Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carter inlaat op puchblok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 769 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13967 - carter inlaat op puchblok.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 11-12-2003 16:00 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

IMHO hangt de carb nogal erg scheef.

Verder tsjah leuk, maar niet echt erg professioneel gedaan volgens mij.


het boeit helemaal niks dat die carb. scheef hang, dit is een model zonder vlotterbak (kartcarb.)

inlaatlengte kan idd veel beter, verder ook een beetje vreemd om een honda mt membraan te gebruiken

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 11-12-2003 16:31
 
De Schout 11-12-2003 16:02 Print reply
Posts: 5327
carb mag toch gerust zo scheef hangen? lijkt me een soort kettingzaag carb, zo een idee, die werken op z'n kop ook nog.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Hans F 13-12-2003 17:13 Print reply
Posts: 4326
carb. ziet eruit als een tillotsen, carb. met vlinderklep.

Als het goed is zit er ergens in je carter een plug waarme je carb. verbinding heeft.
 
PlaceR 13-12-2003 17:20 Print reply
Posts: 1588
zijn van die niet fatsoenlijk afstelbare dingen
maat van me had er 1 @ puch maar niet fatsoenlijk af te stelle die krenge

en loopt vaak beter als je ipv carteraansturing gewoon slangetje dichtmaakt


 
Hans F 13-12-2003 17:26 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PlaceR

zijn van die niet fatsoenlijk afstelbare dingen
maat van me had er 1 @ puch maar niet fatsoenlijk af te stelle die krenge

en loopt vaak beter als je ipv carteraansturing gewoon slangetje dichtmaakt




dan krijgt hij geen benzine?

tja, kartcarb blijf je idd afstellen bij iedere weersverandering
 
Aprilia r-ass 13-12-2003 17:56 Print reply
Posts: 741
net zoals die ene rudy dt cilinder erop met wat aanpassingen....heb je ook membraaninlaat maar dan wel op cil ipv op blok
 
I like Castrol!
Pingu 13-12-2003 19:00 Print reply
Posts: 1842
Je hebt voor puch's cilinders die dat standaard hebben, polini en eurocil bijvoorbeeld.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
koen-z 8-2-2004 9:50 Print reply

Posts: 3702
ik was paar weken geleden begonnen met het blok, maar toen had ik de verkeerde materiaal dus toen brokkelde het eraf(kon niet tegen benzine). dus later sprak ik ties weer en die vond het wel een goed id en die wou er ook wel an meedoen, dus we hebben met z'n 2en 2 puchies opgekocht voor weinig. en we zijn an de slag gegaan.

kdenk nu die klaar is maak ik ff wat foto's, het zit nie echt heel pro in elkaar, maar ik ben best wel trots op ons.

tis met een membraamdinges van een honda mt. die had ik ff van de cil afgeslepen(oude zeta)
gat boren in het carter en daarna netjes uitvrezen. alles beetje schuren-ontvetten.
epoxy zooi van bison rondom het gat en dan dat ding erop plakken en andrukken dan alles binnen in vlak strijken en buitenom andrukken. binnen 10 minuten hard.

hier m'n pic's.



zie m'n kurkkrukass enne khad ook nog het koppelings huis heel klein beetje verlicht.




Dit bericht is ge-edit door koen-z op 8-2-2004 9:54
 
Pistonpen Paultje 8-2-2004 10:00 Print reply

Posts: 8678
Ben wel benieuwd of dit nou ook beter loopt...
 
koen-z 8-2-2004 10:02 Print reply

Posts: 3702
tis te hope van wel.. anders ga ik echt balen..

maarre, hiij had al ff in de bankschroef gedraaid. maar hij maakte wel behoorlijk veel toeren. (voor een puch die droog loopt)

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 8-2-2004 10:04
 
Luc 8-2-2004 10:11 Print reply

Posts: 3590
Heb je die inlaatpoort van binnenin de cilinder ook afgewerkt?
 
koen-z 8-2-2004 10:13 Print reply

Posts: 3702
hoe bedoel je? die oude poort die nu nie meer gebruikt word? zoals je ziet heb ik die gewoon dicht gedaan enn voor de rest met rust gelaten.
 
koen-z 8-2-2004 18:39 Print reply

Posts: 3702
zo... kheb vanmiddag gereden!
setup:
50 ori, uitlaatpoortje beetje breder en meer omhoog.
20 mikunie (khad ff nix anders) sproeier:115
snelheid: ca 60.
jamarcol van puch. (geloof ik)

kmoet een kleinere karb hebben want hij heeft amper kracht onderin. en powerband begint beetje laat.

kga dr denk wel een 70 ondergooien! dat moet moet wel lekker rijden..
nog beetje afstellen en hijs helemaal perfect..

MISSION COMPLETE...
op naar het volgende project.
 
kreidler rs 8-2-2004 19:18 Print reply

Posts: 6202
scheelt het veel 3 spijlen uit het tandwiel?

 
bier drinken en kut roepen
Bran 8-2-2004 19:41 Print reply
Posts: 1
moh,

heeft er iemand informatie over een powerbox dat kan ik nergens vinden en ik wil wel is ff wete waar de moet enzo en wat de functie ervan is
mzl...
 

Dit topic is 4620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved