Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder ophogen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1051 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13935 - Cilinder ophogen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4173 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 8-12-2003 20:39 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


nou..eigenlijk niet...maar je cilindervulling wordt wel redelijk schraal..

en dan cil afvlakken ja ...goh...dan schiet je veel op ...whooieeeee



whooie, koop dan direct een cilinder die van zichzelf al vrij goed is, dan kan je gewoon gaan tunen, lijkt me leuker als cilinder ophogen
 
Blukaap 8-12-2003 21:52 Print reply

Posts: 10008
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maart??h

de inhoud zal wel meer worden, maar het is geen affectieve inhoud die je dan krijgt, omdat de zuiger dan niet meer boven komt


Dus de verbrandingsruimte wordt groter.
De inhoud van de cilinder blijft exact hetzelfde.
Een slag blijft toch iets wat moeilijk voor te stellen is volgens mij.

Maar alleen cilinder ophogen kan leuk zijn om even wat te proberen (kan de uitlaat meer aan, is de bottleneck nu de cilinder enzo).
 
Bastila is lief
killerzijerveld2 8-12-2003 22:08 Print reply

Posts: 101
Ja , als je echt een langere slag wil neem dan moet je een langere drijfstang hebbe.Neem een voorbeeld van een 80cc krukas honda die drijfstang is langer en cilinder ook hoger dus hoef je niet in de breette van je want al die cc te halen. snappie
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 8-12-2003 22:10 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk

veranderd de slag (ofcourse). ?


als er IETS niet ofcourse is is het DAT wel
 
bart de scootergek 8-12-2003 22:11 Print reply

Posts: 8916
ik weet niet of ik nu zit te lullen ofzo, verbeter me maar. maar als je een langere drijfstang hebt, kan hij misschien wel hoger in de cilinder komen op het bdp, maar als hij op het odp is zal hij ook hoger liggen als met een kortere drijfstang. dus je slag blijft hetzelfde , is dit waar, ik dacht dit en het leek me nogal logisch.
 
Honda RC-33
Blukaap 8-12-2003 22:23 Print reply

Posts: 10008
Je hebt gelijk .

Drijfstanglengte heeft geen enkele invloed op je slag (ok, als ie extreem te kort is dan wordt je slag ietsjes beperkt ).
 
Bastila is lief
Neonlampje 8-12-2003 22:56 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Je hebt gelijk .

Drijfstanglengte heeft geen enkele invloed op je slag (ok, als ie extreem te kort is dan wordt je slag ietsjes beperkt ).
rofl, jah tot 0.5 toer zegmaar
 
Pingu 9-12-2003 9:42 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


nou..eigenlijk niet...maar je cilindervulling wordt wel redelijk schraal..

en dan cil afvlakken ja ...goh...dan schiet je veel op ...whooieeeee

Kan wel ja.. stel je hebt een ori 80je, spoelers zitten op 124 graden, en je wilt die hoger hebben, laten we zeggen op 130. Als je dan de bovenkant cil ook stuk afdraait, en de uitlaatpoort bijwerkt, zal het imo wel leuk lopen.
Oftewel, als je timing het toelaat, en je draait de bovenkant cil evenveel af, als dat je hem van onderen ophoogt, kan het best leuk zijn.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Blukaap 31-12-2003 16:50 Print reply

Posts: 10008
Kap nou eens met dat topics kicken man.
Wat je zegt was al een keer of 10 gezegd...
 
Bastila is lief
gonzales 31-12-2003 17:13 Print reply

Posts: 1319
-1 slag is afhankelijk van krukas
-2 veel 70cc enzo willen wel "ietsjes beter met dubbele voetpakking"
- wanneer we praten over ophogen van 5 mmm ofzo dan moet er inderdaadc meer gedaan worden dan enkel opgevult . het kreng heeft dan wel TOTAAL geen kracht lmeer in lage rpm sommegi blokken willen zelfs geen laag stationair meer draaien . origi kawa cillinder bijvoorbeeld wel veel beter opgehoogt maar dan moet je ook andere carbu om je vulling te garandere en een goede uitlaat . anders wil ze totaal niet . naddel is ook dat je vermogen "teer wordt" minste weersverandering brengt een verschil in afstelling en een hoogtoerig blok moet perfect afgesteldt staan . is dus geen goed idee voor een dagelijkse brommer tenzij je edcht graag veel werkt aan je brommer want alles slijt als de tering
 
burn your rubber not your soul

Dit topic is 4173 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved