Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - terug schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13924 - terug schakelen
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 8-12-2003 19:58 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Met de vorige panda van m'n vader deed ik het ook wel eens, was ook wel humor als je dan iemand naast je had zitten, die zag je dan af en toe kijken .
dat lukt ook prima met een citro?n.. double clutchen heet het ofzo
Oude landrovertjes met niet gesynchroniseerde versnellingsbakken moest dat ook altijd, koppeling in, stoot gas geven en bij het juiste toerental je pook de versnelling in drukken... vind ik echt stijlvol
 
Cyber_Star 8-12-2003 20:04 Print reply
Posts: 135
Ik schakel altijd op zonder koppelen met mn nsr als ik snel wil zijn. Terugschakelen eigenlijk gewoon altijd met koppeling. Het geeft namelijk een mooier geluid bij het opschakelen als je geen koppeling gebruikt. Je moet dan gewoon een snelle schakelbeweging maken en tijden het schakelen heel even je gas dicht en weer open doen. Dan gaat het prima. Veel motorrijders doen dit ook hoor ik van kennisen met motor.
Je krijgt nl echt een race geluidje daardoor. Dan komt je bak transmissie echt goed tot zn recht, in het geluid dan.
 
GSMJUNK 8-12-2003 20:09 Print reply

Posts: 1803


U ziet een stoplicht aankomen

Stap 1:
U drukt u koppeling in en drukt u remmen in

Stap 2:

U trapt omlaag met een schakelpookje tot u bij de 1 komt (koppeling inhouden)

Stap 3:
U laat de brommer rustig uitrijden en komt tot stilstand. (koppeling inhouden)


Samengevat: Druk je klote koppeling in schakel helemaal naar beneden hou koppeling steeds in blijf ondertussen remmen klaar.


 
NEE ik kan niet rijden
jeroen 8-12-2003 20:11 Print reply

Posts: 15066
BEter is kopp bij elke versn terug even op laten komen.
 
Joscross 8-12-2003 20:11 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GSMJUNK



U ziet een stoplicht aankomen

Stap 1:
U drukt u koppeling in en drukt u remmen in

Stap 2:

U trapt omlaag met een schakelpookje tot u bij de 1 komt (koppeling inhouden)

Stap 3:
U laat de brommer rustig uitrijden en komt tot stilstand. (koppeling inhouden)


Samengevat: Druk je klote koppeling in schakel helemaal naar beneden hou koppeling steeds in blijf ondertussen remmen klaar.



Volgens mij is dat ook een betere manier want als je je koppeling onder het schakelen steeds los laat dan draaid ie dus nogal veel toeren zonder goeie smering

@ jeroen: waarom?

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 8-12-2003 20:13
 
Neonlampje 8-12-2003 20:12 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GSMJUNK



U ziet een stoplicht aankomen

Stap 1:
U drukt u koppeling in en drukt u remmen in

Stap 2:

U trapt omlaag met een schakelpookje tot u bij de 1 komt (koppeling inhouden)

Stap 3:
U laat de brommer rustig uitrijden en komt tot stilstand. (koppeling inhouden)


Samengevat: Druk je klote koppeling in schakel helemaal naar beneden hou koppeling steeds in blijf ondertussen remmen klaar.


maak een faq!
 
Mr Pain 8-12-2003 20:12 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
dat lukt ook prima met een citro?n.. double clutchen heet het ofzo
Oude landrovertjes met niet gesynchroniseerde versnellingsbakken moest dat ook altijd, koppeling in, stoot gas geven en bij het juiste toerental je pook de versnelling in drukken... vind ik echt stijlvol


ja dat dubbel clutchen ofzo (weet wat je bedoelt)

dat is volgens mijn pa (als je bijvoorbeeld van 1 naar 2 moet) koppeling intrappen naar de vrij, koppeling weer intrappen naar de 2

vet maf
 
John Huijben 8-12-2003 20:13 Print reply

Posts: 2433
hoe ik terugschakel :
nou eerst breng ik mijn brommer tot een bepaalde snelheid.
vervolgens houd ik mn koppeling in geen beetje gas ( zon 4000 - 5000 toeren ) en begin met terugschakelen, af en toe schakelt hij dan niet verder dus moet ik ff de koppeling laten slippen dan klikt hij erin en kan ik vrolijk verder terugschakelen.
dit is omdat het met inrijden nogal slecht kan zijn als je brommer ineens geen smering meer krijgt bij 10000 tpm en zo heb ik het me nu aangeleert.
EDIT : tiepfoutje

Dit bericht is ge-edit door Exoskull op 8-12-2003 20:14
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
jackmasterTZR 8-12-2003 20:14 Print reply

Posts: 3062
ff een vraagie over AM6. alsk opschakel van 4 naar zn5 en ik tik de pook maar net aan ipv gaat omhoog trekken dan schiet ie in soort van "vrij", zijn er meerdere mensen met deze onzin??
 
Blorn 8-12-2003 20:14 Print reply

Posts: 13825
Jah, alle mensen met mina blokken
 
jeroen 8-12-2003 20:17 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

ff een vraagie over AM6. alsk opschakel van 4 naar zn5 en ik tik de pook maar net aan ipv gaat omhoog trekken dan schiet ie in soort van "vrij", zijn er meerdere mensen met deze onzin??


he, ik heb er 5

hoor ik er nu ook bij?

bjorn: STFU
 
jackmasterTZR 8-12-2003 20:18 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Jah, alle mensen met mina blokken


ja oke maar hoort dat ook? en hoe kank het verhelpen.....
 
Ralf 8-12-2003 20:19 Print reply

Posts: 9073
Metrakit of Bidalot bak erin.

Beginnen bij 500 euro.
 
jeroen 8-12-2003 20:19 Print reply

Posts: 15066
andere bak
 
Joscross 8-12-2003 20:19 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

[...]


ja oke maar hoort dat ook? en hoe kank het verhelpen.....

Gewoon de mindere kwaliteit van minareli..
Gooi er een honda blok onder
 

Dit topic is 7893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved