Hmm, de passie voor MT is niet aangeboren, vroeger had ik altijd een schijthekel aan brommers ensow, kon nog geen Puch van een skutter onderscheiden.
Ik ging wel veel uit in de stad, en mijn ouders waren het zat dat ik de laatste trein altijd net niet haalde (domme ding gaat al jaren om 23.40u
) en ze mij dus moesten halen.
Kreeg op mijn 17e verjaardag een Yamaha BW's SPY, mooi ding!!
Echt, 1 v/d 3 scooters waarvan ik het model MOOI vond...
Totdat ik dus een kameraad kreeg die een MT had, toen moest ik er ook 1!!
Want ja, ik bleef er altijd achter rijden, en dat kontje was toch wel z? geil (nee, niet van die maat
) dat ik dat met opzet deed, nam de spetters op nat wegdek wel voor lief!!
Dus ik op zoek, had net 3mnd die scooter, kwam ik bij de dealer waar die weg kwam; Derbi Senda R uit 1996, superding!!!
Die heb ik een poos gehad, was alleen wel origineel en ik kon nog n?t de demper vervangen door een ander.
Dus opvoeren, tjah, 4get it, en er was net een kerel helemaal uit Hoofddorp hier komen wonen, met een gare maar snelle 50cc MT.
Mijn Sendaatje was al aardig af (moderne kwaliteit, of liever; gebrek eraan) dus ik kon hem wel ruilen.
Dus MT ff opgeknapt, zadeldekje leren trekken, laten ophogen d.m.v. een MBX achterbrug met veer, een voorvork met langere binnenpoten PLUS ophoogbussen
Hop, 2e hands 70cc imi eronder, 16mik, powerfilter, zoog valse lucht maar dat ging ?bersnel naar de 85 met overtoeren, kon wel sneller maar dit trok zo sick-ass lekker
Later een 18mm, en een nieuwe 70 imi (oude had ik al weer weg gedaan, was in opknapfase 2; spuiten v/d hele brommer + nieuw plastic) maar toen kreeg ik n?t 70 op teller, 5 bak, met een verbruik van hier tot Tokyo
Dus weer een 2e hands 70 imi, laten tunen door Jan, liep de brommer n?t geen 80 mee.
Toen de MT verkocht, had hem al dik een jaar, en kon een RS kopen uit 1994, Chesterfieldje, 80cc, HPI, 19mm, etc. etc.
Die voor 850 gekocht, beetje opgeknapt, maar ja, waardeloze schijtblokken, het 80cc vermogen was duidelijk niet voorbestemd om via dit blok op de weg te komen.
Dus voor 1350 verkocht, 375 euro winst
Toen kocht ik maar es een MT weer, zonder blok en alles, wel met brug en wielen etc. maar verder kaal.
Werd niks, geen tijd, etc.
Dus geruild tegen een MTX met 80 blok bij Gerben, 110 Autisa erbij, moest ik nog opknappen maar was veel beter dan de MT.
Werd ook niks met spuiten, dus mijn ouwe MT terug gehaald, dit keer wassie al bijna klaar, me eigen blok eronder en met 125cc, 24mm, Proma 80 uitlaat, vet veel nieuw spul gekocht, maar jah, was een 24 imi dus dik stront.
In de tussentijd nog een 250cc Yamaha YZ uit '88 gehad, liep als de brandweer!!
Maar jah, gekocht om te crossen maar ik gebruikte hem voor in het dorp.
Dus ook maar weer verkocht, Ford Escort gekocht, na een maand ding verkocht voor 200 euro meer dan ik hem voor gekocht had
en een Civic uit 1990 gekocht.
120pk, knalgeel, s?perding!
2 week terug op donderdag reed een kameraad mij terug uit de stad (hij wilde graag rijden, heeft rijbewijs) maar zette hem vrij hard tegen een boom.
Dus total loss.
Morgenmiddag koop ik een Civic 1.6 weer, maar deze is zwart en veel luxer.
En zo zijn we 3,5 jaar verder