Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - terug schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1364 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13924 - terug schakelen
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mike de klerk 8-12-2003 14:48 Print reply
Posts: 211
ik rijd ook schakel. Als ik zijn 4 rijd met ongeveer 10.000 touren, en ik laat uhm afremmen op de motor in zijn derde versnelling zonder met d remmen af te remmen. maakt het dan uit dat de motor veel meer touren draait dan dat je kan halen met gasgeven?

edit: 10 touren --> 10.000 touren

Dit bericht is ge-edit door Mike de klerk op 8-12-2003 14:48
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
User 927 8-12-2003 14:49 Print reply

Posts: 6405
Jah dat maakt uit, dit is niet zo lekker voor je blok... merk je ook wel omdat je helemaal naar voren klapt zodra je dat doet. Kun je beter niet te vaak doen.
 
mt-driver 8-12-2003 14:51 Print reply
Posts: 231
de kunst is de motor op te vangen door een beetje gas bij te geven wanneer je de koppeling weer op laat komen. Zo rem je minder op de motor waardoor deze minder slijtage ondervind en tevens kan je op deze manier je toerental onder controle houden.

Blijf oefenen
 
Daniel_84 8-12-2003 14:52 Print reply

Posts: 1127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk

ik rijd ook schakel. Als ik zijn 4 rijd met ongeveer 10.000 touren, en ik laat uhm afremmen op de motor in zijn derde versnelling zonder met d remmen af te remmen. maakt het dan uit dat de motor veel meer touren draait dan dat je kan halen met gasgeven?

edit: 10 touren --> 10.000 touren

Dit bericht is ge-edit door Mike de klerk op 8-12-2003 14:48


Auw hoer, dan kijl te toch van je brommer af, en blokkeert je achterwiel dan niet een beetje.
(bedoel hetzelfde effect als dat je in een bocht een beetje te ver terugschakelt)
 
Daniel_84 8-12-2003 14:54 Print reply

Posts: 1127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt-driver

de kunst is de motor op te vangen door een beetje gas bij te geven wanneer je de koppeling weer op laat komen. Zo rem je minder op de motor waardoor deze minder slijtage ondervind en tevens kan je op deze manier je toerental onder controle houden.

Blijf oefenen


Volges mij is dat met die slijtage kul. Dat valt toch reuze mee man. Ik schakel zelden terug met tussengas. Als je rustig terugschakelt en goed je koppeling gebruikt slijt dat toch niet zo veel (koppelingplsaten misschien wel gheghe)
 
Mike de klerk 8-12-2003 15:31 Print reply
Posts: 211
Ik heb het nog nooit geprobeerd, wel eens prongelijk van mijn 4de naar de 3de geschakeld terwijl ty op zoveel touren zat. maar toen heb ik gelijk de koppeling in geknepen. Ik rem eigenlijk nooit op mijn motoraf. En nu zeker niet als het slecht is om boven die 11.000 touren te komen met afremmen.

En mijn achterwiel is ook wel eens geblokkeerd in de bocht met terug schakelen:P, daar leer je wel van. Kwas gelukkig niet onderhoud gegaan

edit: essentiele spellings- gramatika foutjes verbeterd.

Dit bericht is ge-edit door Mike de klerk op 8-12-2003 15:33
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
arrier 8-12-2003 15:44 Print reply
Posts: 2221
ja de eerste keer dat ik op een schakel reed schakelde ik terug van 5naar 2 me achterwiel slipte gewoon
 
scheurijzerr 8-12-2003 15:48 Print reply
Posts: 419
Nou ik heb gelezen dat als je veel toeren maakt zonder gas te geven je blok geen/weinig smering krijgt, tenminste als je mengsmering tankt, bij olieinjectie weet ik dat niet Immers zonder benzine toevoer ook geen olie..:-0 lijkt me niet super voor je cilindertje en lagers. Vroeger met een trabant(2takt) mocht je ook nooit afdalen (jaja van een berg) zonder gas te geven, dan moest je ook koppeling in en gewoon remmen.
Conclusie: Even terugschakelen maakt niet uit maar vanaf 10.000tpm gas dicht en uit laten rijden kan je beter niet doen met mengsmering, dat is de uitspraak
 
Whoopz0r 8-12-2003 16:32 Print reply
Posts: 945
Als je niet kan terugschakelen, verdien je dan eigenlijk wel een Derbi Senda (als je die hebt ten minste )?

Probeer dan eerst even op een afgerachte bak wat te schakelen.
 
Z
Hans F 8-12-2003 16:34 Print reply
Posts: 4326
tussengas is roig


en nutteloos
 
KaWaReZ 8-12-2003 17:19 Print reply

Posts: 20582
je leert het vanzelf wel.. of ga met wat schakelrijders om.. merk je ook et 1 en ander
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Mike de klerk 8-12-2003 17:31 Print reply
Posts: 211
Quote:
Nou ik heb gelezen dat als je veel toeren maakt zonder gas te geven je blok geen/weinig smering krijgt, tenminste als je mengsmering tankt, bij olieinjectie weet ik dat niet Immers zonder benzine toevoer ook geen olie..:-0 lijkt me niet super voor je cilindertje en lagers. Vroeger met een trabant(2takt) mocht je ook nooit afdalen (jaja van een berg) zonder gas te geven, dan moest je ook koppeling in en gewoon remmen.
Conclusie: Even terugschakelen maakt niet uit maar vanaf 10.000tpm gas dicht en uit laten rijden kan je beter niet doen met mengsmering, dat is de uitspraak


Dit vind ik wel nuttige en logische informatie altijd handing om te weten, en eigenlijk ook wel belangrijk voordat je een zo een fout maakt.
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
jeroen 8-12-2003 17:44 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

[...]


Jouw vader laat de brommer ook op de motor remmen, jij doet dat niet. Het maakt op zich niet zo veel uit wat je doet. Ik persoonlijk doe hetzelfde als je vader. Klinkt ook leuker trouwens. Ow ja en nog een tip voor de topic starter. Als je terugschakelt, zorg er wel voor dat je de koppeling rustig loslaat, vooral bij hogere toeren, dat rijdt wat prettiger. Anders schokt het zo.


Boeit wel, je mist anders stabiliteit.
Maar remmen op de motor boeit niet zoveel, omdat er niet echt veel wrijving meer is, dus vsatlopers kan je er niet door krijgen.
 
theredone51 8-12-2003 18:31 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk

Ik rem eigenlijk nooit op mijn motoraf. En nu zeker niet als het slecht is om boven die 11.000 touren te komen met afremmen.


Dit bericht is ge-edit door Mike de klerk op 8-12-2003 15:33


je kunt beter wel afremmen op de motor, spaart namelijk de remmen, en het blok kan het hebben. Maar bij 10.000 toeren natuurlijk niet gaan terugschakelen nee, zoals blijkt terugschakelen is om weer in je powerband te komen en om af te remmen, maar als je op de motor remt moet je natuurlijk ook je normale remmen gebruiken
werkt stuk beter en toeren worden minder
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Blukaap 8-12-2003 18:54 Print reply

Posts: 10006
Remmen sparen door te remmen op de motor met een 2-takt ?
Ga toch weg .
Een 2-takt remt op de motor net zo hard als een 4-takt in de vrij ofzo (bij wijze van spreken) .

Daarnaast vind ik het sowieso bullshit om te remmen op de motor om je remmen te sparen, die dingen zijn er toch om gebruikt te worden ?
Remmen op de motor omdat je te lui bent om de remmen te gebruiken, ok, dat is wat anders.

Maar ik doe maar net waar ik zin in heb, meestal laat ik de koppeling op komen tussen versnellingen, maar als ik voor een stoplicht moet stoppen ofzo dan schakel ik nog wel eens op het allerlaatste moment in 1 keer terug, hangt ook af vd snelheid, stand vd maan, sterren, zon etc.

En tussengas is idd cool, is overigens wel handig als je terugschakelt van 3 naar 2 en 2 naar 1 ofzo.

En wie schakelen hier wel eens zonder koppeling ?

 
Bastila is lief

Dit topic is 7756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved