Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - olie in auto..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 827 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13936 - olie in auto..
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 4201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

70malossi 10-12-2003 20:17 Print reply
Posts: 4176
ik zeg carl foggerty op de 996.
de regerende wereldkampioen superbike op ducati voor honda met zn sp-1 kwam.
desmo!!!!!!!!!!!
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
GroesNap 10-12-2003 22:14 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK

ben niet zo in de autotechniek. volg het grotendeels wel maar wat bedoelen jullie nu presies met "zwefende" kleppen.

betekend dat zoiets van, door een heel hoog toerental moeten die kleppen zo snel open en dicht dat ze eigelijk gewoon constand geopend zijn?

Ja, ik heb een viertaktbrommertje en ik merk dat hij bij een bepaald toerental (ik schat zo'n 11.000) enorm gaat trillen. Dit zijn de zwevende kleppen. Dit komt omdat mijn klepveren ook wat verslapt zijn, ze zijn alweer bijna 30 jaar oud, dus met nieuwe veertjes zijn hogere toeren wel mogelijk.
Er zijn wel zwaardere klepveren te koop, hiermee kun je hoger gaan dan 13.000 toeren, maar ze worden bijna alleen gebruikt bij de racers want wie wil er nou zoveel toeren draaien als je op een viertaktbrommertje rijd
Ik heb wel een site gezien van iemand die met een honda brommer raced, die haalde met zn blok 16.000 toeren, en toen zag je foto's dat de kleppen elkaar geraakt hadden. Dus dat probleem heb je ook nog eens bij die gigantische hoge toerentallen.
 
Boerke [Mathieu] 10-12-2003 23:16 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

bij auto zit er gewoon olie in het blok carter hoe je het wil noemen, daar zit een olie pomp die zorgt er voor dat bij de onderkant van de zuigers olie kan komen

daarom zitten er ook 3 "zuigerveren" op een zuiger (2 zuiger veer, 1 olie schraapveer)


2 compressie veren + 1 olie schraap veer zijn de zuigerveren

jaja dat leren we zelfs bij landbouwmonteur opleiding
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
Steve_ZHC 10-12-2003 23:17 Print reply

Posts: 2716
Yamaha heeft sowieso een 4t crosser, d?cht haast een 125cc die net zoveel toeren draait als een 2t...
 
Martijn 10-12-2003 23:26 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

Yamaha heeft sowieso een 4t crosser, d?cht haast een 125cc die net zoveel toeren draait als een 2t...


4takt kan zowieso vlgs mij meer toeren draaien dan een 2t....bij 2t raakt het hele gedoe vlgs mij gauw ontregeld bij hele hoge toerentallen...dat ie et niet snel genoeg doro de uitlaatpoort kan pompen enzo...aanzuiging kan niet goed verlopen...dat soort dingen....bij viertakt verloopt het gewoon goed, vanwege de kleppen, en kun je hogere toerentallen krijgen
zoiets ist vlgs mij..

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 10-12-2003 23:28 Print reply

Posts: 13825
+ dat je bij 2t dan geen ene donder overhoud op lage toeren.
 
Steve_ZHC 11-12-2003 18:55 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


4takt kan zowieso vlgs mij meer toeren draaien dan een 2t....bij 2t raakt het hele gedoe vlgs mij gauw ontregeld bij hele hoge toerentallen...dat ie et niet snel genoeg doro de uitlaatpoort kan pompen enzo...aanzuiging kan niet goed verlopen...dat soort dingen....bij viertakt verloopt het gewoon goed, vanwege de kleppen, en kun je hogere toerentallen krijgen
zoiets ist vlgs mij..



Euhm, dat moet je dan ff anders brengen.
Want als jij een auto hebt met gewone carbshit erop, dan heb je dat voordeel helemaal niet.

En je hebt tegenwoordig 2t met injectie (DItech)
Racy 2t is inderdaad erg piekerig in vermogen, maar ja, het is maar wat bijv. de recreatiecrosser lekkerder vind rijden (bijv. op crossbaan); op juiste moment de volgende versnelling kiezen, of zoals bij 4t op de baan kan; gewoon een versnelling kiezen en die trekt je toch wel elke bocht en recht stuk lekker over.

Zeker wanneer je injectie op 2t toepast, zou je dat voordeel compleet te niet doen.
Denk ik
 
Blorn 11-12-2003 18:58 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

En je hebt tegenwoordig 2t met injectie (DItech)
Het is niet echt "echte" injectie.
 
Martijn 13-12-2003 18:28 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

[...]


Euhm, dat moet je dan ff anders brengen.
Want als jij een auto hebt met gewone carbshit erop, dan heb je dat voordeel helemaal niet.

Denk ik


gewone automotoren zijn ook niet gemaakt voor hoge toeren...net als dat jij met een std mt geen 12k kan draaien...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 4201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved