Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #13924 - terug schakelen
|
Pagina 1 van 6
|
Dit topic is 7909 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Derbi Senda Freak |
8-12-2003 12:47 |
Posts: 11 |
ik weet maar heel weinig van brommers en dus wil ik hier nog één ding vragen:
Hoe moet je precies terug schakelen,in details dus he,als ik namelijk terug schakel dan stijgt hij iedere keer in toeren,dus ik doe iets verkeerd,maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen.
|
|
|
|
KaWaReZ |
8-12-2003 12:58 |
Posts: 20582 |
koppeling indrukken, pedaaltje naar beneden tikken,,, koppeling op laten komen...
Maar asje aant afremmen bent.. blijf remmen..
terugschakelen heeft tijdens het rijden alleen zin assie (te) lage toere gaat maken... meestal minder dan de powerband (het toerengebied waarie de meeste kracht heeft)..
of als je stil wil gaan staan voor een stoplicht:
iedereen doet het anders..
de een bljift in zn 6 tot aan het stoplicht.. gebruikt geen koppeling en pas op het laatste moment knijptie de koppeling in en schakelt trug naar zn 1.
de ander neemt meer afstand en schakelt trug.. rijdt ff schakelt trug.. enz enz....
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Blukaap |
8-12-2003 13:04 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Senda Freak
Hoe moet je precies terug schakelen,in details dus he,als ik namelijk terug schakel dan stijgt hij iedere keer in toeren,dus ik doe iets verkeerd,maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen.
Dat is juist het hele idee achter terugschakelen, je doet dus niks verkeerd .
Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 8-12-2003 13:04
|
|
Bastila is lief |
|
KaWaReZ |
8-12-2003 13:05 |
|
Harm |
8-12-2003 13:05 |
Posts: 3032 |
gewoon hetzelfde als opschakelen alleen dan pookje naar beneden he. Normaal worden toeren minder als je opschakelt dus meer als je terugschakelt, bijvoorbeeld....9k toeren in 4 opschakelen naar 5 en dan 7k. Trek je door naar volgas en als je dan wil afremmen dan laat je gas los, remmen en dan schakel je bij ongeveer 6/7k toeren terug.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
jeroen |
8-12-2003 13:53 |
Posts: 15066 |
gewoon pook omlaag rammen
|
|
|
|
Neonlampje |
8-12-2003 13:57 |
Posts: 14825 |
Terug schakelen doe je wanneer je vermogen te kort komt om door te trekken naar een hogere snelheid...
Na een tijdje zul je dit automatisch kunnen, en kan je er ook mee gaan spelen
Vergeet niet wanneer je je koppeling in houdt om te schakelen om je gas terug te doen... scheelt slijtage en herrie
|
|
|
|
Karlito |
8-12-2003 14:11 |
Posts: 519 |
Zorg gewoon dat je nie te hoog in toeren zit als je terug schakelt. anders vlieg je nog over je stuur
|
|
Honda NSR - 70 CC Malossi - 20 MM Mikuni - Techno 70 CC Uitlaat | [b]I don't drive fast, I fly low!![/b] |
|
User 927 |
8-12-2003 14:21 |
Posts: 6405 |
En niet te ver terug schakelen in snelle bochten, kan ut 8erwiel van gaan schuiven...
|
|
|
|
arrier |
8-12-2003 14:26 |
Posts: 2221 |
en hoe doen jullie het precies van af zn 6, mijn vader schakelt namelijk van de 6 naar 5 laat de koppeling los (remt de hele tijd) knijpt de koppeling weer in naar de4 enz. ik hou gewoon de koppeling in en blijf in 1keer terugschakelen wat is beter voor t blok?
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
8-12-2003 14:28 |
Posts: 8678 |
Bij 4takt maakt het niets uit, bij 2takt...Mwoa, hij heeft geen smering en dus meer slijtage, maar ik doe het ook altijd. Maakt allemaal zo goed als niets uit.
|
|
|
|
User 927 |
8-12-2003 14:29 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arrier
en hoe doen jullie het precies van af zn 6, mijn vader schakelt namelijk van de 6 naar 5 laat de koppeling los (remt de hele tijd) knijpt de koppeling weer in naar de4 enz. ik hou gewoon de koppeling in en blijf in 1keer terugschakelen wat is beter voor t blok?
Boeit nix voor ut blok... maar je pa's methode (op de motor remmen) remt beter en fijner
Nu zul je zo te horen krijgen van een stel n00bs dat je motor dan niet genoeg smering krijgt enz enz.... das dikke BS (Edit: Zie hierboven, smering boeit dus nix, verandert niet........)
Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 8-12-2003 14:30
|
|
|
|
SIWWN |
8-12-2003 14:31 |
Posts: 7079 |
Ikzelf doe altijd gewoon terugschakelen en weer op laten komen en weer terug enzo enzo, kan de bak zich tenminste fatsoenlijk zetten...
|
|
|
|
AkroBatik |
8-12-2003 14:36 |
Posts: 1049 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Boeit nix voor ut blok... maar je pa's methode (op de motor remmen) remt beter en fijner
Nu zul je zo te horen krijgen van een stel n00bs dat je motor dan niet genoeg smering krijgt enz enz.... das dikke BS (Edit: Zie hierboven, smering boeit dus nix, verandert niet........)
Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 8-12-2003 14:30
idd komt net zoveel smering als dat je geen gas geeft. Oftewel de smering die mee komt met het stationair draaien. Maar als je stationair draait, staat dan eik ook je oliepomp open of niet? Lijkt me eik van wel.
|
|
Gunther -> der tollest |
|
Daniel_84 |
8-12-2003 14:43 |
Posts: 1127 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arrier
en hoe doen jullie het precies van af zn 6, mijn vader schakelt namelijk van de 6 naar 5 laat de koppeling los (remt de hele tijd) knijpt de koppeling weer in naar de4 enz. ik hou gewoon de koppeling in en blijf in 1keer terugschakelen wat is beter voor t blok?
Jouw vader laat de brommer ook op de motor remmen, jij doet dat niet. Het maakt op zich niet zo veel uit wat je doet. Ik persoonlijk doe hetzelfde als je vader. Klinkt ook leuker trouwens. Ow ja en nog een tip voor de topic starter. Als je terugschakelt, zorg er wel voor dat je de koppeling rustig loslaat, vooral bij hogere toeren, dat rijdt wat prettiger. Anders schokt het zo.
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
8-12-2003 14:48 |
Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik
[...]
idd komt net zoveel smering als dat je geen gas geeft. Oftewel de smering die mee komt met het stationair draaien. Maar als je stationair draait, staat dan eik ook je oliepomp open of niet? Lijkt me eik van wel.
Ja, maar het gaat er dus om of die smering voor 2k toeren genoeg is voor 6/8/10 k toeren... (Bij 4takt is de smering op zulke momenten beter)
Nah, hij houd het echt wel hoor
|
|
|
|
Dit topic is 7909 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 6
|
|