Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AAAAgh dringend hulp gevraagd: zuiger....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 879 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14021 - AAAAgh dringend hulp gevraagd: zuig...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

LLLoonY 12-12-2003 15:08 Print topicpost
Posts: 382
ok, wat doe je als je je brommer een erg raar geluid hoort maken bij het starten ?
idd boeltje open, wat doe je als je kop ieraf is en maar een halve zuiger meer ziet ?
idd heeeel hard vloeken

maar ik heb hier nog een zuigertje voor in een 65cc en een 65cc malossi liggen (kan 70 zijn) weet het niet, deze komen juist van onder een brommer die ik gestript heb, mijn vraag is nu... wat moet ik nieuw nemen ?
die ringetjes rond de zuiger zien er nog goed uit enzo maar ik vraag me af of er dingen zijn die altijd vernieuwd moeten worden bij zoiets, zoals setje nieuwe dichtingen denk ik zeker maar nog iets ? zoals die zuigerrinkjes?

btw: moet ik op nog iets letten ? kunnen er brokjes in mijn blok liggen, dit moet toch niet open , en moet ik die cillinder en zuiger dan ook weer inrijden ?
tnx, LLLoonY
 
- keep on shifting -

brommercrazy 12-12-2003 15:29 Print reply

Posts: 2594
Als de zuigerveren nog goed zijn hoef je ze niet te vervangen. Pistonpen veertjes willen bij het eruit halen nog wel eens krom gaan, daar even op letten.
Pakkingen alleen andere halen als de andere niet goed meer zijn (dus gescheurt)

Omdat je maar een "halve zuiger" zag moet je effe je krukasgat even goed schoonspoelen met benzine. Dus benzine erin en blok op zijn kop. Ook moet je even kijken of je blok lagers nog goed zijn (misschien zijn er stukjes zuiger in gekomen) Dit kun je doen d.m.v je vliegwiel rond te draaien, als de cilinder en niet op zit, als je dan geknars/gekraak hoort, zijn je lagers beschadigt. Ook als er speling op het vliegwiel zit (vliegwiel op en neer kunt doen)moet je je lagers vervangen(en daar voor moet het blok open)

Dit bericht is ge-edit door brommercrazy op 12-12-2003 15:30
 
LLLoonY 12-12-2003 18:46 Print reply
Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

Als de zuigerveren nog goed zijn hoef je ze niet te vervangen. Pistonpen veertjes willen bij het eruit halen nog wel eens krom gaan, daar even op letten.
Pakkingen alleen andere halen als de andere niet goed meer zijn (dus gescheurt)

Omdat je maar een "halve zuiger" zag moet je effe je krukasgat even goed schoonspoelen met benzine. Dus benzine erin en blok op zijn kop. Ook moet je even kijken of je blok lagers nog goed zijn (misschien zijn er stukjes zuiger in gekomen) Dit kun je doen d.m.v je vliegwiel rond te draaien, als de cilinder en niet op zit, als je dan geknars/gekraak hoort, zijn je lagers beschadigt. Ook als er speling op het vliegwiel zit (vliegwiel op en neer kunt doen)moet je je lagers vervangen(en daar voor moet het blok open)

Dit bericht is ge-edit door brommercrazy op 12-12-2003 15:30


ok dit is al een hele hulp tnx
kga ineens mijn blok ook reviserenen achter wat nieuw spul gaan

maar nog een vraagje, aan wat ligt dat, dat ju zuiger afbrokkelt enzo ? (beter voorkomen dan genezen dus in de toekomst )
 
- keep on shifting -
-Niellesie- 12-12-2003 18:52 Print reply

Posts: 6454
IK zou je carter effe met een compressor uitblaze gaat makkelijker en beter als spoelen met benzine.
 
allalallalallalalallalala
Pol de MT5 Crosser 12-12-2003 20:40 Print reply

Posts: 2892
ja zeer goed spoelen ik zou eerst je blok maar eens grondig gaan reinigen. iig je carter goed uitspoelen of zo
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
de_koen 12-12-2003 20:46 Print reply

Posts: 5595
zuigerveren kan je controleren door ze in de cilinder te steken, ga je ook je ori 50 kop behouden ? let dan op dat zuiger er niet tegen komt. malossi heeft afwijkende maat, is nml 44.5 mm, terwijl de andere 65cc voor MT 45 mm zijn

afbrokkelende zuiger kan vanalles zijn, stond hij niet te arm afgesteld ? vooral met zon koudweer kan dat dramatisch aflope

idd nieuwe pakkingen kopen, krukasholte goed propermaken. Gehele blok reviseren is niet nodig als je geen speling hebt op de krukaslagers.

je moet je carb ook opnieuw afstellen voor die malossi
 
Honda 5-Bak te koop
LLLoonY 12-12-2003 21:25 Print reply
Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

zuigerveren kan je controleren door ze in de cilinder te steken, ga je ook je ori 50 kop behouden ? let dan op dat zuiger er niet tegen komt. malossi heeft afwijkende maat, is nml 44.5 mm, terwijl de andere 65cc voor MT 45 mm zijn

afbrokkelende zuiger kan vanalles zijn, stond hij niet te arm afgesteld ? vooral met zon koudweer kan dat dramatisch aflope

idd nieuwe pakkingen kopen, krukasholte goed propermaken. Gehele blok reviseren is niet nodig als je geen speling hebt op de krukaslagers.

je moet je carb ook opnieuw afstellen voor die malossi


juij, heb weer een werkje voor de koude dagen die komen
tnx allen voor de info, ga er dan eens aan beginnen, wil deze vakantie toch ook weer kunnen rijden...

enneugh te arm afgesteld... witte rook uit de uitlaat daar ooke een teken van
 
- keep on shifting -

Dit topic is 565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved