (na een paar uur natuurlijk) de koelvloeistof gecontroleerd zat nog bijna vol, echt 1 cm niet ofzo. Toen ik naar huis reed weer hetzelfde, lampje ging na 4km weer branden.
Hoe kan dit? koelvloeistof was ok. nieuwe brommer, net 1 week wat veel opgereden, staat nu 272 km op.., ik heb hem maar naar de brommerboer gebracht. Maar wat kan het nou zijn ?

 

Teunmenator 12-12-2003 16:46 Print reply

Posts: 2524
als je cilinder nog niet ingereden is wordt ie een stukje sneller heet omdat alles dan nog niet op elkaar is ingesleten..
 
Bazz -> DRD 12-12-2003 16:47 Print reply

Posts: 1884
En het raarste was dat we vanmiddag nog een stuk hebben gereden (20 minuten ofzo) en toen was het niet.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Ralf 12-12-2003 16:48 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

als je cilinder nog niet ingereden is wordt ie een stukje sneller heet omdat alles dan nog niet op elkaar is ingesleten..

Bullshit.

Wat het kan zijn... Hoogstwaarschijnlijk kapotte temperatuursensor of bekabeling ernaar. Anders defecte waterpomp oid, maar dan was het ding al wel kapot gelopen.

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 12-12-2003 16:48
 
Bazz -> DRD 12-12-2003 16:50 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

[...]

Bullshit.

Wat het kan zijn... Hoogstwaarschijnlijk kapotte temperatuursensor of bekabeling ernaar. Anders defecte waterpomp oid, maar dan was het ding al wel kapot gelopen.

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 12-12-2003 16:48

De cilinder is al bijna 300km goed ingereden, en hij is er nu nog mee bezig. Maar als het lampje gaat branden is de cilinder wel heel warm.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Ralf 12-12-2003 16:54 Print reply

Posts: 9073
Wat is heel warm? Het is normaal dat je je hand er niet op kan houden oid, aan dit soort subjectieve metingen heb je niets.
 
master of disaster_rs50 12-12-2003 16:54 Print reply
Posts: 1839
hhhmmm het lampje brand, DUS de cilinder is warm??
lijk mij logischer om aan de cilidner zelf te voelen,en dan pas te concluderen dat je cilidnet heet word
enigste dingen die verkeerd zouden kunnen zijn, lijkt mij het lampje/bekabeling of een te kleine sproeier ofzo.


Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 12-12-2003 16:55
 
lalalalalala i can't hear you
Bazz -> DRD 12-12-2003 16:54 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Wat is heel warm? Het is normaal dat je je hand er niet op kan houden oid, aan dit soort subjectieve metingen heb je niets.

ja ok, maar hierop kon je wel een ei bakken
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Pistonpen Paultje 12-12-2003 16:55 Print reply

Posts: 8678
Zit er termostaat in zon ding?

Die zou anders niet goed kunnen functioneren
 
Honda_mbiloss [Emiel] 12-12-2003 16:55 Print reply

Posts: 3697
oliepomp mss kapot.. Al was hij dan denk ik al wel vastgelopen. Alhoewel heb een keer 10 km op een speedfight gereden zonder olie. Niet vastgelopen.
 
Ralf 12-12-2003 16:55 Print reply

Posts: 9073
Nah, ik durf voor een PP te wedden dat het gewoon een electronisch probleempje is
 
Bazz -> DRD 12-12-2003 16:57 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Nah, ik durf voor een PP te wedden dat het gewoon een electronisch probleempje is

Jah, da kan natuurlijk, maar vergeleken met mijn nsr wordt die cilinder echt veel warmer hoor.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
master of disaster_rs50 12-12-2003 16:58 Print reply
Posts: 1839
nah opzich zou die na 20minuten niet zo heet mogen worden dat je er een ei op kunt bakken
Ik weet niet hoe jij het doet,maar ik heb momenteel m'n radiateur bedenkt omdat ie niet op temperatuur komt.
Met deze lage temparturen word ie niet snel warmer dan 60graden,dus een electronisch probleem vind ik wel onwaarschijnlijk.
 
lalalalalala i can't hear you
Bazz -> DRD 12-12-2003 17:00 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

nah opzich zou die na 20minuten niet zo heet mogen worden dat je er een ei op kunt bakken
Ik weet niet hoe jij het doet,maar ik heb momenteel m'n radiateur bedenkt omdat ie niet op temperatuur komt.
Met deze lage temparturen word ie niet snel warmer dan 60graden,dus een electronisch probleem vind ik wel onwaarschijnlijk.

En dan rijd ie ook nog eens op lage toeren omdat hij hem aan het inrijden is
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Ralf 12-12-2003 17:02 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
nah opzich zou die na 20minuten niet zo heet mogen worden dat je er een ei op kunt bakken



Gelul, na enkele minuten is de temperatuur van je kvs stabiel, het is niet hoe langer je rijdt hoe warmer hij wordt oid...
 
Xanthi84 12-12-2003 17:04 Print reply
Posts: 994
gewoon zo laten brommer binnendoen, want hij is nieuw DUS garantien, ni aan beginnen prutsen dus, hij zal je nadien wel zeggen wat het was.


 

Dit topic is 2102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved