KaWaReZ |
12-12-2003 18:50 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
nou dat is het probleem, je draait een bout eerder kapot met een momentsleutel dan met een normale...
veel langere arm, en als de boutjes beetje oud zijn oid knappen ze je er zo onderweg...
kawarez: momentsleutel is niet altijd digitaal hoor!
hehe ok
maar tis niet hamer bestendig neem ik aan, dus geef mij nooit zon ding in handen
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Pol de MT5 Crosser |
12-12-2003 20:32 |
Posts: 2892 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjakov
ja heb ik nog wel eens last van en als je dan weg schiet heb je ALTIJD een wondje op je hand of vinger met smeer erin
Nie zo aanstellen
Oude bouten zijn klotiger bij mt enzo echt bagger. Meestal draai je de kop er af in plaats van de bout los.
Nou ja je moet alles altijd gewoon goed vast draaien ik heb nooit problemen met nieuwe bouten. Wel die nieuwe tapeinden voor in het blok voor je cilinder dat zijn echt bagger dingen. Je draait ze aan en ze breken al af!
ik had er 4 gekocht en 3 daarvan waren gelijk kapot. Troep man
En je moet niet alles mega vast draaien als een idioot gewoon goed vast maar nooit te strak. Soms voel ik het al aankomen ik draai en dan denk ik bij mezelf hoo dat gaat niet goed en dan nog een slag pok dol..
Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 12-12-2003 20:33
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
PRO TUNING |
12-12-2003 20:57 |
Posts: 4000 |
Het gaat niet op voor alle bouten maar als je een momentsleutel gebruikt kun je M 6 bouten vastzetten met 10 Newton - M 8 met 25 Newton en M 10 met 35 Newton dan zit je voor 95 % van de Japanse motoren goed en zullen ze bij originele bouten niet afbreken.
|
|
|
|
Mr Pain |
12-12-2003 21:46 |
Posts: 4966 |
ja eigenlijk is het beste gewoon een moment sleutel.
maar goed, ik doe zonder en alles gaat perfect, je kan het ook wel voelen, en de meeste snappen ook wel wat je heel vast moet zetten en niet.
bijvoorbeeld: spruitstuk hoef je niet asso vast te zetten, maar mijn achterbrug as en achter wielas enzo die zet ik wel altijd heel vast, dat geeft me een beter en veiliger gevoel
|
|
|
|
Blukaap |
12-12-2003 21:54 |
Posts: 10006 |
Och, ook handig is de ratel niet bij het uiteinde vast te pakken bij het vastdraaien, maar bij de kop.
Doe ik meestal bij M6/8/10 bouten/moeren.
Als je de arm gaat gebruiken mol je idd snel dingen.
|
|
Bastila is lief |
|
Mr Pain |
12-12-2003 21:58 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Och, ook handig is de ratel niet bij het uiteinde vast te pakken bij het vastdraaien, maar bij de kop.
Doe ik meestal bij M6/8/10 bouten/moeren.
Als je de arm gaat gebruiken mol je idd snel dingen.
maar ook al pak je hem bij de steel (arm) dan voel je dat toch wel, de meeste hebben geen lepra (hoe je het ook mag schrijven ) ofzo
|
|
|
|
jeroen |
12-12-2003 23:30 |
|
Blukaap |
13-12-2003 1:34 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]
maar ook al pak je hem bij de steel (arm) dan voel je dat toch wel, de meeste hebben geen lepra (hoe je het ook mag schrijven ) ofzo
Ik vind het zelf wat handiger, je zet niet zo gauw per ongeluk teveel kracht.
|
|
Bastila is lief |
|
Hans F |
13-12-2003 10:14 |
Posts: 4326 |
wielassen moet je niet heel vast zetten, want dan sloop je een lager
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
13-12-2003 11:58 |
Posts: 17929 |
ik heb t topic niet gelezen maar alle bouten en moeren moeten aan iso normen voldoen
en kijk eens aan de bovenkant daar staat de hardheid op vermeld
ze kunnen niet zomaar ff slechtere boutjes maken
|
|
|
|
Rudy |
13-12-2003 12:02 |
Posts: 3471 |
Alles kan, mag en kunt maken wat je wilt. Op lang niet alle bouten staat ook een aanduiding op.
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Ed Honda CB50J |
25-1-2004 15:20 |
Posts: 4190 |
ik heb een probleem,
Ik krijg donderdag if vrijdag mij nieuwe 70cc polini cil. Nu wou ik dus vandaag mijn 50cc cil eraf halen maar nu is er 1 moertje DOL waarmee je de cil+kop zeg maar vastzet.
Heeft iemand een HANDIG idee hoe ik deze los krijg???
Ik heb al met tangen e.d. geprobeerd hem los te halen maar dat lukt gewoon NIET ze glijen er allemaal gewoon af en met olie heb ik et ook al geprobeerd zonder resultaat.
IK kan er best wel moeilijk bij omdat mij koelvinnen in de weg zitten ( die sloop ik niet )
Handig idee????
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Neonlampje |
25-1-2004 15:31 |
Posts: 14825 |
neem een 2e boutje, draai die erop tot ze tegen mekaar komen, wat loctite ertussen (let wel op dat je daarme niet op je schroefdraad komt!) en dan eraf draain door de onderste omhoog te draaien... als dat niet lukt, ipv loctite een paspit oid
|
|
|
|
KaWaReZ |
25-1-2004 15:32 |
Posts: 20582 |
laspuntje eropzetten kan ook, als je daar net de ruimte en materiaal voor hebt.
Anders kun je proberen een schroevedraaier eronder te wringen
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
GMP 407 |
25-1-2004 15:36 |
Posts: 1182 |
split in dat boutje slaan zodat je er met een schroevendraaier in kan en er uit kan draaien?
|
|
Streetracing team HGV - GMP 407 |
|