Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Carb. niet perfect af te stellen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1208 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1399 - Carb. niet perfect af te stellen?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 825 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gran turismo 28-8-01?01:13 Print topicpost
Posts: 735
Ik heb me cilinder al bijna ingereden.
Dat heb ik gedaan met een net iets te grote sproeier om de kans op een vastloper te verkleinen.
Maar daarmee heb ik telkens dat gestotter net voor de powerband, de luchtschroef heb ik al zo ver mogelijk uitgedraait want dan rijd ie het beste, als ik hem indraai slaat me motor telkens af.
Dit is allemaal met een 85keihin sproeier, als ik er een 80 sproeier in zet heb ik dat gestotter voor de powerband niet meer maar als ik dan volgas geef houd ie ff in en dan rijd ie weer (en met choke uit rijd ie ook beter).
Dat is dus een te kleine sproeier, want me bougie was ook een klein beetje wit.
Dus eigenlijk zou ik sproeier 83 of zo moeten hebben, maar die bestaat niet.
Dus ik denk dat ik sproeier 85 hou, maar hoe kan ik dat gestotter dan weg krijgen?

 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)

B3AST 28-8-01?07:46 Print reply
Posts: 2469
gewoon die luchtschroef indraaien met sproeier 85, en als ie dan af slaat moet je je stationair schroef afstellen

 
- insane in the brain -
Saknet 28-8-01?10:01 Print reply

Posts: 10355
Mischien ff het pennetje van de gasnaald anders afstellen?
Hier zitten meestal 3 of 5 standen op.

Als je wil dat ie minder benzine doorgeeft, moet je het clipje op de bovenste stand zetten, zodat je gasnaald het verst in de carb zakt.

Enne, als je niet weet wat de gasnaald is..
Volg je gaskabel naar je carb, die loopt in een rond dekseltje. Die moet je losdraaien, dan kan je zo de hele gasschuif eruit pakken.

Bij mijn 20mm zaten 5 standen, ik heb ze gewoon allemaal geprobeerd voordat ik besloot welke stand ik m zou zetten.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
gran turismo 28-8-01?14:04 Print reply
Posts: 735
De gasnaald is het niet want daar heb ik ook al mee lopen experimenteren, die staat nu het beste.
Ik ga die manier ban b3ast ff proberen.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
SpeedYveS 28-8-01?14:20 Print reply
Posts: 1644
je kan ook je sproeier uit (laten) boren tot een tussenmaatje, als je van mikunie niet al standaard tussenmaatjes heb.
 
Thomas 28-8-01?16:57 Print reply
Posts: 645
Ik heb dus net hetzelfde probleem en ik heb de oplossing nog niet kunnen vinden, slaat jou brommer ook zo moeilijk in neutraal?
 
<<Punker all the way>>
-Michiel RS- 28-8-01?17:03 Print reply
Posts: 2803
Wat b3ast zegt zal niet gan lukken!
die 85 is al te groot en dan ook nog de luchtschroef indraaien betekend nog meer benzine en dan nog meer gestotter!, ik denk dat beast niet goed heeft geleze.

Oplossing is : doe die 83 erin en draai de luchtschroef helemaal in, en doe de gasnaald zo hoog mogelijk, dus klipje in de laagste groef.
ALs dat nog niet het inhouden verhelpt, dan moet je een gaatje op je luchtfilter afplakken ofzo, zodattie iets minder lucht krijgt.

Nouw, als dat nie werkt, dan koop je gewoon een mikuni sproeier maat 110 ongeveer ofzo, effe proberen welke het beste gaat en dan draai je die er lekker in.



 
HJ 28-8-01?23:09 Print reply
Posts: 281
82 bestaat wel.
 
4stroke rules
gran turismo 28-8-01?23:35 Print reply
Posts: 735
Nee die manier van b3ast werkte alleen maar slechter!
Ik heb nog ff geprobeert om dat klipje van die naald te verstellen en dat rijd al een stukie beter, waarschijnlijk toen ik eerst die gasnaald ging verstellen was me carb nog zo slecht afgesteld dat alles bijna slecht reed.
Maar nu helpt het wel een hoop.
Hij rijd nu niet echt stotterend meer voor de powerband, maar er zit nog steeds wel een dip in als net voor de powerband kom.
Ik zat eraan te denken om me ontsteking ietsje te vervroegen, verhelpt dat dan ook tegen die dip?
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
gran turismo 28-8-01?23:44 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: Thomas?Loockx

Ik heb dus net hetzelfde probleem en ik heb de oplossing nog niet kunnen vinden, slaat jou brommer ook zo moeilijk in neutraal?


Nee bij mij gaat ie altijd heel makkelijk in zijn neutraal!
Vaak als ik moet stoppen ergens voor of zo dan klik ik snel 3x naar onderen en een half tikkie omhoog terwijl ik nog rij, zo zet ik hem vaak rijdend al in zijn neutraal.
Ik denk eigenlijk dat dat niet zo veel te maken heeft met de afstelling van je carburateur.

En verder heb ik nog nooit een 82 of 83 keihin gezien (wel een 88).
Ik denk dat ik deze 85 wel hou want ik vind me MT nu wel redelijk netjes rijden, op dat slappe stukie voor me powerband na dan.
Maar mischien gaat dat wel weg als ik me ontsteking een beetje vervroeg.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
SPARKLE 28-8-01?23:56 Print reply
Posts: 1332
Kan dat niet met je membraam te maken hebben?
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
SpeedYveS 29-8-01?00:05 Print reply
Posts: 1644
heb ik ook gehad, iets kleinere sproeier heeft dat verholpen toen (had ik niet zelf opgelost, ik d8 dat dat aan m'n cylinder lag...)
 
gran turismo 29-8-01?00:39 Print reply
Posts: 735
Nee ik denk niet dat dat mijn membraam is.
Het is een 2kleps membraam met carbon kleppen.
En die carbon kleppen zitten er nog niet zo lang in, toen ik ze erin zette heb ik er ook op gelet dat ze goed afsluiten, en dat deden ze.
Dus dat zit wel goed denk ik.

Ik denk dat ik me 80keihin sproeier wel laat uitboren naar een 83, maar waar kan ik dat laten doen dan? want zelf kan ik dat niet, en die brommershops zullen het ook wel niet kunnen want het zijn hier allemaal van die skoeternerds.

PS. heb vanmiddag de cd van Rammstein gedownload, die gasten maken pas goede rock!!
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Thomas 29-8-01?18:14 Print reply
Posts: 645
Quote:
Nee bij mij gaat ie altijd heel makkelijk in zijn neutraal!
Vaak als ik moet stoppen ergens voor of zo dan klik ik snel 3x naar onderen en een half tikkie omhoog terwijl ik nog rij, zo zet ik hem vaak rijdend al in zijn neutraal.
Ik denk eigenlijk dat dat niet zo veel te maken heeft met de afstelling van je carburateur.

En verder heb ik nog nooit een 82 of 83 keihin gezien (wel een 88).
Ik denk dat ik deze 85 wel hou want ik vind me MT nu wel redelijk netjes rijden, op dat slappe stukie voor me powerband na dan.
Maar mischien gaat dat wel weg als ik me ontsteking een beetje vervroeg.


Ik denk dat je de vraag niet goed begrepen hebt (of ik heb ze niet duidelijk gesteld).

Wanneer de motor draait, en je geeft geen gas meer, blijft hij dan draaien?
 
<<Punker all the way>>
gran turismo 29-8-01?18:36 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: Thomas?Loockx

Ik denk dat je de vraag niet goed begrepen hebt (of ik heb ze niet duidelijk gesteld).

Wanneer de motor draait, en je geeft geen gas meer, blijft hij dan draaien?


Nee dan heb ik je vraag ff niet goed opgevat.
Maar mijn motor die blijft goed draaien in zijn neutraal als ie warm is.
Als ie koud is en ik kick hem wilt ie nog wel eens afslaan als ik geen gas geef.
maar ik geef meestal een paar lichte stoten gas in het begin en dan blijft ie perfect in zijn neutraal draaien.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
-Michiel RS- 29-8-01?18:55 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Nee die manier van b3ast werkte alleen maar slechter!


Dan heb je mijn toppic over het hoofd gezien waar ik net alles had uitgelegd!
 

Dit topic is 825 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved