Dit zit bij een CRX onder het kleppendeksel, da's een deksel die op je cilinderkop komt.
Je ziet 16 armpjes zitten op 2 asjes, en 4 ronde gaten.
De gaten zijn bougieschachten, die asjes noem je nokkenassen, in dit geval dus een DOHC 1.6i-16v zoals je op de achterkant zou kunnen lezen.
De armpjes noem je tuimelaars, en daaronder zie je veren zitten, die de kleppen weer omhoog duwen.
Op de site waar deze foto weg komt kan je veel meer technische dingen van de CRX type 2 opvragen.
4takt; 4 slagen, te omschrijven als;
1e = inlaatslag
2e = compressieslag
3e = verbrandingsslag
4e = uitlaatslag
Bij een 4t heb je in de carterpan olie, die komt op je cilwand en wordt door de olieschraapveer weer schoongeveegd.
Als een auto olie neemt, dan komt dit meestal doordat de kleppenrubbers niet meer goed afdichten, gedeeltelijke koprevisie moet dan uitgevoerd worden tegen ong. 350 euro bij een garage.
Een volledige koprevisie kost al gauw 750-800 euro bij de garage.
Het achterliggende idee van een spaghettispruitstuk is dat elke pijp evenveel tegendruk biedt, je hebt bepaalde groepen en elke groep heeft een andere pijpdiameter.
Verder zelfde idee als bij een brommer; meer tegendruk = meer kracht onderin...
correct me if I'm wrong want volgens mij klopt bovenstaande wel heel aardig...
dat voor iemand die nu 2mnd een auto heeft
Dit bericht is ge-edit door Steve_ZHC op 9-12-2003 0:02