Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #13936 - olie in auto..
|
Pagina 5 van 5
|
Dit topic is 4177 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
70malossi |
10-12-2003 20:17 |
Posts: 4176 |
ik zeg carl foggerty op de 996.
de regerende wereldkampioen superbike op ducati voor honda met zn sp-1 kwam.
desmo!!!!!!!!!!!
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
GroesNap |
10-12-2003 22:14 |
Posts: 230 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK
ben niet zo in de autotechniek. volg het grotendeels wel maar wat bedoelen jullie nu presies met "zwefende" kleppen.
betekend dat zoiets van, door een heel hoog toerental moeten die kleppen zo snel open en dicht dat ze eigelijk gewoon constand geopend zijn?
Ja, ik heb een viertaktbrommertje en ik merk dat hij bij een bepaald toerental (ik schat zo'n 11.000) enorm gaat trillen. Dit zijn de zwevende kleppen. Dit komt omdat mijn klepveren ook wat verslapt zijn, ze zijn alweer bijna 30 jaar oud, dus met nieuwe veertjes zijn hogere toeren wel mogelijk.
Er zijn wel zwaardere klepveren te koop, hiermee kun je hoger gaan dan 13.000 toeren, maar ze worden bijna alleen gebruikt bij de racers want wie wil er nou zoveel toeren draaien als je op een viertaktbrommertje rijd
Ik heb wel een site gezien van iemand die met een honda brommer raced, die haalde met zn blok 16.000 toeren, en toen zag je foto's dat de kleppen elkaar geraakt hadden. Dus dat probleem heb je ook nog eens bij die gigantische hoge toerentallen.
|
|
|
|
Boerke [Mathieu] |
10-12-2003 23:16 |
Posts: 1501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
bij auto zit er gewoon olie in het blok carter hoe je het wil noemen, daar zit een olie pomp die zorgt er voor dat bij de onderkant van de zuigers olie kan komen
daarom zitten er ook 3 "zuigerveren" op een zuiger (2 zuiger veer, 1 olie schraapveer)
2 compressie veren + 1 olie schraap veer zijn de zuigerveren
jaja dat leren we zelfs bij landbouwmonteur opleiding
|
|
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!! |
|
Steve_ZHC |
10-12-2003 23:17 |
Posts: 2716 |
Yamaha heeft sowieso een 4t crosser, d?cht haast een 125cc die net zoveel toeren draait als een 2t...
|
|
|
|
Martijn |
10-12-2003 23:26 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC
Yamaha heeft sowieso een 4t crosser, d?cht haast een 125cc die net zoveel toeren draait als een 2t...
4takt kan zowieso vlgs mij meer toeren draaien dan een 2t....bij 2t raakt het hele gedoe vlgs mij gauw ontregeld bij hele hoge toerentallen...dat ie et niet snel genoeg doro de uitlaatpoort kan pompen enzo...aanzuiging kan niet goed verlopen...dat soort dingen....bij viertakt verloopt het gewoon goed, vanwege de kleppen, en kun je hogere toerentallen krijgen
zoiets ist vlgs mij..
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Blorn |
10-12-2003 23:28 |
Posts: 13825 |
+ dat je bij 2t dan geen ene donder overhoud op lage toeren.
|
|
|
|
Steve_ZHC |
11-12-2003 18:55 |
Posts: 2716 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
[...]
4takt kan zowieso vlgs mij meer toeren draaien dan een 2t....bij 2t raakt het hele gedoe vlgs mij gauw ontregeld bij hele hoge toerentallen...dat ie et niet snel genoeg doro de uitlaatpoort kan pompen enzo...aanzuiging kan niet goed verlopen...dat soort dingen....bij viertakt verloopt het gewoon goed, vanwege de kleppen, en kun je hogere toerentallen krijgen
zoiets ist vlgs mij..
Euhm, dat moet je dan ff anders brengen.
Want als jij een auto hebt met gewone carbshit erop, dan heb je dat voordeel helemaal niet.
En je hebt tegenwoordig 2t met injectie (DItech)
Racy 2t is inderdaad erg piekerig in vermogen, maar ja, het is maar wat bijv. de recreatiecrosser lekkerder vind rijden (bijv. op crossbaan); op juiste moment de volgende versnelling kiezen, of zoals bij 4t op de baan kan; gewoon een versnelling kiezen en die trekt je toch wel elke bocht en recht stuk lekker over.
Zeker wanneer je injectie op 2t toepast, zou je dat voordeel compleet te niet doen.
Denk ik
|
|
|
|
Blorn |
11-12-2003 18:58 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC
En je hebt tegenwoordig 2t met injectie (DItech)
Het is niet echt "echte" injectie.
|
|
|
|
Martijn |
13-12-2003 18:28 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC
[...]
Euhm, dat moet je dan ff anders brengen.
Want als jij een auto hebt met gewone carbshit erop, dan heb je dat voordeel helemaal niet.
Denk ik
gewone automotoren zijn ook niet gemaakt voor hoge toeren...net als dat jij met een std mt geen 12k kan draaien...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Dit topic is 4177 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 5
|
|